پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

شنبه 25 تیر 1401 ، 23 : 18

کد خبر : 25455

از 0 نفر 0

دانش‌آموزان ایرانی بر سکوی هشتم ریاضی دنیا ایستادند

دانش‌آموزان ایرانی بر سکوی هشتم ریاضی دنیا ایستادند

اعضای تیم ملی المپیاد ریاضی ایران رتبه هشتم را در مسابقات جهانی کسب کردند.+ تحلیل خبر

اعضای تیم ملی المپیاد ریاضی ایران رتبه هشتم را در مسابقات جهانی کسب کردند.
به گزارش ایسنا، میزبان شصت‌وسومین دوره المپیاد جهانی ریاضیات، کشور نروژ بود که در این دوره از رقابت‌ها دانش‌آموزان ایرانی موفق شدند رتبه هشتم را در میان ۱۰۴ کشور به دست آورند.
بنابر اعلام باشگاه دانش‌پژوهان جوان، مهران طلائی خواجه روشنایی، پوریا محمودخان شیرازی و سینا عزیزالدین مدال طلا و سیدمبین رضوی، دانیال پرنیان و امیرمحمدبندری ماسوله مدال نقره کسب کردند.اعضای تیم ملی المپیاد ریاضی جمهوری اسلامی ایران در رقابت‌های ۲۰۲۱ روسیه، موفق به کسب سه مدال نقره و سه مدال برنز شده بودند.

تحلیل خبر

بارها جوانان ایران در رشته‌ها و عرصه‌های مختلف نشان داده‌اند که در سطح جهانی، توانمندی‌های قابل عرضه و رقابت را دارند. نه فقط جوانان بلکه نخبگان و اندیشمندان ما در سنین بالاتر هم در دنیای پیشرفته، برای درخشیدن، اهل ظهور و بروز بوده و هستند.
اما به صرف اینکه ما به اینها افتخار ‌کنیم و به به بگوییم، کافی نیست، مهم‌ترین مسئله، نحوه استفاده از آنها و برنامه‌ریزی علمی برای پرورش استعدادهای نهفته آنان است. نباید این چهره‌های علمی را مورد بی‌اعتنایی و بی‌برنامگی قرار دهیم که مجبور به مهاجرت به کشورهای دیگر شوند و مغز ایرانی در خدمت دیگر کشورها قرار گرفته و مردم و کشورمان از آنها بی‌بهره شوند.
باید ببینیم در کشورهای مهاجرپذیر چه جاذبه‌هایی وجود دارد که نخبگان ایرانی با تحمل غربت، مجبور به مهاجرت به آنجا می‌شوند. چرا ما نتوانسته‌ایم آن جاذبه‌ها را ایجاد کنیم و فرزندان خود را برای خودمان نگه داریم؟ موقعی که دانش آموزان ما در رقابت با 104 کشور، که تعداد قابل توجهی از آنان از کشورهای پیشرفته با همه امکانات لازم هستند، به رتبه هشتم می‌رسند، قطعاً اگر ما نیز بتوانیم چنین امکاناتی را برای آنان فراهم آوریم، به دست آوردن رتبه اول و دوم هم برای آنان اتفاق محالی نخواهد بود. مهم این است که ما از این عزیزان غافل نباشیم و هوش نظری و عملی آنان را به بهترین وجه شکوفا کنیم.
اگر ما خواسته و توانسته بودیم مغزهای علمی و توانمندمان را نیز در عرصه «مدیریت» شناسایی و با بسترسازی علمی، آنها را جهت حل مشکلات کشور، به کار گیریم، این همه تاکنون گرفتار آزمون و خطا نشده بودیم و سرنوشت بهتر و نجات بخشی را برای کشور رقم زده بودیم.
ما در همه زمینه‌ها و رشته‌های علمی، افراد شگفت‌انگیز و برجسته داریم فقط باید بخواهیم و بتوانیم به آنها میدان دهیم تا از این کشور با این همه نعمت‌های خدادادی و سرشار از ثروت بالقوه، الگوی شایسته‌ای در سطح جهان بسازیم.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « یادداشت / تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها