پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

شنبه 7 اسفند 1400 ، 14 : 18

کد خبر : 24661

از 0 نفر 0

پیوستن جنگجویان چچنی به روسیه با سردادن اذان

پیوستن جنگجویان چچنی به روسیه  با سردادن اذان

ویدئویی از گروهی جنگجویان چچنی منتشر شده که به ارتش روسیه برای جنگ در اوکراین پیوسته‌اند. در این ویدئوی کوتاه چچنی‌ها در حال سردادن اذان هستند.+ تحلیل خبر

 

ویدئویی از گروهی جنگجویان چچنی منتشر شده که به ارتش روسیه برای جنگ در اوکراین پیوسته‌اند. در این ویدئوی کوتاه چچنی‌ها در حال سردادن اذان هستند.

تحلیل خبر

جنگجویان چچنی که از شهروندان روسیه هستند یک روز به داعش می‌پیوندند و در سوریه و عراق علیه نظامیان سوریه و ایران و روسیه می‌جنگند تا جایی که روسیه مجبور می‌شود در اوج قدرت و پیشروی داعش، با جنگنده بمب‌افکن‌های خود، آنها را تار و مار کند، یک روز دیگر در مصاف روسیه و اوکراین، با سردادن اذان به صف کمونیست‌های روس می‌پیوندند تا مردم اوکراین را در خانه و کاشانه‌هایشان به خاک و خون بکشند!
این بازی‌های متضاد سیاسی و عقیدتی که از آنها سر می‌زند گویای نقشه و برنامه‌ای است که کشورهای قدرتمند برای آنان تدارک دیده و آگاهانه یا ناآگاهانه در زمین بازی آنها بازی می‌کنند.
همان بازی که آمریکا و اروپا و ناتو با اوکراین کرد و وعده داد درصورت حمله پوتین به سرزمین آنها، با تمام توان در مقابل روسیه خواهند ایستاد ولی امروز رئیس‌جمهور اوکراین اعلام می‌کند که در جنگ با روسیه، تنهاست و هیچکدام از وعده‌های آمریکا و اروپا در حمایت از اوکراین تحقق نیافته است و پشت این کشور را خالی کرده‌اند، روسیه نیز بارها به قول مکرون رئیس‌جمهور فرانسه، منافقانه نارو زده و بند بازی با همه کشورها و به موقع خالی کردن پشت آنها، از ویژگی‌های آن است.
هیچ معلوم نیست شاید پشت پرده، روسیه با آمریکا و اروپا، هماهنگی‌های لازم را کرده باشند و هر دو طرف از این جنگ که قربانی آن مردم اوکراین هستند، دنبال اغراض خاصی باشند که فعلاً پنهان است.
حال در این بازی سیاسی، هر دو ابرقدرت، گروه‌هایی همچون
چچنی‌ها و کشورهایی را که ناپخته هستند به مخالفت یا موافقت وا‌می‌دارند تا در این دعوا، جانب یک طرف را بگیرند و در آینده، چوب این جانبداری را بخورند.
تا ببینیم درنهایت، این جنگ‌ها بر سر چه کشور یا کشورهایی آوار می‌شود. جالب است که در جنگ روسیه با اوکراین، طالبان، عاقلانه ظاهر شده و با اعلام بی‌طرفی، طرفین را دعوت به مذاکره، دیپلماسی و خویشتنداری کرده و از آنها خواسته که جلوی خشونت و کشتار مردم را بگیرند.
نکته مهم این است که اگر روسیه در تجزیه خاک اوکراین موفق شود، همه تجزیه‌طلبان و جدایی خواهان کشورهای دیگر نیز امید پیدا می‌کنند و احتمالاً با وصل شدن به کشورهای قدرتمند، اهداف خود را قوی‌تر دنبال خواهند کرد و لذا این رخداد، تهدیدی جدی برای همه کشورهای در معرض گروه‌های تجزیه‌طلب خواهد بود.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « یادداشت / تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها