پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

چهار شنبه 29 دی 1400 ، 20 : 18

کد خبر : 24444

از 0 نفر 0

رئیس پلیس راهور کل کشور: قیمت خودروی خارجی را از مردم دریافت می‌کنند اما خودرو ناایمن به دست آنها می‌دهند

رئیس پلیس راهور کل کشور: قیمت خودروی خارجی را از مردم دریافت می‌کنند  اما خودرو ناایمن به دست آنها می‌دهند

رئیس پلیس راهور کشور به صحبت‌های برخی نمایندگان مجلس درباره شماره‌گذاری خودروهای ناایمن واکنش نشان داد.+ تحلیل خبر

رئیس پلیس راهور کشور به صحبت‌های برخی نمایندگان مجلس درباره شماره‌گذاری خودروهای ناایمن واکنش نشان داد.
به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور کشور در جمع خبرنگاران گفت: بر اساس تدبیر فرمانده انتظامی کل کشور در مرکز ۱۹۷ ارتباط مستقیم تلفنی با مردم داشتیم، البته برخی از افراد هم حضوری مراجعه کردند.
وی ادامه داد: امروز بیش از ۲۰۰ تماس گرفته شد که اغلب تماس‌ها برای تشکر از عوامل راهور بود. به گفته رئیس پلیس راهور کشور بیش از ۵۲ درصد از خدماتی که فرمانده انتظامی کل کشور ارائه می‌دهد مربوط به خدمات پلیس راهور است. مردم رضایتمندی خوبی از خدمات پلیس راهور دارند که با توسعه سیستم‌ها و سامانه‌های هوشمند این رضایت‌مندی بیشتر می‌شود.وی گفت: در تماس‌هایی که مردم امروز با ۱۹۷ داشتند از اظهارات پلیس درخصوص ناایمن بودن خودروها تشکر کردند.هادیانفر خاطرنشان کرد: برای اصلاح جرائم کرونایی مدت زمان خاصی در نظر گرفته نشده و افرادی که مدارک برای اصلاح این جرائم دارند می‌توانند به ادارات راهور استان‌ها، هیئت رسیدگی ماده ۵ و پلیس به اضافه ۱۰ مراجعه کنند و جرائم کرونایی اشتباه را اصلاح کنند.به گفته سردار هادیانفر مهلت بخشودگی دو برابری جرائم تنها تا پایان دی ماه است، اما ما از مجلس می‌خواهیم که بنا بر درخواست فرماندهی انتظامی کل کشور یک فرصت دیگری به این موضوع بدهند.
رئیس پلیس راهور در واکنش به سخنان برخی نمایندگان مجلس مبنی بر اینکه چرا پلیس خودروهای ناایمن را شماره‌گذاری می‌کند، گفت: ما از این افراد انتظار داریم قبل از اینکه بخواهند صحبت کنند، از قوانین مطلع باشند، پلیس موظف است که اگر خودرویی تأییدیه‌های اصلی را داشته باشد آن را شماره‌گذاری کند، فرد متخلف کسی دیگر است نه پلیس.وی به اظهارات اخیر دبیر انجمن خودروسازان اشاره کرد و گفت: به جای اینکه دنبال فرافکنی باشید دنبال اصلاح امور باشید، قیمت خودروی خارجی را از مردم دریافت می‌کنید اما خودرو ناایمن و ارابه مرگ به دست آنها می‌دهید.هادیانفر ادامه داد: یک جایی در تصادف می‌بینیم راننده قصور کرده است ولی وسیله باید از راننده دفاع کند نه اینکه بمب متحرک باشد، در برخی از تصادفات مشاهده می‌کنیم که از پشت به یک خودرو زده‌اند و خودرو فوراً منفجر شده است!
رئیس پلیس راهور ناجا ضمن عذرخواهی از مردم برای مشکلات به وجود آمده در سایت راهور ۱۲۰ گفت: به زودی مشکلات این سایت برطرف می‌شود.

تحلیل خبر

مهم‌ترین وظیفه و هدف‌گذاری حکومت‌ها «حفظ جان مردم» است. ماشین امن، جاده امن، مواد غذایی سالم، هوای سالم، آب سالم، امکانات بهداشتی، درمان رایگان، مسکن ایمن، محیط زیست ایمن، تفریحات لازم و ... همه و همه برای این است که جان مردم از جمیع خطرات در امان باشد. هرچه بی‌تفاوتی در این حوزه بیشتر باشد، به معنای این است که جان مردم برای متولیان، ارزش و بهایی ندارد.
متأسفانه بدترین حالت این است که هم ماشین، موادغذایی، آب، امکانات بهداشتی و درمانی و ... را با گران‌ترین قیمت به مردم بدهیم و هم با کمترین کیفیت آن‌ها را عرضه کنیم که مردم از هر دو جهت (گرانی+ بی‌کیفیتی) ضرر ببینند.
فراموش نمی‌کنم چند سال قبل از اینکه سوریه میدان جنگ کشورها شود در سفری زیارتی به آنجا رفتیم، نیمی از تاکسی‌ها، پراید ایرانی بود. سوار تاکسی شدیم. راننده گفت: قیمت این پراید در ایران چقدر است؟ گفتم: حدود 6 میلیون تومان. گفت: معادل چند دلار می‌شود؟ گفتم: شش هزار دلار (آن موقع هر دلار معادل هزار تومان بود). با تعجب دوباره سؤالش را تکرار کرد و من هم همان جواب را دادم. گفت: عجیب است ما در سوریه هر پراید ایرانی را هزار دلار (معادل یک میلیون تومان) می‌خریم! چرا شما شش برابر؟ بگذریم. همان پراید شش میلیون تومانی در بازار امروز بین 160 تا 185 میلیون تومان است. همه انواع خودروهای تولید ایران همین سرنوشت را داشته و با این قیمت گزاف، ارابه مرگ تحویل مردم می‌دهند و به قول رئیس پلیس راهور کشور، پول خودرو خارجی را می‌گیرند اما خودرو ناایمن تحویل مردم می‌دهند. هیچکس هم نیست برای حفظ جان مردم سینه سپر کند و به این بساط مرگ‌آور و ظالمانه پایان دهد. هم مال مردم را به اجحاف می‌گیرند و هم جان آنها را!


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « یادداشت / تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها