پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

سه شنبه 13 مهر 1400 ، 14 : 17

کد خبر : 23878

از 0 نفر 0

رئیس پلیس امنیت اقتصادی مطرح کرد؛ افزایش ۳۰۰ درصدی اختلاس در ایران رشا و ارتشا (رشوه دادن و رشوه گرفتن) ۳۵۷ درصد نسبت به سال گذشته از نظر ارزش ریالی افزایش داشته است

رئیس پلیس امنیت اقتصادی مطرح کرد؛ افزایش ۳۰۰ درصدی اختلاس در ایران رشا و ارتشا (رشوه دادن و رشوه گرفتن) ۳۵۷ درصد نسبت به سال گذشته از نظر ارزش ریالی  افزایش داشته است

رئیس پلیس امنیت اقتصادی از افزایش ۳۳۳ درصدی اختلاس خبر داد.+ تحلیل خبر

رئیس پلیس امنیت اقتصادی از افزایش ۳۳۳ درصدی اختلاس خبر داد.
به گزارش فرارو ، سردار محمدرضا مقیمی رئیس پلیس امنیت اقتصادی از افزایش شدید اختلاس و رشوه در شش ماهه نخست امسال خبر داد.رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا گفت: اختلاس در شش ماهه امسال از جهت پرونده‌ای ۶۱ درصد، از جهت تعداد متهم ۹۴ درصد و از نظر ارزش ریالی ۳۳۳ درصد نسبت به شش ماهه سال گذشته افزایش داشته است. او افزود: همچنین رشا و ارتشا نیز ۳۵۷ درصد نسبت به سال گذشته از نظر ارزش ریالی افزایش داشته است.

تحلیل خبر

اگر یک نفر غیرایرانی از ما سؤال کند شما که خود را مسلمان و معتقد به دین خدا می‌دانید چرا جرایم، کجروی ها و زشتی‌هایی همانند اختلاس، ارتشا، اعتیاد به مواد مخدر، چک‌های برگشتی، قتل، خودکشی، سرقت، غش در معامله، حرام‌خواری، ربا، عهدشکنی و بی‌وفایی، بدقولی، عدم تعهد به قولنامه‌ها و قراردادها، افشای اسرار شخصی و حریم‌شکنی، بی‌اعتمادی، طلاق، خیانت در امانت، رانت و ویژه خواری، تجسس در امور دیگران، شکستن حرمت‌ها، کم‌فروشی و گران‌فروشی بی‌حساب و کتاب، توهین و افترا، غیبت و تهمت و ... در جامعه شما بیشتر از سایر کشورهاست، چه جوابی داریم؟!
متأسفانه روز به روز نسبت به گذشته، نه تنها این زشتی‌ها و بدی‌ها و گناهان کمتر نمی‌شود بلکه بر آنها افزوده می‌شود، آنچنانکه رئیس پلیس امنیت اقتصادی کشور گفته؛ اختلاس 333 درصد و ارتشا 357 درصد در شش ماه اول امسال نسبت به سال گذشته افزایش داشته است! حال این درصدها هم قطعاً کل اختلاس و ارتشاها نیست بلکه آن تعدادی است که کشف شده و به احتمال قریب به یقین خیلی بیشتر از این آمار، مواردی است که به اطلاع مأمورین نرسیده و آنها از آن بی‌خبرند. معمولاً چهار عنصر می‌تواند جلوی این بزهکاری‌ها و انحرافات را بگیرد:
1-اعتقادات واقعی و قوی یک ملت
2- قوانین کارآمد و مورد پذیرش مردم
3-وجدان اخلاقی و انسانیت
4- نظارت اجتماعی و رسانه‌ای
اینکه چرا جامعه ما نتوانسته یا نخواسته از این چهار عنصر برای پالایش و پاکسازی خود، استفاده کند باید مورد تحقیق و تحلیل و چاره‌جویی قرار گیرد وگرنه میزان سقوط ما در همه عرصه‌ها به طرز وحشتناکی، افزایش یافته و بدخیم خواهد شد.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « یادداشت / تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها