پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

شنبه 20 شهریور 1400 ، 37 : 17

کد خبر : 23716

از 0 نفر 0

وزیر صنعت، معدن و تجارت: ۱۱ درصد ذخایر قطعی معدنی کشور در خراسان جنوبی است

وزیر صنعت، معدن و تجارت: ۱۱ درصد ذخایر قطعی معدنی کشور در خراسان جنوبی است

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: خراسان جنوبی به لحاظ ذخایر معدنی وضعیت بسیار مناسبی دارد و ۱۱ درصد ذخایر قطعی معدنی کشور در این استان است.+ تحلیل خبر

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: خراسان جنوبی به لحاظ ذخایر معدنی وضعیت بسیار مناسبی دارد و ۱۱ درصد ذخایر قطعی معدنی کشور در این استان است.
سید رضا فاطمی‌امین در حاشیه سفر رئیس‌جمهوری به خراسان جنوبی اظهار داشت: معدن پروده طبس بزرگترین معدن کشور در حوزه زغالسنگ است که ۷۵ درصد ذخایر کشور را به خود اختصاص داده است.
وی افزود: با توجه به اینکه مباحث اقتصادی و اشتغال در اولویت کار دولت سیزدهم است، رئیس‌جمهور در سومین سفر استانی بعد از دیدار مردمی در شهرستان طبس از معدن زغالسنگ پروده بازدید کرد و صحبت‌های کارگران را شنید.وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره ضرب‌الاجل رئیس‌جمهور به پیمانکاران معدن پروده طبس گفت: متأسفانه مشکلاتی در حوزه معیشتی و اقامتی کارگران وجود داشت که رئیس‌جمهور در بازدید از معدن زغالسنگ پس از شنیدن مشکلات کارگران، برای رفع آنها دستورات ویژه‌ای صادر کردند.
وی اضافه کرد: در این معادن ذخایر بسیار خوبی وجود دارد که بخش عمده‌ای از نیاز کشور را می‌تواند تأمین کند و طرح‌های توسعه‌ای در آنجا پیش‌بینی شده که باید تسریع کنیم و می‌تواند اشتغال را در کشور به ویژه این منطقه ارتقا دهد و هم بخشی از نیاز زغالسنگ را پوشش دهد.

تحلیل خبر

معمولاً دشمنان یک کشور به سرزمین سوخته و فاقد منابع و ذخایر زیرزمینی و رو زمینی، زیاد دل نمی‌بندند بلکه چشم طمع به نقاطی می‌دوزند که برای آنان، ثروت هنگفتی را به ارمغان بیاورد.
استان خراسان که به سه استان خراسان رضوی، شمالی و جنوبی تقسیم شد یکی از استان‌های زرخیز کشور است که علاوه بر منابع، ذخایر و کشاورزی پرسود کشور، صنعت توریسم داخلی و خارجی نیز در آن حرف اول را می‌زند و لذا درآمد استان خراسان رضوی با توجه به حضور گسترده توریست‌های زیارتی و زمین‌ها و املاک اوقافی امام رضا (ع) و سایر داد و ستدهای اقتصادی، صرف‌نظر از توان مالی دولت، حرف اول را در کشور می‌زند. اینکه اخیراً با روی کار آمدن طالبان در افغانستان، نام «گروه داعش خراسان» سر زبان‌ها افتاد و در رده اول و دوم اخبار جهان قرار گرفت، گویای نگاه توسعه‌طلبانه این گروه‌ها به بخشی از کشور ما یعنی استان‌های سه‌گانه خراسان است. اگر زمانی افغانستان محل تمرکز و تجمع گروه‌های تندرو مذهبی همچون داعش، القاعده و... بشود و آنان نظری به این استان‌ها داشته باشند، بخش مهمی از کشور مورد تهدید قرار می‌گیرد.
این گروه‌ها می‌دانند همانگونه که کعبه در مکه، مسجدالنبی در مدینه، قبور مطهر ائمه در کربلا و نجف و کاظمین، برای عربستان و عراق محل درآمد عظیمی است و مسلمانان و شیعیان جهت فرایض مذهبی فوج فوج به این کشورها سفر کرده و آمار عظیمی از توریست‌های مذهبی با هزینه‌های کلان، این کشورها را تغذیه اقتصادی می‌کنند، به همین سان می‌دانند که در ایران، حرم مطهر امام رضا (ع) محل درآمد سرشاری است و اگر خدای ناکرده، زمانی دشمنان بتوانند بر آن استیلا یابند، نبض مذهبی و اقتصادی کشور را به چنگ خواهند آورد که داستان غم‌انگیزی خواهد داشت.
در خبری که خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در تاریخ 27 آذر 1398 منتشر کرد، حجت‌الاسلام مروی تولیت آستان مقدس رضوی گفته بود: «روزانه 3 میلیارد تومان برای حرم امام رضا (ع) هزینه می‌شود». با اندکی دقت ملاحظه می‌شود که هم وابستگی و رونق اقتصادی کشور در پرتو این حرم و هم وابستگی عاطفی و مذهبی مردم به آن، شاخک‌های اقتصادی و مذهبی دشمنان را به سمت آن حساس کرده و می‌کند. بر مسئولان کشور لازم و ضروری است که آینده را از هم اینک پیش‌بینی کنند و اجازه این خیال‌های خام را به دشمنان ندهند.
به نظر شما پسوند خراسان در نام «داعش خراسان» چه پیامی دارد؟


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « یادداشت / تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها