پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

چهار شنبه 8 دی 1400 ، 24 : 18

کد خبر : 24364

از 0 نفر 0

ابوترابی در نطق میان دستور: اعاده اموال نامشروع مسئولان ۳۰۰ هزار میلیارد به خزانه بر می‌گرداند

ابوترابی در نطق میان دستور: اعاده اموال نامشروع مسئولان ۳۰۰ هزار میلیارد به خزانه بر می‌گرداند

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای قانون اعاده اموال نامشروع مسئولان ۳۰۰ هزار میلیارد تومان به خزانه کشور بازمی‌گرداند.+ تحلیل خبر

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای قانون اعاده اموال نامشروع مسئولان ۳۰۰ هزار میلیارد تومان به خزانه کشور بازمی‌گرداند.
به گزارش خبرنگار ایرنا، در ادامه جلسه علنی مجلس شورای اسلامی، ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف‌آباد در نطق میان دستور خود گفت: با قدردانی از اقدامات خوب و امیدوارکننده ریاست قوه قضاییه، انتقادی هم از مشارالیه دارم.
نماینده مردم نجف‌آباد، تیران و کرون در مجلس خطاب به رئیس قوه قضاییه افزود: همگان می‌دانیم که در تاریخ ۱۳۹۸/۱۱/۱ قانون الحاق موادی به قانون نحوه اجرای اصل ۴۹ قانون اساسی که میان مردم به اعاده اموال نامشروع معروف شده مصوب شد علیرغم اینکه این قانون حدود دو سال است برای قوه قضاییه لازم‌الاجرا است اما متأسفانه تاکنون اجرا نشده است.
اجرای قانون اعاده اموال نامشروع مسئولان ۳۰۰ هزار میلیارد تومان به خزانه کشور بازمی‌گرداند
ابوترابی بیان کرد: در این شرایط سخت اقتصادی پیش‌بینی ما طراحان این قانون این است که حدود ۳۰۰ هزار میلیارد تومان به خزانه کشور بازمی‌گردد و مهمتر اینکه اعتماد سلب‌ شده مردم با بازگشت این اموال مسئولین رانت‌خوار هم بازمی‌گردد.
وی خطاب به اژه‌ای عنوان کرد: تقاضا دارم بفرمایید شکایت ترک فعل که قانون به گردن شما گذاشته را به کدام عدلیه ببریم؟ اگر شما تکلیف قانونی خود را در این قانون اجرا کنید، کسری بودجه امسال از محل رانت مسئولین رانت‌خوار تأمین می‌شود.
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس با بیان اینکه قسمت دوم نطق من درباره حرف حقی است که همه کارمندان و بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی مبنی بر مشکل معیشت و عدم انطباق حقوق با تورم بیان می‌کنند، گفت: اول اینکه باید مواظب باشیم به ابرتورم مارپیچ یعنی افزایش حقوق و بعد افزایش تورم و تکرار این موضوع نیفتیم اما باید به سمت ایجاد عدالت در پرداخت حقوق برویم.
ابوترابی خطاب به رئیس‌جمهور گفت: بهترین تصمیم در این شرایط که به گرداب تورم مارپیچ نیفتیم و حرف حق مستمری‌بگیران هم اجابت شود، ایجاد نظام هماهنگ پرداخت حقوق است.
وی ادامه داد: همه حقوق‌بگیران از تبعیض ناراضی هستند حرف آنها این است که اگر بودجه نیست چرا برای برخی از شرکت‌ها و سازمان‌ها بودجه هست. بنابراین دولت و مجلس باید توان خود را در همسان‌سازی حقوق و رفع تبعیض قرار دهند.
باشگاه کشورهای تحریمی با پول واحد به جنگ سایر ارزهای بین‌المللی برود
این نماینده مجلس یازدهم با ذکر چند پیشنهاد مهم خطاب به رئیس‌جمهور اظهار کرد: مقدمات پول واحد کشورهای تحریمی را مطرح کنید، حداقل ۲۵ درصد درآمد کشورهای عضو شانگهای تبدیل به واحد پول واحدی شود تا باشگاه کشورهای تحریمی با پول واحد به جنگ سایر ارزهای بین‌المللی بروند.
ابوترابی یادآور شد: موضوع بعد اینکه رهبر معظم انقلاب و رئیس‌جمهور با هوشمندی کشورهای همسایه را خویشاوند ایران دانسته‌اند، بنابراین مقدمات عمل به این شعار را با دو همسایه عراق و افغانستان به صورت کشورهای کنفدرال شروع کنید.وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی جهانی بداند اگر ما بخواهیم به‌راحتی توان تولید بمب اتم را داریم و اگر به سمت ساخت بمب اتم نمی‌رویم برای این است که رهبر جمهوری اسلامی ایران در بیانی شفاف با اعلام حکم حرمت شرعی، ما را از داشتن بمب اتم نهی کرده اند.نماینده مردم نجف‌آباد، تیران و کرون در مجلس عنوان کرد: اما اگر صهیونیست‌ها حماقت کنند و به مراکز اتمی ما حمله کنند، باید بدانند اولاً به لحاظ تعداد مراکز هسته‌ای و بومی‌شدن دانش هسته‌ای در ایران، نمی‌توانند ما را از داشتن این دانش محروم کنند جواب درخوری که در مانور پیامبر اعظم ۱۷ بیان شد دریافت خواهند کرد.ابوترابی خاطرنشان کرد: داشتن مراکز هسته‌ای و انبارهای آمونیاک در سرزمین اشغالی برای ما بهترین حالت است که ما را از داشتن بمب اتم بی‌نیاز می‌کند و اگر بمب‌های اتمی و مراکز صنعتی در سرزمین صهیونیست‌ها را نابود کنیم کل رژیم صهیونیستی غاصب از جهان هستی محو خواهد شد.وی اضافه کرد: نکته بعدی هشدار به جهان است. جمهوری اسلامی در حال حاضر تصمیم به ساخت بمب اتمی ندارد اما اگر به ما حمله شود به احتمال بسیار زیاد تصمیم ما تغییر پیدا می‌کند. ضرب‌المثلی داریم که اگر کسی فریاد می‌زند ترس از حمله دارد. آمریکا دست از عربده‌کشی بردارد و به برجام بازگردد، تحریم‌ها را بردارد و به تعهدات خود عمل کند و زیر امضای خود نزند و در غیر این صورت با سرعت تمام به سمت توسعه غنی‌سازی وفق قانون اقدام راهبردی پیش خواهیم رفت.

تحلیل خبر

قانون بازگشت اموال نامشروع مسئولان که حدود 2 سال پیش، تصویب شده اگر به خوبی و با فراگیری کامل اجرا شود و اموال نامشروع مسئولان که به قول این نماینده مجلس، حدود 300 هزار میلیارد تومان است، به خزانه کشور برگردد چند فایده مهم دارد:
1-برای بقیه مسئولان درس عبرتی می‌شود که اگر از این طریق به مال و اموالی برسند، بالاخره از آنها گرفته خواهد شد و لذا جلوی چپاول‌های بعدی را خواهد گرفت.
2-هر فردی که به حقوق ملت و بیت‌المال دست درازی کند، باید مجازات و تنبیه شود و عدالت حکم می‌کند که مسئولانی که مورد اعتماد نظام بوده‌اند و خیانت
کرده‌اند، شدیدتر و سخت‌تر مجازات شوند.
3-طبق اعلام مسئولان، بودجه سال آینده 310 هزار میلیارد تومان کسری دارد که اگر 300 هزار میلیارد تومان از بازگشت اموال مسئولان عاید خزانه کشور شود، جبران کسری بودجه خواهد شد و دولت مجبور نخواهد بود که آن را به طرق مختلف از مردم وصول کند و فشار مالیاتی و افزایش قیمت حامل‌های انرژی از جمله افزایش قیمت بنزین و سایر طرق دیگر، مورد نیاز نخواهد بود.
4-اعتماد مردم به مسئولان، تا اندازه‌ای مورد تجدیدنظر عمومی قرار خواهد گرفت. فراموش نکنیم که اعتماد ملی بزرگترین سرمایه حکومت‌هاست.
5-بدون شک اموال نامشروع مسئولان باعث بدبینی، سست شدن اعتقادات و خسارت به مردم می‌شود و با برگشت آنها به خزانه کشور، قدم مثبتی در این راستا برداشته خواهد شد.
6-سپردن مسئولیت به مسئولان در هر رده‌ای، سپردن امانت به آنهاست. امانتداری شرط ورود به مسئولیت و استمرار آن است و لذا کسانی که به این امانت خیانت می‌کنند نباید هیچگاه در هیچ مسئولیتی ایفای نقش کنند.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « یادداشت / تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها