جمعه 7 اردیبهشت 1403 4/26/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

شنبه 27 شهریور 1400 ، 51 : 18

کد خبر : 23769

از 0 نفر 0

وزیر بهداشت: آغاز واکسیناسیون دانش‌آموزان از دو هفته آینده

وزیر بهداشت:  آغاز واکسیناسیون دانش‌آموزان از دو هفته آینده

بازگشایی مدارس نیازمند واکسینه کردن دانش‌آموزان است. واکسیناسیون دانش‌آموزان را از دو هفته آینده آغاز می‌کنیم.+ تحلیل خبر

بازگشایی مدارس نیازمند واکسینه کردن دانش‌آموزان است. واکسیناسیون دانش‌آموزان را از دو هفته آینده آغاز می‌کنیم.
وزیر بهداشت از آغاز واکسیناسیون دانش‌آموزان از دو هفته آینده خبر داد.
به گزارش فارس، بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت در حاشیه بازدید از مرکز واکسیناسیون تالار قرآن همدان، اظهار داشت: مردم، دانشجویان و داوطلبان، مشارکت بسیار گسترده‌ای در واکسیناسیون عمومی علیه کرونا دارند و هیچ کجای دنیا، چنین پتانسیلی وجود ندارد و اگر واکسیناسیون می‌خواست فقط توسط دولت انجام شود، هیچ‌گاه به چنین رکوردی در دنیا دست نمی‌یافتیم.
وی افزود: امیدواریم که هفته آینده، میزان تزریق واکسن کرونا در ایران از ۱۰ میلیون دُز فراتر رود که افتخار بسیار بزرگی است. تا تیرماه در کل کشور ۵ میلیون دُز واکسن کرونا تزریق شده بود اما امروز از ۴۰ میلیون دُز فراتر رفتیم و با سرعتی که پیش می‌رویم، انتظار داریم که جلوی عوارض بعدی و مرگ و میر بیماران کووید ۱۹ را بگیریم.
وزیر بهداشت گفت: امروز توانستیم رکورد تزریق هفتگی واکسن کرونا در جهان را به نام ایران ثبت کنیم و از ابتدای این هفته تا امروز، ۷.۹ میلیون دُز واکسن کرونا در ایران تزریق شده که رکورد قبلی با ۶ میلیون دُز در هفته، مربوط به آلمان بود و آمار تزریق واکسن در ایران تا فردا به حدود ۹ میلیون دُز در هفته جاری می‌رسد که ناشی از حمایت‌ها و مشارکت‌های مردمی در واکسیناسیون است.
وی خاطرنشان کرد: تقریباً تمام اساتید دانشگاه‌ها را واکسینه کرده‌ایم و واکسیناسیون دانشجویان نیز آغاز شده و دانشگاه‌های علوم پزشکی از اواسط مهرماه بازگشایی می‌شوند اما در مورد سایر دانشگاه‌ها، وزارت علوم تصمیم‌گیری می‌کند. بازگشایی مدارس نیازمند واکسینه کردن دانش‌آموزان است. واکسیناسیون دانش‌آموزان را از دو هفته آینده آغاز می‌کنیم.
وزیر بهداشت گفت: در قالب قرنطینه هوشمند، حضور افراد در تجمعات و استفاده از برخی خدمات از جمله حمل و نقل عمومی باید با کارت واکسن باشد تا به دیگران، آسیبی وارد نشود.

 

تحلیل خبر

این سخن وزیر بهداشت که وعده واکسینه شدن دانش آموزان را داده، تیر خلاص به افکار عقب مانده کسانی است که اخیراً تعدادی را با خود همراه کرده و علیه واکسن! شعار دادند.
برخی یا به خاطر منافع اقتصادی‌شان، یا از روی نادانی، یا به خاطر چسباندن خود به مقدسات مورد احترام مردم و یا به دلایل واهی دیگر، واقعیت را وارونه کرده و علیه واکسن سخنرانی کرده و شعار دادند. این حرکت، انسان را به یاد قرون گذشته می‌اندازد که حکومت‌ها برای حفظ جان مردم در مقابل انواع بیماری‌های همه‌گیر که تلفات انسانی زیادی داشت، به واکسن اجباری مردم روی آوردند و عده‌ای در مقابل واکسینه شدن مقاومت می‌کردند. صد البته امروز، کار آنها مورد تمسخر و خنده مردم است. متأسفانه سالهاست که عده‌ای به بهانه‌های مختلف با بخش‌هایی از علوم بشری مخالفت می‌کنند. تاکنون این مخالفت‌ها در حوزه علوم انسانی بود و اکنون به خود جرات داده‌اند که علیه بخش‌هایی از علوم تجربی و از جمله علوم پزشکی موضع‌گیری کرده و مردم را علیه آنها تحریک کنند. آیا اینها نمی‌دانند که همین علوم پزشکی است که هر روز جان میلیون‌ها انسان در سراسر جهان را از مرگ حتمی و یا تدریجی و دردهای جانکاه، نجات می‌دهد؟ به آمار مختصر تلفات انسان‌ها به علت شیوع حدود 20 نوع بیماری‌هایی که در طول چند قرن اخیر بوده نگاه کنیم تا به عمق فاجعه پی ببریم: طاعون لنفاوی از سال 1346 تا 1350 میلادی در اروپا حداقل 50 میلیون نفر - آنفلوآنزای اسپانیایی در آمریکا و اروپا سال‌های 1918 تا 1919 تعداد 20 میلیون نفر- آبله در آمریکای شمالی اوایل قرن 17 میلادی حدود 20 میلیون نفر- سومین طاعون همه‌گیر در جهان از سال 1855 تا دهه 1950 تعداد 12 تا 15 میلیون نفر- تیفوس در روسیه و اروپای شرقی از سال 1918 تا 1922 تعداد 3 میلیون نفر- سل در جهان در سال 2012 تعداد 3/1 میلیون نفر و ... حال این آمارها را با آمار مرگ و میر کرونا در جهان مقایسه کنید و ببینید اگر علوم پزشکی پیشرفت نکرده بود، باید شاهد جان باختن چندین میلیون انسان بودیم؟ پس پیشرفت‌های علمی جهان را ارج نهیم و گرفتار توهم خودبرتربینی نشویم.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها