پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

یکشنبه 1 اسفند 1400 ، 16 : 17

کد خبر : 24617

از 0 نفر 0

اعتراض یک امام جمعه به «گم شدن ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار کیلو مرغ» در یک استان

اعتراض یک امام جمعه  به «گم شدن ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار کیلو مرغ» در یک استان

شهردار منطقه هفت گفت: عملیات اجرایی تمامی پروژه‌های عمرانی در سطح منطقه در حال انجام است.+ تحلیل خبر

 

شهردار منطقه هفت گفت: عملیات اجرایی تمامی پروژه‌های عمرانی در سطح منطقه در حال انجام است.

به گزارش روزنامه طلوع به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه هفت اسکندری رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز، امین معاون فنی و عمرانی شهردار، اکبری شهردار منطقه هفت، نعمت الهی رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری و معاونین منطقه هفت و مسئولان شهرداری از پروژه‌های در حال اجرا در سطح منطقه هفت بازدید کردند.

اسکندری در بازدید از پروژه بزرگراه شهید سردار استواری گفت: خوشبختانه با تلاش نیروهای خدوم منطقه هفت و معاونت فنی و عمرانی بیشتر مسیر بزرگراه عملیات عمرانی آن انجام شده است و قسمت‌های نیز نیاز به تملک دارد که با پیگیری‌های انجام شده با همکاری شهروندان تملک زمین‌ها نیز در حال انجام است و به زودی عملیات عمرانی مسیرهای تملک نیز انجام خواهد گرفت.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت این پروژه تلاش خواهیم کرد تا بودجه مورد نیاز جهت تکمیل این پروژه تأمین گردد و عملیات اجرایی آن سرعت بیشتری داشته باشد.

اکبری شهردار منطقه هفت در این بازدید با ارائه گزارشی از روند اجرایی پروژه‌های سطح منطقه گفت: پروژه بزرگراه شهید سردار استواری یکی از پروژه‌های مهم و فرا منطقه‌ای است و با تکمیل و افتتاح آن شاهد کاهش ترافیک در سطح منطقه و مرکز شهر خواهیم بود و خودروهایی که قصد عبور از شهر شیراز دارند می‌توانند به راحتی از این مسیر تردد نمایند.

اکبری در بازدید از پروژه فضای سبز قصر ابونصر گفت: با توجه به اهمیت تاریخی قصر ابونصر و با توجه به اینکه یکی از آثار به جا مانده از دوره ساسانیان است تلاش خواهیم کرد تا با ایجاد فضای سبز در اطراف این اثر، شرایط ورود گردشگران و بازدید از این اثر فراهم آوریم.

وی ادامه داد: با جلسات برگزار شده با سازمان میراث فرهنگی و کارشناسی‌های انجام شده اطراف این اثر به درجات ۱ و ۲ جهت اقدامات عمرانی مشخص گردید و در طرح مصوب عملیات عمرانی در نزدیکی این اثر تاریخی انجام نمی‌گیرد و تنها جهت تردد و عبور مرور در اطراف اثر با ایجاد مسیرهای پیاده‌روی و کاشت درختچه اقدام خواهد شد.

تحلیل خبر

درگذشته اگر مرغ همسایه گم می‌شد همه مردم محله می‌گشتند تا آن را پیدا کنند و دیر یا زود معمولاً پیدا می‌شد و اگر صاحبش بدشانسی می‌آورد آن را در دهان گربه یا سگی می‌یافتند، بعد تا چند روز قصه هر کوی و برزن بود و همه با دلسوزی می‌گفتند حیف شد که مرغ فلانی از دستش رفت! اما قصه‌های تلخ ما چند سالی است که از گم شدن‌های پی در پی حکایت دارد و آن هم نه گم شدن چیزهای کوچولو بلکه چیزهای غول‌پیکر و زیاد که باید با چند کامیون یا قطار یا هواپیما یا کشتی جابه‌جا شوند و قیمت آنها نه معادل قیمت یک مرغ همسایه بلکه سخن از چندین میلیارد تومان است ولی دیگر نه مردم محله و محلات دنبال پیدا کردن آن هستند نه دیگران. این قدر این گم شدن‌ها زیاد و تکرار شده که برای مردم، عادی و قابل انتظار شده است.
به قول این امام جمعه، باید در نحوه رسیدگی و مجاز کردن مسببان آنها تجدیدنظر شود چرا که معمولاً اینها افراد معمولی و عادی جامعه نیستند. افراد عادی معمولاً اگر سارق باشند چیزهای کوچکتر و جزیی آن هم یواشکی و در پنهانی می‌دزدند ولی کسانی که این محموله‌های چند تنی و بزرگ را می‌برند، داستان دیگری دارند.
شناسایی این افراد و گروه‌ها کار سختی نیست و نیاز به روزها و هفته‌ها و سال‌ها تحقیق و تفحص ندارد بلکه این قدر «عیان و آشکار» است که نیاز به «بیان» ندارد و خود به خود همه چیز روشن و مشخص است.
از قدیم گفته‌اند انسان عاقل و مؤمن از یک سوراخ دوبار گزیده نمی‌شود یک جامعه عاقل و مؤمن هم نباید از یک سوراخ دوبار گزیده شود. اینکه جامعه ما بارها گزیده می‌شود و همه منتظر گزیده شدن‌های بعدی هستند باید جوابش را پیدا و علت یا علل آن را شناسایی و به مردم معرفی کرد شاید راه علاجی پیدا شود...


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « یادداشت / تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها