پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

شنبه 7 خرداد 1401 ، 26 : 17

کد خبر : 25150

از 0 نفر 0

صدیقی امام جمعه موقت تهران: حذف ارز ترجیحی امتحانی الهی برای مردم و مسئولین است!

صدیقی امام جمعه موقت تهران: حذف ارز ترجیحی امتحانی الهی برای مردم و مسئولین است!

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: در مسئله اقتصاد اگر مردم ولایت‌پذیری و همراهی با دولت را داشته باشند به پیروزی دست پیدا می‌کنند.+ تحلیل خبر

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: در مسئله اقتصاد اگر مردم ولایت‌پذیری و همراهی با دولت را داشته باشند به پیروزی دست پیدا می‌کنند.
به گزارش ایسنا حجت‌الاسلام‌والمسلمین کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران با اشاره به موضوع حذف ارز ترجیحی و اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها گفت: مسئله حذف ارز ترجیحی یک امتحان الهی برای مردم و مسئولینی است که ۴۳ سال قربانی دادند و هنوز نیز قربانی می‌دهند.
وی افزود: موضوع حذف ارز ترجیحی قانون بوده اما دولت قبل اجرا نکرده است. این دولت قانون‌شکن نیست و به دستور مجلس ارز ترجیحی را حذف کرده است. زیرا توزیع عادلانه جز با حذف آن ممکن نمی‌شود. در سال‌های پیش با ارز ترجیحی خوراک سگ‌ها و لوازم‌آرایشی آورده می‌شد و اختصاص این ارز پول‌دارها را پولدارتر و ضعیف‌ها را ضعیف‌تر می‌کرد.
صدیقی ادامه داد: امروز گرانی هست و درست است که گرانی مشکلات زیادی را به بار می‌آورد اما این گرانی امتحان است و نابرده رنج گنج میسر نمی‌شود. اگر کسی راهی بلد است ارائه کند. من با شناختی که از آیت‌الله رئیسی دارم می‌دانم ایشان با همه وجود در خدمت مردم است و برای جلوگیری از شکاف طبقاتی بیشتر و توزیع عادلانه یارانه برنامه دارد.
وی با بیان این که گرانی در تمام دنیا معلول اموری است و تنها به مدیریت داخلی مربوط نمی‌شود، گفت: حذف ارز ترجیحی قدم بسیار مهمی بوده که تاکنون در انقلاب برداشته نشده و شجاعتی است که چون قبلی‌ها می‌خواستند خوشنام بمانند آن را انجام ندادند. باید بدانیم مقام معظم رهبری آزرده است و خون‌جگر می‌خورد اما دولت، دولتی است که از خود شماست و هیچ کدام از پیروزی‌های ما بدون مشارکت مردم و حضور در زیر پرچم ولایت ممکن نمی‌شود.

تحلیل خبر

یکی از وظایف مهم ائمه جمعه، رشد و تکامل اندیشه‌ها و باورهای عقلانی دینی مردم است.
امام جمعه باید طوری سخن بگوید که از استحکام و اتقان در استدلال بهره‌مند باشد تا مردم را به اقناع عقلانی پیرامون موضوعات مطروحه رهنمون سازد. هرگونه سخنان بی‌پایه که عقل را متحیر و شنوندگان را به تعجب وادارد نتیجه‌ای جز تزلزل در اعتقاد نخواهد داشت. طرح سخنانی همچون تعریف خواب‌های دیده شده، معجزات و کرامات جدید در مباحث مراد و مریدی، تعلق گرفتن اراده خداوند بر فقر و بیچارگی مردم و نسبت دادن حذف یارانه‌ها با امتحان الهی و مواردی از این قبیل، بدون شک نه فقط به مطیع شدن مردم نمی‌انجامد بلکه پاشیدن نمک بر زخم آنها در شرایط نداری و گرانی‌های سرسام‌آور است. شاید این سخنان در هزار سال قبل می‌توانست افراد بیسواد و ساده لوح آن زمان را به تسلیم و کرنش وادارد ولی در قرن جدید که قرن علم و دانایی و عصر انفجار اطلاعات است، اثر معکوس بر دینداری مردم داشته و آنها را سرکش و عصیانگر می‌کند. اگر گویندگان این نوع سخنان، الفبای تبلیغات (پروپاگاندا) را می‌دانستند و چند کلمه‌ای از روانشناسی اجتماعی، جامعه شناسی و مدیریت‌افکار عمومی بلد بودند، هرگز چنین سخنانی را به زبان نمی‌آوردند. کدام منبع دینی از صدر اسلام تاکنون سراغ دارید که طرح‌ها، لوایح، قوانین موضوعه، آئین‌نامه‌ها و تصمیمات دولت‌ها و مجالس را، ابزار و وسیله «امتحان الهی» قلمداد کرده باشد؟ مگر حذف ارز ترجیحی (4200 تومانی) توسط خداوند به بشر ابلاغ شده که تحمل سختی‌ها و مفاسد گرانی ناشی از آن (به قول امام جمعه مشهد) در زمره امتحان الهی واقع شود؟
چرا عملکرد بشر ضعیف‌النفس را به خداوند نسبت می‌دهید و مردم را نسبت به دین خدا بدبین می‌کنید؟
مگر امام جمعه مشهد در نماز جمعه نگفتند: «با گرانی، مردم مجبور می‌شوند دزدی و کلاهبرداری کنند» و مگر ایشان جهت تضعیف دولت این حرف را می‌زند؟ چطور در دو نمازجمعه، یکی در تهران و دیگری در مشهد، دو حرف متضاد زده می‌شود؟ چرا امام جمعه تهران (صدیقی) گرانی‌های ناشی از حذف ارز ترجیحی را امتحان الهی و امام جمعه مشهد (علم الهدی) آن را عامل دزدی و کلاهبرداری می‌داند؟
این دو نفر که از دو طیف سیاسی مخالف هم نیستند که سریع آن را تخطئه کنید.
آقایانی که بلندگو در دست دارند مواظب باشند با اعتقادات و دین مردم بازی نکنند که روز قیامت باید پاسخ سختی بدهند، هرچند در دنیا هم سخنانشان خریداری ندارد و آثار خسارت بار از خود به جای می‌گذارد.
اگر حضرت ابراهیم (ع) امتحان شد خداوند فرمود سر فرزند خودش را ببرد نه سر فرزندان مردم! این نکته کلیدی را هیچگاه فراموش نکنید.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « یادداشت / تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها