پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

چهار شنبه 28 مهر 1400 ، 40 : 19

کد خبر : 23992

از 0 نفر 0

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس: یک سال آخر و ۶ ماه اول دولت‌ها مملکت تعطیل است حق مردم نیست که در هر دولتی به آن‌ها فشار بیاید

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس: یک سال آخر و ۶ ماه اول دولت‌ها مملکت تعطیل است حق مردم نیست که در هر دولتی به آن‌ها فشار بیاید

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به وضعیت گرانی‌ها در کشور با بیان اینکه سال آخر هر دولت و شش ماه شروع دولت جدید مملکت تعطیل است، از تأسیس سازمانی با مأموریت «جهاد سازندگی» ذیل وزارت جهاد کشاورزی خبر داد.+ تحلیل خبر

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به وضعیت گرانی‌ها در کشور با بیان اینکه سال آخر هر دولت و شش ماه شروع دولت جدید مملکت تعطیل است، از تأسیس سازمانی با مأموریت «جهاد سازندگی» ذیل وزارت جهاد کشاورزی خبر داد.
علی بابایی کارنامی نماینده مجلس یازدهم در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره افزایش روزافزون قیمت مرغ و تخم مرغ اظهار داشت: دولت در مرحله انتقال است و خیلی نمی‌توان مسائل را گردن این دولت انداخت؛ حتی متوجه دولت پیشین نیز نمی‌توان دانست؛ چرا که یک سال آخر هر دولت و شش ماه شروع دولت جدید مملکت تعطیل است و عملاً ۱۶ ماه باید تابع باشیم که کشور تعطیل است. بعد از اینکه ۶ ماه از دولت جدید گذشت باید قضاوت کنیم.
وی با بیان اینکه اما نکته‌ای که امروز شاهد هستیم این است که مردم با تورم و مشکلات زیادی روبرو هستند، گفت: البته این مشکلات فقط در حوزه مرغ و تخم مرغ نیست بلکه شامل خیلی از کالاهای اساسی می‌شود؛ هم مجلس و هم دولت در این زمینه وظیفه دارند. البته تیم اقتصادی دولت بیشتر و مجلس نقش نظارتی دارد و باید به دولت فشار بیاورد که ما نیز این کار را می‌کنیم.
سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: در جلسات علنی و غیرعلنی که با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه داشتیم نگرانی‌هایی که مجلس از طرف مردم دارد را به استحضار دولت رساندیم و بنا شد که دولت سریع تیم اقتصادی خود را فعال کرده و پیگیر باشند؛ به ویژه با اولویت تثبیت قیمت در تأمین کالاهای اساسی که باید خیلی جدی‌تر آن را مدیریت کنند تا شاهد این باشیم که فشار به مردم کمتر شود. این حق مردم نیست که در هر دولت به یک شکل به آن‌ها فشار بیاید و وظیفه دولت است که سریعاً در این حوزه تدابیری اتخاذ کند.

تحلیل خبر

امروز در کشورهای پیشرفته و حتی سایر کشورهای ضعیف، سعی می‌کنند از دقایق و ساعات شبانه روز (حتی مواقعی که همه در خوابند) بیشترین استفاده از «زمان» بشود و عمر و زندگی مردم، بیهوده تلف نشود. چگونه است که به قول این نماینده مجلس در هنگام تعویض هر دولتی، شش ماه اول و یک سال آخر عمرش، مملکت ما تعطیل است!! چرا یک دولت که عمرش 4 سال است 5/1 سال آن را غیرمفید تلف کند؟ این سخن را اگر مردم کشورهای دیگر بشنوند، ما را مسخره می‌کنند و به آخر و عاقبت ما می‌خندند.
اگر قرار باشد از چهارسال عمر دولت ها 5/1 سال آن مملکت تعطیل باشد و کشور خودبه‌خود و بی‌حساب و کتاب اداره شود پس چه بهتر که کل 4 سال مملکت تعطیل باشد! کشوری که 5/1 سال از 4 سال عمر دولتش ‌بخواهد در تعطیلی و مدیریت خودبه‌خودی بگذرد لابد اگر کل 4 سال هم این‌چنین باشد، آب از آب تکان نمی‌خورد و همان مسیر را به سلامت! خواهد پیمود. کشوری که می‌خواهد بر شهپر توسعه و پیشرفت سوار شود باید از تمامی لحظات و دقیقه‌هایش، حداکثر استفاده را ببرد و در بین «خوب» و «خوب‌تر»، خوب‌تر را برگزیند.
سالهاست که «مدیریت زمان» به عنوان مهمترین رویکرد مدیریت علمی و تخصصی در رشته‌های مختلف و در سبک زندگی فردی، اجتماعی و کشورداری مطرح است و براساس «تکنیک‌های» خاص توسط مدیران کارآمد، اِعمال می‌شود. حال اگر در کشور ما بخواهیم، نه دقیقه‌ها و ساعات و روزها، بلکه 5/1 سال آن را در حال خفتگی و تعطیلی بسر ببریم، معلوم است که چقدر از قافله پیشرفت دیگر کشورها عقب می‌مانیم و نتیجه آن فردای بدتر به حال فردای بهتر خواهد بود.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « یادداشت / تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها