چهار شنبه 13 تیر 1403 7/3/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

شنبه 21 خرداد 1401 ، 46 : 18

کد خبر : 25242

از 0 نفر 0

امام جمعه شیراز تأکید کرد؛ باید قدرت اقتصادی هم به رخ دشمن کشید و فقط قدرت نظامی کافی نیست

امام جمعه شیراز تأکید کرد؛ باید قدرت اقتصادی هم به رخ  دشمن کشید و فقط قدرت نظامی کافی نیست

نماینده ولی‌فقیه در فارس ضمن تأکید بر لزوم حرکت مستمر در مسیر ترسیم شده از سوی مقام معظم رهبری، خاطرنشان کرد که جوانان خصوصاً دانشگاهیان و تحصیلکردگان در میدان تولید دانش‌بنیان و اشتغالزایی با هدف تقویت قدرت اقتصادی کشور، حضور داشته باشند.+ تحلیل خبر

نماینده ولی‌فقیه در فارس ضمن تأکید بر لزوم حرکت مستمر در مسیر ترسیم شده از سوی مقام معظم رهبری، خاطرنشان کرد که جوانان خصوصاً دانشگاهیان و تحصیلکردگان در میدان تولید دانش‌بنیان و اشتغالزایی با هدف تقویت قدرت اقتصادی کشور، حضور داشته باشند.
به گزارش ایسنا آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه 21 خرداد شیراز با اشاره به تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۵۹ تحت عنوان ستاد انقلاب فرهنگی، بیان کرد: این شورا وظایفی دارد و ذیل این شورا تشکیلاتی به نام شورای فرهنگ عمومی داریم که در استان‌ها و شهرستان‌ها تشکیل می‌شود.
او همچنین با اشاره به کارکرد و وظایف شورای فرهنگ عمومی عنوان کرد: هر مسئله فرهنگی نباید به این شورا نسبت داد چون شورا کار اجرایی نمی‌کند بلکه برای مشورت است، کار اجرایی را نمی‌توان به شورا سپرد.
نماینده ولی فقیه در فارس همچنین ضمن گرامیداشت دهه کرامت، بیان کرد: در ماجرای برجام ما کوتاه نیامدیم طرف مذاکره به قول خود وفادار نماند اما باز برخی دوباره سازش و کوتاه آمدن را مطرح می‌کنند.
آیت‌الله دژکام با اشاره به آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای گفت: این بساطی است که قدرتمندان درست کردند تا به ما زور بگویند و با وجود گذشت ۳ دوره ریاست جمهوری با ۳ رویکرد مختلف زورگویی آنها ادامه داشته است. ما همه مسیرها را رفتیم اما خدا به ما اجازه ذلت نداده است.
امام جمعه شیراز همچنین با بیان اینکه مؤمن حق ندارد خود را ذلیل کند، افزود: باید مسیری که مقام معظم رهبری می‌گوید محکم دنبال کنیم.
آیت‌الله دژکام همچنین گفت: نکته دیگر این است که باید تحصیل‌کردگان و دانشگاهیان به میدان آیند، میدان عرصه تولید دانش‌بنیان و اشتغالزاست؛ باید قدرت اقتصادی هم به رخ دشمن کشید و فقط قدرت نظامی کافی نیست.

تحلیل خبر

اگر سؤال شود که «قدرت اقتصادی» برای یک کشور مهمتر است یا «قدرت نظامی»، بدون درنگ باید گفت: «قدرت اقتصادی». چرا که اگر کشوری قدرت اقتصادی بالایی داشته باشد به پشتوانه آن، می‌تواند تجهیزات، ادوات و امکانات مدرن نظامی و نیروهای متخصص و توانمند را تدارک ببیند و لذا فراهم آوردن قدرت نظامی مطلوب، در پرتو قدرت اقتصادی مطلوب صورت می‌گیرد.
کسی شک ندارد که هر کشوری برای حفظ حدود و ثغور و تمامیت ارضی خود نیاز به ارتشی توانمند دارد ولی این ارتش در یک کشور فقیر، نمی‌تواند پا بگیرد. معمولاً نیروهای نظامی، هزینه بر هستند و بخش زیادی از بودجه کشور را به خود اختصاص می‌دهند، این هزینه‌ها، هم در داخل مرز و هم در خارج از مرز، هنگفت است. از طرف دیگر اقتصاد قدرتمند، مهمترین پشتوانه نیروهای نظامی را که «مردم» هستند، در رفاه و راضی نگه می‌دارد. بدون پشتوانه ملت، هیچ قدرت نظامی نمی‌تواند در مصاف با متجاوزان به کشور، دوام بیاورد. پس اگر اقتصاد کشوری پویا و قدرتمند باشد، مردم هم از امکانات و شرایط بهتر مالی و رفاهی برخوردار بوده و در هنگام خطر، حامی ارتش خواهند بود.
قدرت اقتصادی، نه فقط قدرت نظامی می‌آورد بلکه قدرت علمی، فرهنگی، ورزشی، سیاسی و بین‌المللی تولید می‌کند و کشور را به صورت متوازن به سوی توسعه و پیشرفت مقتدرانه می‌برد. امید که مسئولان کشور در نجات اقتصاد کشور از شرایط نامطلوب و شکننده، اقدامی اساسی انجام داده و به نگرانی‌ها و دغدغه‌های «مردم» پایان دهند.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « یادداشت / تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها