چهار شنبه 13 تیر 1403 7/3/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

دوشنبه 26 اردیبهشت 1401 ، 38 : 18

کد خبر : 25060

از 0 نفر 0

فرمانده ارشد روس: در 200 ثانیه انگلیس و 10 ثانیه فنلاند را نابود می‌کنیم

فرمانده ارشد روس:  در 200 ثانیه انگلیس و 10 ثانیه فنلاند را نابود می‌کنیم

روسیه "تهدیدهای تازه‌ای" درخصوص عضویت فنلاند در ناتو انجام داده است؛ اقدامی که به گفته معاون کمیته دفاعی پارلمان روسیه می‌تواند این کشور را وادار کند تا از موشک هسته‌ای هایپرسونیک "آراس-۲۸ سارمات (RS-۲۸ Sarmat) که در غرب به عنوان "شیطان ۲" شناخته می‌شود و قدرت تخریب انگلیس را در ۲۰۰ ثانیه دارد، استفاده کند.

روسیه "تهدیدهای تازه‌ای" درخصوص عضویت فنلاند در ناتو انجام داده است؛ اقدامی که به گفته معاون کمیته دفاعی پارلمان روسیه می‌تواند این کشور را وادار کند تا از موشک هسته‌ای هایپرسونیک "آراس-۲۸ سارمات (RS-۲۸ Sarmat) که در غرب به عنوان "شیطان ۲" شناخته می‌شود و قدرت تخریب انگلیس را در ۲۰۰ ثانیه دارد، استفاده کند.
به گزارش تابناک به نقل از وب‌سایت روزنامه ایندیپندنت، هم زمان با درخواست فنلاند و سوئد جهت پیوستن به ناتو، الکسی ژوراولیوف، معاون کمیته دفاعی پارلمان روسیه تهدیدهایی را در این راستا انجام داده است.
وی طی مصاحبه‌ای با یک تلویزیون دولتی روسیه گفت: «اگر فنلاند بخواهد به این ائتلاف (ناتو) بپیوندد، قطعاً هدف مشروع و قانونی ما و اقدامات روسیه منطقی خواهد بود. اگر آمریکا، روسیه را تهدید کند، بسیار خوب ما هم اینجا برای آن‌ها "سارمات" را داریم. و اگر تصور کنند که روسیه نباید وجود داشته باشد، آن‌ها را به خاکسترهای هسته‌ای بدل می‌کنیم.»
تقریباً یک ماه پیش، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه پس از پرتاب آزمایشی موشک بالستیک قاره‌پیمای جدید این کشور تحت عنوان "سارمات" این رویداد را "عظیم و چشمگیر" توصیف کرد. وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، این موشک بالستیک قاره‌پیمای جدید «سارمات» که قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای دارد، در حال حاضر مشابه آن در دنیا وجود ندارد و در حقیقت سارمات یک سلاح منحصربه‌فرد است که توان دفاعی نیروهای مسلح روسیه را ارتقا می‌دهد.
هنگامی که از الکسی ژوراولیوف پرسیده شد آیا روسیه می‌خواهد تسلیحات هسته‌ای خود را در مرز فنلاند مستقر کند، پاسخ داد: «برای چی؟ ما به چنین کاری نیاز نداریم. ما می‌توانیم توسط "سارمات" از منطقه سیبری، فنلاند و یا حتی انگلیس را هدف قرار دهیم. و ما اگر از کالینینگراد این موشک را بزنیم، می‌تواند در ۲۰۰ ثانیه به مقصد برسد و اگر از کالینینگراد ضربه بزنیم... زمان رسیدن مافوق صوت ۲۰۰ ثانیه است - در مرز فنلاند، ما نه سلاح‌های استراتژیک، بلکه کلاس کینژال خواهیم داشت، سلاحی که در ۲۰ ثانیه یا حتی ۱۰ ثانیه به فنلاند می‌رسد.

تحلیل خبر

تهدیدهایی که روسیه می‌کند و مدتی است می‌گوید در چند دقیقه یا چند ثانیه، چند کشور یا قاره اروپا و آمریکا و ... را با سلاح هسته‌ای نابود می‌کند، هر کسی را به این فکر می‌اندازد که مگر این کشورها سلاح‌های هسته‌ای همسطح یا بالاتر از روسیه ندارند؟ پس چرا هم این کشورها در مقابل رجزخوانی روسیه، سکوت می‌کنند و هم روسیه بی‌توجه به سلاح‌های کشنده طرف مقابل، تهدیداتش را ادامه می‌دهد؟
در پاسخ باید گفت سکوت کشورهای اروپایی و آمریکا شیوه مناسبی جهت آرامش بخشی به مردم جهان است چرا که اگر طرفین در تهدیدات وحشتناک بر یکدیگر سبقت بگیرند، این جنگ لفظی، اعصاب مردم جهان را به هم می‌ریزد و بهداشت روانی آنها را مختل می‌کند.
از قدیم گفته‌اند «ترس از جنگ» بدتر از «خود جنگ» است.
از طرف دیگر روسیه می‌داند که اگر دکمه سلاح هسته‌ای را فشار بدهد، بالفرض که چند کشور را با خاک یکسان کند، چند ثانیه بعد با سلاح‌های مرگ بار کشورهای دیگر، مواجه شده و عملاً اثری از آن در نقشه جهان نخواهد ماند. این طور نیست که روسیه همه کشورهای دارای سلاح‌های اتمی را نابود کند و خودش از مهلکه جان سالم به در ببرد. واقعیت این است که سلاح اتمی تا زمانی که شلیک نشده باشد، کارایی تهدید را دارد ولی به محض شلیک، به طور قطع و یقین کشور آغازگر جنگ اتمی، باید ابتدا فاتحه خود را بخواند بعد شاهد نابودی دیگران باشد.
نه اروپا و آمریکا و اعضای ناتو می‌توانند از سلاح هسته‌ای استفاده کنند و نه چین و روسیه و کره شمالی.
زمان آن فرارسیده است که همه کشورهای دارای سلاح‌های هسته‌ای به این نتیجه برسند که داشتن بمب اتمی، نه تنها یک برگ برنده نیست بلکه تیغ تیزی است که همزمان با زدن گردن دیگران، گردن صاحبش را نیز خواهد زد.
پس به جای اینکه کشورها این همه پول‌های ملت خود را صرف ساخت سلاح‌های هسته‌ای کنند، خرج رفاه، پیشرفت و توسعه علمی و پژوهش کنند تا دنیا در یک صلح پایدار قرار گیرد.
با جنگ هیچ‌چیز «درست» نمی‌شود بلکه کام همه «تلخ» خواهد شد.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « یادداشت / تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها