چهار شنبه 13 تیر 1403 7/3/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

دوشنبه 23 خرداد 1401 ، 08 : 18

کد خبر : 25260

از 0 نفر 0

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی : گرانی در حال خرد کردن استخوان های نحیف خانواده های ضعیف و متوسط است

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی : گرانی در حال خرد کردن استخوان های نحیف خانواده های ضعیف و متوسط است

آقای رئیسی؛ حداقل دو سال مذاکره نکنید؛ مذاکره کنید، اما نه در موضوع هسته‌ای. با عدم مذاکره وضعیت بهتر خواهد شد و التهاب از بین خواهد رفت.+ تحلیل خبر

آقای رئیسی؛ حداقل دو سال مذاکره نکنید؛ مذاکره کنید، اما نه در موضوع هسته‌ای. با عدم مذاکره وضعیت بهتر خواهد شد و التهاب از بین خواهد رفت.
نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس شورای اسلامی گفت: تا گرگ‌ها و سلطان‌های شکر، مرغ، روغن و فولاد و غیره مجازات نشوند؛ مبارزه با فساد، اختلاس و گرانی در جایگاه حرف باقی می‌ماند.
به گزارش ایلنا، محمدرضا صباغیان بافقی در نشست علنی مجلس شورای اسلامی، در نطق خود ضمن تسلیت به بازماندگان و خانواده‌ها حادثه قطار مشهد به یزد، گفت: از خداوند متعال آرزوی صحت و سلامتی برای مجروحان و رحمت و مغفرت الهی و برای درگذشتگان دارم. امیدوارم دستگاه‌های مربوطه ضمن رسیدگی به آسیب‌دیدگان، هرچه سریعتر علل این حادثه را دقیق مشخص کرده و با متخلفان برخورد کنند، مسببان نتیجه کوتاهی و قصور خود را ببینند تا درس عبرت و بازدارنده‌ای برای دیگران باشد.
وی افزود: مسئولیت حادثه قطار مشهد به یزد اصلی با متولیان وزارت راه و راه‌آهن است، باید وضعیت اتفاق افتاده را برای مردم شفاف کنند؛ ما نمایندگان استان یزد موضوع را پیگیری خواهیم کرد.
گرانی در حال خرد کردن استخوان‌های نحیف خانواده‌های ضعیف و متوسط است
نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از وضعیت گرانی‌ها، مطرح کرد: نمایندگان محترم؛ امروز گرانی در حال خرد کردن استخوان‌های نحیف خانواده‌های ضعیف و حتی خانواده‌های متوسط است، امری که هرگز مسئولین و کسانی که حقوق و پرداخت مناسب دارند، درک نخواهند کرد.
صباغیان بافقی با تأکید براین که «سواره از پیاده خبر ندارد»، شعری از پروین اعتصامی را قرائت کرد: زندگی جز نفسی نیست، غنیمت شمرش/نیست امید که همواره نفس برگردد، گر دو صد عمر شود پرده‌نشین در معدن/خصلت سنگ سیه نیست که گوهر گردد، نخورد هیچ توانگر غم درویش و فقیر/مگر آنروز که خود مفلس و مضطر گردد.
وی خطاب به رئیس‌جمهور تأکید کرد: آقای رئیسی و مسئولین محترم اقتصادی؛ گرانی‌ها دمار مردم را درآورده است، شما در برنامه‌های خود وعده وضعیت بهتر اقتصادی را داده‌اید و با این شعار انتخاب شدید، امروز وضعیت اقتصادی مردم بدتر شده است و هر روز شاهد بالارفتن قیمت ارز، طلا، قیمت خوراکی‌ها و کالاها هستیم. اگر این گرانی‌ها موقتی است و با مردم صحبت کنید و زمان مشخص کنید و آینده را برای مردم تشریح کنید.
گرگ‌هایی در بین دستگاه‌های دولتی و نظارتی نفوذ کرده‌اند
نماینده مردم مهریز و بافق و بهاباد و خاتم و ابرکوه در مجلس یازدهم با بیان این که متأسفانه هر روز وضعیت اقتصادی و مشکلات مردم بدتر می‌شود، تأکید کرد: آقای رئیس‌جمهور؛ همه می‌دانیم که طرح شما خوب است و نیت شما خیر است، ولی گرگ‌هایی در بین دستگاه‌های دولتی و دستگاه‌های نظارتی نفوذ کرده‌اند و در حال دریدن مردم هستند. دستگاه‌های مسئول و ناظر چشم خود را می‌بندند؛ این گرگ‌ها و این سلطان‌های شکر، مرغ، روغن و فولاد و غیره تا اعدام و مجازات نشوند؛ مبارزه با فساد و اختلاس و گرانی در جایگاه حرف باقی می‌ماند.
وی ادامه داد: آقای رئیسی؛ باید مردم در این شرایط سخت اقتصادی، هر روز یکی از این سلاطین را بالای دار و در جایگاه مجازات ببینند، نه با توصیه و سفارش. این وعده‌ها را دولت‌های قبل هم دادند، برنامه‌های خوب شما را دولت‌های قبل هم دادند؛ ولی به جایی نرسید.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به موضوع تعارض منافع در دستگاه‌ها، خاطرنشان کرد: مشکل اصلی، مشکل نظارت است. مشکل نظارت هم تعارض منافع است؛ که متأسفانه در همه جا وجود دارد. تعارض منافع متروپل را خراب می‌کند، تعارض منافع است که پلاسکو را خراب کرده است، تعارض منافع است که جوجه‌ها را برای کشتار به چاله‌ها می‌ریزند؛ ساخت برج‌ها و تراکم فروشی‌ها همه حاصل تعارض منافع است؛ متأسفانه خبری از مبارزه نیست.

تحلیل خبر

یکی از مفاهیم و مباحث بسیار مهم در علوم رفتاری، روانشناسی اجتماعی، علوم اجتماعی، علوم تربیتی و جرم‌شناسی، مفهوم و مبحث «موقعیت» است. موقعیت یا situation در فهم هر رفتار و عملکردی جایگاه کلیدی و نقش اساسی ایفا می‌کند. یک فرد با درجه تحمل متفاوت در موقعیت‌های مختلف و متضاد، احتمال اینکه رفتار متفاوت و متضادی را از خود بروز دهد، فوق‌العاده بالاست.
مثلاً انسان در موقعیت و حالات سیری، گرسنگی، بیماری، ضعف، قدرت، خستگی و ... احتمال دارد رفتارهای مختلف و گاهی عجیب و غریب از خود نشان دهد.
حتی یک قاضی شاید اگر در موقعیتی که یک متهم قرار گرفته، واقع می‌شد همان کاری را می‌کرد که آن متهم انجام داده است چون قاضی هم یک انسان است و تحت تأثیر موقعیت‌های مختلف قرار می‌گیرد. اینکه در ضرب‌المثل گفته‌اند: «سواره، خبر از پیاده ندارد» دقیقاً اشاره به دو موقعیت متفاوت است. به قول این نماینده مجلس مسئولینی که خودشان حقوق و مزایای برجسته دارند هیچگاه درد طبقه ضعیف و متوسط که توانایی اداره زندگی خود را ندارند، درک نمی‌کنند. اینکه پروین اعتصامی گفته «نخورد هیچ توانگر غم درویش و فقیر / مگر آن روز که خود مفلس و مضطر گردد» گویای همین واقع شدن در «موقعیت» است. امروز عدم درک موقعیت طبقات ضعیف و متوسط می‌تواند بسیار خطرناک و بحران‌زا باشد. به مسئولان رده‌های مختلف پیشنهاد می‌شود روی مبحث «موقعیت» مطالعه علمی و جدی کنند سپس به تصمیم سازی و تصمیم‌گیری روی آورند.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « یادداشت / تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها