پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

جمعه 30 مهر 1400 ، 47 : 18

کد خبر : 24001

از 0 نفر 0

شروع مطالبات از دولت رئیسی عضو جامعه روحانیت مبارز: منتظر اقدامات دولت قوی هستیم آقای رئیسی مردم تحت فشارند؛ عجله کنید!

شروع مطالبات از دولت رئیسی عضو جامعه روحانیت مبارز: منتظر اقدامات دولت قوی هستیم  آقای رئیسی مردم تحت فشارند؛ عجله کنید!

حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی درباره رویکردهای اتخاذ شده از سوی دولت سیزدهم اظهار کرد: در ابتدا باید به این موضوع اشاره کنم که برای ارائه یک کارنامه کاری از دولت سیزدهم بسیار زود است؛ اما درمجموع آنچه از شکل‌گیری کابینه و سخنان رئیس‌جمهور برآورد می‌شود، نشان از عزم دولتمردان برای رفع مشکلات مردم است.+ تحلیل خبر

حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی درباره رویکردهای اتخاذ شده از سوی دولت سیزدهم اظهار کرد: در ابتدا باید به این موضوع اشاره کنم که برای ارائه یک کارنامه کاری از دولت سیزدهم بسیار زود است؛ اما درمجموع آنچه از شکل‌گیری کابینه و سخنان رئیس‌جمهور برآورد می‌شود، نشان از عزم دولتمردان برای رفع مشکلات مردم است.
سید ابراهیم رئیسی در جریان مبارزات انتخاباتی، شعار تشکیل یک دولت قوی و مردمی داد که همه تلاش خود را برای رفع مشکلات عدیده‌ای که گریبانگیر مردم است، انجام بدهد. تشکیل دولت اولین آزمون رئیس دولت سیزدهم بود و حالا کم کم مردم و سیاسیون در حال طرح مطالبات خود برای رفع مشکلات توسط قوه مجریه هستند.
به گزارش تابناک؛ دولت سیزدهم رفته رفته در بخش‌های مختلف به سمت تکمیل شدن می‌رود و روزهای منتهی به صد روزگی‌اش را می‌گذارند، همین مسائل باعث شده که مردم کم کم وعده‌های داده شده توسط رئیس جمهور را مطالبه کنند و نخبگان سیاسی از هر دو جناح هم نقطه نظریاتی در خصوص این گونه مسائل دارند که گاه و بیگاه در رسانه‌ها آن را مطرح می‌کنند.
منتظر تحقق وعده‌های دولت هستیم
در همین زمینه، یک عضو جامعه روحانیت مبارز به خبرنگار «تابناک» گفت: منتظر تحقق برنامه‌ها و رویکردهای جدی دولت سیزدهم در جهت تحقق مطالبات مردم هستیم.
حجت‌الاسلام «حسین ابراهیمی» درباره رویکردهای اتخاذ شده از سوی دولت سیزدهم اظهار کرد: در ابتدا باید به این موضوع اشاره کنم که برای ارائه یک کارنامه کاری از دولت سیزدهم بسیار زود است؛ اما درمجموع آنچه از شکل‌گیری کابینه و سخنان رئیس‌جمهور برآورد می‌شود، نشان از عزم دولتمردان برای رفع مشکلات مردم است.
رفع مشکلات بی‌شمار اقتصادی مردم در اولویت باشد
وی افزود: بی‌گمان آنچه در این مقطع و برهه زمانی برای مردم از اهمیت بسیاری برخوردار است، رفع مشکلات اقتصادی بیشمار آن‌هاست که دولت باید به فوریت برای حل این مشکل وارد عمل شود.
عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به اینکه ما منتظر ارائه یک برنامه مشخص از سوی شخص رئیس‌جمهور و تیم اقتصادی وی در راستای برون رفت از وضعیت فعلی هستیم، تصریح کرد: متأسفانه انتقادی که امروز به دولت وجود دارد این است که بدنه اقتصادی کشور هنوز تکمیل نشده که این روند باید هرچه سریع‌تر اصلاح و گزینه نهادهای مهمی چون بانک مرکزی مشخص شود.
مشکل اقتصاد؛ بزرگ‌ترین دغدغه مردم و رهبری
ابراهیمی خاطرنشان کرد: برهمه مسئولین مشخص است که امروز مشکلات اقتصادی بزرگترین دغدغه مردم است؛ از این روی، همان‌گونه که رهبری نیز بارها تأکید کردند، حل مشکلات معیشتی مردم باید در دستور کار دولتمردان قرار گیرد.
وی تأکید کرد: مردم روزهای سختی را در دولت روحانی به خصوص در دو سال پایانی کار دولت تجربه کردند؛ از این روی، با رأی دادن به یک چهره باتجربه و آشنا به دردهایشان، منتظر حل مشکلاتشان از همان روزهای ابتدایی شروع به کار دولت بودند؛ بنابراین، با توجه به اینکه مردم حق بزرگی بر سر دولت و حاکمیت دارند، امیدواریم دولتمردان سیزدهم شتاب بیشتری به برنامه‌های خود بدهند تا از فشاری که بر دوش مردم است کاسته شود.
مشکلات بر جای مانده از دولت روحانی باید حل بشود
عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: دولت سیزدهم بدنه و کابینه خوبی متشکل از افراد جوان، باتجربه و متعهد تشکیل داده است که این روند نوید روزهای خوبی برای کشور و ملت است که امیدواریم با تدوین یک برنامه شاخص از سوی رئیس‌جمهور علی‌رغم وجود مشکلات بیشمار به جا مانده از دولت روحانی، شاهد شکوفایی و پیشرفت کشور در درجه اول و درنهایت حل مشکلات اقتصادی مردم باشیم.

تحلیل خبر

اولین قدم برای حل هر مشکلی، پذیرش آن است. تا زمانی که منکر وجود مشکلات باشیم و صورت مسئله را پاک کنیم، مسئله‌ای باقی نمی‌ماند که به فکر حل آن بیفتیم.
متأسفانه سالیان گذشته اکثر مسئولان و مدافعان آنها، حاضر نبودند بپذیرند که مشکلات جدی در کشور وجود دارد. در مراحل بعد پذیرفتند که برخی مشکلات هست اما آن را به گروه‌های سیاسی رقیب خود نسبت می‌دادند و نمی‌دانستند که هیچ فرقی نمی‌کند که چه گروه یا گروه‌هایی عامل پیدایش این مشکلات شده‌اند، مهم این است که این مشکلات، بوجود آمده و باید ابتدا آن را پذیرفت و سپس سراغ حل آنها رفت. در یکی دو سال گذشته بخشی از این افراد، مقداری واقع بین شده‌اند و قبول کرده‌اند که مشکلات از مجموعه طرفین است و مختص یک گروه سیاسی خاص نیست. این گروه ها فعلاً تاکنون دو قدم اساسی را برداشته‌اند: یکی اینکه پذیرفته‌اند که مشکلات بسیار جدی و بحرانی وجود دارد و دوم اینکه همه کسانی که دستی در قدرت و مسئولیت داشته‌اند در ایجاد آنها سهمی دارند اما گام سوم که «راه حل یابی» است هنوز مورد اختلاف جدی است و تاکنون بر روی آن، اجماع صورت نگرفته است. ولی واقعیت تلخی که وجود دارد این است که مردم در این میان زیرفشار شدید هستند و همانطور که حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی از اعضای اصول‌گرای جامعه روحانیت مبارز گفته، مردم تحت فشارند و رئیس جمهور باید عجله کند و به آستانه تحمل مردم توجه دقیق داشته باشد وگرنه با گذشت زمان، مشکلات جدیدی به مشکلات قبلی افزوده شده، آنگاه مجموعه مشکلات، آنقدر تنومند و ریشه‌دار خواهد شد که روزنه امید را در جهت حل آنها، خواهد
بست.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « یادداشت / تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها