پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

جمعه 5 آذر 1400 ، 23 : 18

کد خبر : 24192

از 0 نفر 0

آیت‌الله جنتی: نباید در این مملکت کسی پیدا شود که شب را گرسنه بخوابد

آیت‌الله جنتی:  نباید در این مملکت کسی پیدا شود  که شب را گرسنه بخوابد

این مردم که همه‌چیزشان را در راه اسلام و انقلاب فدا کرده‌اند و در همه صحنه‌های دفاع از اسلام و انقلاب حاضر بوده‌اند، باید مشکلاتشان برطرف شود.+ تحلیل خبر

این مردم که همه‌چیزشان را در راه اسلام و انقلاب فدا کرده‌اند و در همه صحنه‌های دفاع از اسلام و انقلاب حاضر بوده‌اند، باید مشکلاتشان برطرف شود.
دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه اگر روحیه بسیجی حاکم باشد همه مشکلات حل می‌شود، تأکید کرد: مسئولین باید تمام تلاش خود را برای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی به‌کارگیرند.
به گزارش ایلنا، آیت‌الله احمد جنتی در سخنانی در جلسه این شورا ضمن تبریک هفته بسیج گفت: تشکیل بسیج از هوشیاری حضرت امام خمینی (ره) بود که باید قدر این نعمت را بدانیم و تلاش کنیم این روحیه را در خودمان حفظ، تقویت و به جوانان منتقل کنیم.
دبیر شورای نگهبان با اشاره به فعالیت‌های بسیج اظهار کرد: بسیج در همه عرصه‌های نظامی، خدماتی و جهادی حضور موفقی دارد و متعلق به همه اقشار مردم است که باید همیشه محفوظ بماند.
وی خاطرنشان کرد: خوشحالیم که بچه‌های انقلابی روحیه بسیجی دارند و هر جا اتفاقی مثل سیل و زلزله رخ دهد، در صحنه حضور دارند و به کمک مردم می‌آیند و این روحیه بسیجی است که همه را در صحنه حاضر می‌کند.دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه روحیه بسیجی یک روحیه اسلامی و انقلابی است که باید در همه عرصه‌ها و دستگاه‌ها همچون دولت، مجلس، قوه قضائیه، حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها، مدارس حاکم شود، گفت: دانشجوی ما باید با روحیه بسیجی وارد میدان مسئولیت شود.
جنتی در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات اقتصادی و معیشتی اشاره و با بیان اینکه اگر روحیه بسیجی حاکم باشد همه مشکلات حل می‌شود، اضافه کرد: مسئولین باید تمام تلاش خود را برای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی به‌کارگیرند.
وی یادآور شد: این مردم که همه‌چیزشان را در راه اسلام و انقلاب فدا کرده‌اند و در همه صحنه‌های دفاع از اسلام و انقلاب حاضر بوده‌اند، باید مشکلاتشان برطرف شود.دبیر شورای نگهبان یادآور شد: باید قدردان مردم باشیم و تا آنجا که می‌توانیم مشکلات اقتصادی را کم کنیم، نباید در این مملکت کسی پیدا شود که شب را گرسنه بخوابد.
جنتی خاطرنشان کرد: ان‌شاالله خداوند کمک کند تا با تاسی از امیرالمؤمنین علی (ع) به مردم، اسلام و انقلاب خدمت کنیم و خداوند این مملکت را حفظ و مسئولین را توفیق خدمات صادقانه عطا کند.

تحلیل خبر

به نظر می‌رسد آرام آرام، روحانیون، چه آنها که مناصب حکومتی دارند و چه آنهایی که جایگاه دینی دارند به این نتیجه رسیده‌اند که در مقابل شرایط سخت اقتصادی مردم و تبعات حاصل از آن، نباید سکوت کنند. در بین مراجع تقلید، این تذکر و اعتراض از آیت الله صافی گلپایگانی شروع شد که علی‌رغم بداخلاقی برخی از طلاب در مقابله با این مرجع تقلید، نهایتاً جوّ غالب به حمایت قوی از این مرجع قد علم کرد و مخالفین وی مجبور به عقب‌نشینی شدند.
به دنبال آن، آیت الله نوری همدانی و آیت الله جوادی آملی نیز طی سخنانی به طرح مشکلات اقتصادی مردم پرداختند و بدون شک سایر مراجع هم همین دیدگاه را دارند چون آنها نیز خودشان را از جنس مردم می‌دانند و معتقدند بدون پشتوانه مردم، حوزه‌های علمیه و روحانیون نمی‌توانند به رسالت دینی خود ادامه دهند. پس توقع و انتظار مردم و مقلدان مراجع این است که نسبت به مشکلات پیچیده مردم که آثار منفی بر دیانت آنها خصوصاً بر اعتقادات نسل جوان داشته، بی‌تفاوت نباشند. نه فقط مراجع تقلید بلکه روحانیون سطوح پایین‌تر نیز در این اعتراضات اقتصادی، با آنها همراه شده‌اند.
علاوه بر این روحانیون که جایگاه تبلیغ دین دارند، روحانیونی که مناصب حکومتی هم دارند کم و بیش سخن از مشکلات اقتصادی جامعه و توصیه درجهت برون رفت از آن مطرح کرده‌اند. آیت اله جنتی که جایگاه ویژه‌ای در نهادهای حکومتی همچون مجلس خبرگان و شورای نگهبان دارد نیز با ذکر این نکته که مردمی که همه چیزشان را در راه اسلام و انقلاب فدا کرده‌اند باید مشکلاتشان برطرف شود و نباید در این مملکت کسی پیدا شود که شب گرسنه بخوابد، متوجه عمق مشکلات مردم شده است و با بیان این جمله که: «انشااله خداوند کمک کند تا با تاسی از امیرالمؤمنین علی (ع) به مردم، اسلام و انقلاب خدمت کنیم» به نوعی خواسته بگوید امام علی (ع) نیازمندان را شناسایی و خودش در تاریکی با بردوش کشیدن کیسه‌های آرد و گندم و دادن به آنها، مسئولیت مستقیم برطرف کردن حوائج محتاجان را پذیرفته و راه را برای ما روشن کرده است.
امروز حکومت اسلامی نه فقط باید کسانی که نان شب ندارند را دریابد، بلکه باید مجموعه نیازهای مردم در ابعاد مختلف که بر آنها فشار می‌آورد و مانع یک زندگی شرافتمندانه می‌شود را برآورده کرده و به آثار سوء مشکلات اقتصادی پایان دهد.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « یادداشت / تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها