پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

دوشنبه 9 خرداد 1401 ، 05 : 19

کد خبر : 25168

از 0 نفر 0

افزایش ۳۰ درصدی قیمت لاستیک

افزایش ۳۰ درصدی  قیمت لاستیک

لاستیک خودرو در گروه تایرهای رادیال سواری و تایرهای کشاورزی بایاس بین ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش یافت.+ تحلیل خبر

لاستیک خودرو در گروه تایرهای رادیال سواری و تایرهای کشاورزی بایاس بین ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش یافت.
براساس اطلاعات و اسناد منتشر شده، لاستیک خودرو از در گروه تایرهای رادیال سواری و تایرهای کشاورزی بایاس بین ۲۵ تا ۳۰ درصد گران شده است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، پارسال اعضای انجمن صنفی صنعت تایر طی نامه‌ای به وزارت صمت اعلام کرده بودند که قیمت تایر باید ۴۰ درصد گران شود چرا که قیمت مواد اولیه افزایش یافته است و کارخانه‌های تولیدکننده در حال زیان هستند، اما این درخواست رد شد.
آقای مصطفی تنها کارشناس صنعت تایر گفته بود قیمت مصوبی که درخصوص تایر اعلام شده مربوط به دی‌ماه سال ۹۹ است و همین عامل باعث شده زیان کارخانه زیاد شود.

تحلیل خبر

وزیر کشور در ابتدای خیزش گرانی‌های جدید گفت: «فقط 4 قلم کالا مرغ، تخم‌مرغ، لبنیات و روغن گران می‌شود.» حالا بفرمایند لاستیک جزء کدام گروه از کالای فوق‌الذکر ‌است؟ البته نه فقط لاستیک بلکه همه کالاها و خدمات در دو ماه گذشته بی‌تأثیر از امواج گرانی‌ها نبوده است و از 20 درصد تا 500 درصد افزایش قیمت در کالاها و خدمات مختلف را مردم شاهدند.
اینک کدام وزیر و مسئول باید پاسخگوی این گرانی وسیع و گسترده باشد؟ کدامیک باید آن را مهار کند؟ آیا اگر وزیر یا مسئولی حرفی زد که به آن عمل نشد یا حتی برعکس شد، جایی وجود دارد که از وی بازخواست کند؟ چطور می‌خواهیم مردم به سخنان و قول و وعده و وعید آنها اعتماد کنند؟
بزرگ‌ترین ضرر و خطر برای یک کشور این است که مردم به این نتیجه برسند که روی حرف هیچکس نمی‌توان حساب باز کرد و به کلی اعتمادشان را از دست بدهند؟
صداقت و راستگویی بزرگ‌ترین سرمایه یک مدیر و مسئول است که اگر از دست برود با هیچ‌چیز دیگر قابل جبران نیست.
وزرای مختلف بارها گفته‌اند که افزایش دستمزد کارگران هیچ تأثیری برگرانی‌ها ندارد ولی در همین نامه مدیرعامل و عضو هیئت‌مدیره شرکت تولیدی ایران تایر (سهامی عام) علت افزایش 25 الی 30 درصدی قیمت انواع لاستیک‌ها را «افزایش نرخ دستمزد و اثر تورمی سایر هزینه‌ها» قلمداد کرده است.
توجیهات بی‌پایه علل گرانی، بدتر از خود گرانی، روح و روان مردم را آزار می‌دهد چرا که طبق گفته‌های مسئولان، مردم منتظر تحقق گفته‌های آنان هستند ولی لحظه به لحظه از هر سوی، خلاف آنها را مشاهده می‌کنند! از اینجاست که به جای «امیدآفرینی سخنان مسئولان»، «یاس و ناامیدی» در جامعه تولید و منتشر می‌شود. شایسته است که مسئولان یا حرفی را نزنند و سکوت مطلق اختیار کنند یا اگر حرفی زدند پای آن شجاعانه بایستند و به آن عمل کنند تا اعتماد شکسته شده مردم، ترمیم شود....


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « یادداشت / تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها