چهار شنبه 13 تیر 1403 7/3/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

چهار شنبه 15 تیر 1401 ، 09 : 17

کد خبر : 25419

از 0 نفر 0

یک خودروساز جدید وارد بازار کشور می‌شود

یک خودروساز جدید وارد بازار کشور می‌شود

آخرین اخبار حاکی از آن است که زرخودرو برای تأسیس کارخانه خودروسازی مجوزهای لازم را اخذ کرده است.+ تحلیل خبر

آخرین اخبار حاکی از آن است که زرخودرو برای تأسیس کارخانه خودروسازی مجوزهای لازم را اخذ کرده است.
به گزارش ایسنا، مهدی امینی قائم مقام مدیرعامل و عضو هیئت مدیره گروه زر در نشست خبری با بیان اینکه زرخودرو مجوزهای لازم را برای تأسیس کارخانه خودروسازی اخذ کرده است، توضیح داد: در این راستا تاکنون برای زرخودرو ساختمان مرکزی و زمینی به مساحت تقریبی ۴۴۰ هکتار در استان البرز - اتوبان کرج خریداری شده است.
وی ادامه داد: زرخودرو جواز تأسیس برای ساخت یک میلیون دستگاه انواع خودروی مختلف، از خودروی اقتصادی گرفته تا خودروی سواری و انواع کامیون و کامیونت را کسب کرده است.
امینی افزود: در این راستا مذاکراتی با چندین برند صورت گرفته است که زمانی که به نتیجه رسید نتایج آن اعلام می‌شود.
عرضه یک شرکت غذایی در بورس
امینی در ادامه از درج نماد زرنام خبر داد و افزود: هدف شرکت بورس با عرضه اولیه انگیزه دادن به بازار است، به همین دلیل عرضه‌های اولیه معمولاً با قیمت پایین‌تر نسبت به ارزش واقعی عرضه می‌شود، این موضوع در مورد زرنام نیز صدق می‌کند.
وی به این سؤال که چند درصد این شرکت عرضه خواهد شد، پاسخ داد: این موضوع با نظر سازمان بورس در زمان عرضه مشخص خواهد شد.

تحلیل خبر

در بین خودروسازان، دو خودروساز از بقیه معروف‌تر و مشهورتر هستند؛ ایران خودرو و سایپا.
این دو با سابقه‌ای دیرینه هنوز نتوانسته‌اند رضایت مردم و مسئولان ارشد کشور و حتی پلیس راه کشور را جلب کنند. تولید خودروهای بی کیفیت، سالهاست که زبانزد عام و خاص است و با همه تذکرات مردم و مسئولان، هیچ قدم مشهودی جهت رفع عیوب و کاستی‌ها و تطبیق دان محصولاتشان با استانداردهای جهانی برنداشته‌اند. نتیجه این بی‌اعتنایی به نظرات مردم و مسئولان، تصادفات منجر به فوت و جرح شده و تعداد زیادی از خانواده‌های ایرانی را داغدار عزیزانشان کرده است. حال خودروساز دیگری می‌خواهد پا به عرصه تولید خودرو بگذارد و معلوم نیست که می‌خواهد چه کار متفاوتی نسبت به سایر خودروسازان را انجام دهد.
مهمترین نکته‌ای که با ورود این خودروساز جدید به جرگه خودروسازان وطنی باید مورد توجه و مطالبه مردم قرار گیرد، عنصر «رقابت واقعی» است. هرچند بعید به نظر می‌رسد که رقابت جدی، منظور نظر آنها باشد. در مقاطع زمانی مختلف تاکنون هر خودروسازی که به این مجموعه اضافه شده، نتوانسته حرکت جدیدی را آغاز کند و لذا دچار روزمرگی شده و همان راه قبلی‌ها را ادامه داده است.
تنها زمانی رقابت جدی و نفسگیر بین خودروسازان برقرار می‌شود که انحصار داخلی شکسته شده و خودروسازان جهانی، وارد بازار خودروسازی ایران شوند و بهترین خودروها با کیفیت عالی را ارائه دهند و در قیمت‌گذاری نیز تعرفه عوارض گمرکی سنگین بر آنها بسته نشود تا با قیمت واقعی، خودروهای خود را عرضه کنند.
آنگاه شاید شوکی به خودروسازان داخلی وارد آید و مجبور شوند به سمت افزایش کیفیت محصولات و کاستن از قیمت‌های حبابی بروند.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « یادداشت / تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها