پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

جمعه 7 آبان 1400 ، 54 : 17

کد خبر : 24048

از 0 نفر 0

رئیسی درباره حمله سایبری: می خواهند مردم را عصبانی کنند

رئیسی درباره حمله سایبری:  می خواهند مردم را عصبانی کنند

رئیسی تأکید کرد: باید در عرصه جنگ سایبری آمادگی جدی داشت و دستگاه‌های مربوطه با تقسیم‌کار مناسب، اجازه ندهند دشمن در این عرصه اهداف شوم خود را پیگیری کرده و در روند زندگی مردم مشکل ایجاد کند.+ تحلیل خبر

رئیسی تأکید کرد: باید در عرصه جنگ سایبری آمادگی جدی داشت و دستگاه‌های مربوطه با تقسیم‌کار مناسب، اجازه ندهند دشمن در این عرصه اهداف شوم خود را پیگیری کرده و در روند زندگی مردم مشکل ایجاد کند.
رئیس‌جمهور با تأکید بر ضرورت پیش‌بینی، پیشگیری و تجهیز در مقابل حملات سایبری گفت: عده‌ای قصد دارند با ایجاد بی‌نظمی و اخلال در زندگی مردم آنان را عصبانی کنند.
به گزارش ایسنا، سید ابراهیم رئیسی روز چهارشنبه در جلسه هیئت دولت با اشاره به حمله سایبری روز گذشته به سیستم جایگاه‌های سوخت در کشور گفت: هدف از این اقدام مختل کردن زندگی مردم بود تا بتوانند به مقاصد مشخص خود برسند.
رئیس‌جمهور افزود: در این حمله سایبری نه تنها مسئولین دچار سردرگمی نشده بلکه بلافاصله شرایط را مدیریت کردند و مردم نیز آگاهی خود را در مواجهه با این مشکل نشان دادند و با هوشیاری اجازه ندادند که کسی بتواند سوءاستفاده و فرصت‌طلبی کند.
رئیسی با تمجید از اطلاع‌رسانی به موقع رسانه ملی تأکید کرد: جا دارد صمیمانه از همراهی و همکاری مردم نیز قدردانی کنیم.
رئیس‌جمهور تأکید کرد: متقابلاً وزارت نفت باید نسبت به جبران آثار اخلال ایجاد شده، اقدام نماید که حقی از مردم ضایع نگردد.
رئیسی تأکید کرد: باید در عرصه جنگ سایبری آمادگی جدی داشت و دستگاه‌های مربوطه با تقسیم‌کار مناسب، اجازه ندهند دشمن در این عرصه اهداف شوم خود را پیگیری کرده و در روند زندگی مردم مشکل ایجاد کند.
رئیس‌جمهور در ادامه با تأکید بر اهمیت و اولویت خدمت‌رسانی و رفع مشکلات مردم، گفت: مسئولین باید توجه داشته باشند که هر کسی که شهروند ایران است و در این مملکت زندگی می‌کند فارغ از دین و مذهب و قوم و نژاد بر گردن ما حق دارد و ما نیز نسبت به آنان تکلیف و وظیفه خدمت‌رسانی داریم لذا نگاه و رویکرد مسئولین باید خدمت به همه اقشار و مردم باشد.
رئیسی همچنین با اشاره به گفت و گو با دانشجویان و ابراز نگرانی تعدادی از آنان از وضعیت خوابگاه‌های دانشجویی، به وزرای علوم و بهداشت و درمان دستور داد نسبت به تجهیز ترمیم و رفع مشکلات خوابگاه‌های دانشجویان متأهل و مجرد اقدامات لازم را به عمل آورند.

تحلیل خبر

گاهی عصبانیت حتی یک فرد در اجتماع، کل جامعه را تحت تأثیر قرار می‌دهد و منشأ تحولات گسترده در یک کشور می‌شود. به یاد داریم که بهار عربی و سقوط پی‌درپی حکومت‌های عرب منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا، در پی خودسوزی جوانی معترض به نام محمد بوعزیزی در تونس رخ داد و شعله‌های آن به مصر، اردن، لیبی، سوریه، یمن، بحرین، الجزایر و ... کشیده شد و حکومت‌های تونس، مصر و لیبی را سرنگون کرد.
از نظر روانشناسان اجتماعی، گاهی رفتار یک فرد به عنوان عضوی از جامعه، کل جامعه را تحت تأثیر قرار داده و زلزله‌ای در بنیان‌های آن جامعه بوجود می‌آورد.
زمانی که جامعه مستعد هر التهاب و تأثیرگذاری و تأثیرپذیری است باید همه دقت کنند که چنین مردمی را عصبانی نکنند. چه این عصبانیت توسط دشمن تولید شود و چه توسط دوست، نتیجه‌اش یکی است. رئیس‌جمهور متوجه این حساسیت اجتماعی شده‌اند و لذا حمله سایبری به پمپ‌بنزین‌ها و جایگاه‌های سوخت را به انگیزه عصبانی کردن مردم مطرح کرده‌اند. البته علاوه بر عوامل خارجی، گاهی مواقع برخی مسئولان با عملکردهای ضعیف خود و انباشته شدن مشکلات بر مشکلات، باعث نارضایتی و عصبانیت مردم می‌شوند و رئیس‌جمهور باید به این کانون‌های داخلی عصبانیت زا توجه ویژه داشته و آنها را اصلاح کند وگرنه چه فرقی دارد که عصبانیت، در داخل تولید شود یا در خارج از کشور، عصبانیت، عصبانیت است و نتیجه آن غیرقابل‌پیش‌بینی می‌باشد.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « یادداشت / تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها