پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

سه شنبه 16 فروردین 1401 ، 44 : 17

کد خبر : 24798

از 0 نفر 0

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی: مگر جوانان ما چه چیزی کم دارند که نباید به ماشین‌های باکیفیت دسترسی داشته باشند

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی: مگر جوانان ما چه چیزی کم دارند که نباید به ماشین‌های باکیفیت  دسترسی داشته باشند

توضیحات نایب رئیس مجلس شورای اسلامی درخصوص حذف مجوز واردات خودرو از دیگر اخبار مورد توجه مردم قرارگرفته است.+ تحلیل خبر

توضیحات نایب رئیس مجلس شورای اسلامی درخصوص حذف مجوز واردات خودرو از دیگر اخبار مورد توجه مردم قرارگرفته است.
به گزارش ایسنا سید غنی نظری در تذکری شفاهی در جلسه علنی مجلس با بیان اینکه هیئت رئیسه مجلس و شورای نگهبان درخصوص مجوز واردات خودرو تصمیم‌گیری کردند و هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت در این زمینه دخالتی نداشتند، افزود: مصوبه مجلس شورای اسلامی بدون اخذ نظر نمایندگان حذف شده است در حالی که واردات خودرو از مطالبات مردم بوده و جوانان ایرانی طالب استفاده هستند. مگر جوانان ما چه چیزی کم دارند که نباید به ماشین‌های باکیفیت دسترسی داشته باشند. از سوی دیگر با واردات در بازار رقابت ایجاد خواهد شد.
کیومرث سرمدی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس به مردم اطمینان داد که مشکلات صنعت خودروسازی و برخورد با دست‌های پشت پرده در خودروسازی را با همکارانش در مجلس به جد دنبال خواهد کرد.

تحلیل خبر

حق مردم هر کشوری است که از بهترین کالاها و خدمات برخوردار باشند به طوری که هم در قیمت به آنها اجحاف و ظلم نشود و هم از بالاترین کیفیت محصولات برخوردار شوند. متأسفانه سالیان درازی است که خودروهای مونتاژ یا ساخت داخل کشور، هم به لحاظ قیمت با گران‌ترین بها به مردم فروخته شده و هم با ضعیف‌ترین کیفیت به آنها تحمیل می‌شود به طوری که هم صدای پلیس راهور و فریاد کارشناسان و هم قربانیان خودروها که مردم هستند بلند شده است و گوش شنوایی هم جهت رسیدگی به آن وجود ندارد.
در این میان مجلس به عنوان قدمی کوچک و ابتدایی، جهت ایجاد رقابتی محدود بین خودروسازان داخلی و خارجی، مصوبه‌ای را از تصویب گذراند که بر مبنای آن تعدادی خودرو و از جمله خودرو سواری، اجازه ورود به کشور را پیدا کند. از آن زمان تاکنون همه عوامل به کار افتادند تا جلوی آن را بگیرند و دوباره بازار خودرو در انحصار آنها و لابی‌های پشت پرده باقی بماند. دادستان کل کشور تاکنون چندبار به این عوامل پشت پرده اشاره کرده‌اند ولی باز مثل اینکه باید در بر روی همان پاشنه بچرخد. اینکه در مجمع تشخیص مصلحت نظام، علی‌رغم مصوبه مجلس و تأیید شورای نگهبان، اجازه واردات خودروهای سواری را نمی‌دهند، باید دید آیا واقعاً فقط به علت حمایت از تولیدات ملی است یا همان عوامل پشت پرده، ماجرا را طور دیگری جلوه داده‌اند که کار به اینجا کشیده شده است؟ اگر هدف، حمایت از خودروسازان داخلی است پس از چهل سال چه نتایج مثبتی از این روش متولد شده و چقدر مردم به خودروهای باکیفیت ساخت داخل و با قیمت منصفانه و عادلانه رسیده‌اند؟ بدون شک پاسخ منفی است. پس چرا باید مردممان را از خودروهای با کیفیت خارجی محروم کنیم درحالی که هیچ قدمی در داخل کشور توسط خودروسازان برای رسیدن به استانداردهای جهانی برداشته نشده است؟ و جان مردم روز به روز بیشتر در معرض خطر قرار می‌گیرد؟


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « یادداشت / تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها