چهار شنبه 13 تیر 1403 7/3/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

جمعه 28 مرداد 1401 ، 59 : 17

کد خبر : 25571

از 0 نفر 0

رئیس فدراسیون شطرنج ادعا کرد؛ واردات شکر ، کود و لپ‌تاپ توسط فدراسیون شطرنج

رئیس فدراسیون شطرنج ادعا کرد؛  واردات شکر ، کود و لپ‌تاپ توسط فدراسیون شطرنج

رئیس فدراسیون شطرنج ادعا کرد: کامبوزیا مشکلات زیادی برای شطرنج ایجاد کرده است. تنها برای سال ۹۲، فدراسیون شطرنج ۱۴ میلیارد مالیات دارد، ما نمی‌دانیم به کد فدراسیون چه وارد کرده‌اند و هیچکس هم پاسخگو نیست.+ تحلیل خبر

رئیس فدراسیون شطرنج ادعا کرد: کامبوزیا مشکلات زیادی برای شطرنج ایجاد کرده است. تنها برای سال ۹۲، فدراسیون شطرنج ۱۴ میلیارد مالیات دارد، ما نمی‌دانیم به کد فدراسیون چه وارد کرده‌اند و هیچکس هم پاسخگو نیست.
او ادامه داد: با رأی بالایی رئیس فدراسیون شدم. نه حمایت وزارت ورزش را داشتم نه حمایت آن ور آب را! من عضو هیئت علمی دانشگاه تهران هستم و نماینده مجلس بوده‌ام.
تامینی ادامه داد: سیاست ما بود تا جای ممکن صحبت نکنیم و فقط کار را جلو ببریم اما عذرخواهی می‌کنم تا الان این نشست دیر شد. در هتل ورزش دخالت‌هایی صورت گرفت و به ورزشکار ما جا ندادند. مجبور شدیم در فدراسیون سوئیت برقرار کنیم تا شطرنج‌بازان مستقر شوند.
باید چوب نادانی گذشته و بدهی‌ها را بخوریم
او ادامه داد: درخصوص بدهی‌ها باید بگویم که سعی شد تا چند ماه اخیر پول را پرداخت کنیم و از این بابت مشکل نداریم. باید چوب نادانی گذشته و این بدهی‌ها را بخوریم و روی آنها کار کرده‌ایم.
مالیات ۱۴ میلیاردی شطرنج بخاطر واردات ۴ هزار میلیارد تومان کود، شکر و لپ تاپ بوده است!
تأمینی همچنین ادعا کرد: کامبوزیا مشکلات زیادی برای شطرنج ایجاد کرد. تنها در سال ۹۲، فدراسیون شطرنج ۱۴ میلیارد مالیات دارد. باید بگویم هیچکس پاسخگوی این موضوع نیست!
او همچنین ادعا کرد: کود، شکر و لپ تاپ در این مالیات بوده است.
۴ هزار میلیارد تومان معاملات صورت گرفته است که برای من جای تعجب دارد. همین الان این عدد مقدار بزرگی است. واقعاً در تعجبم با این وضع چه طور بعضی‌ها رویشان می‌شود در شطرنج باشند؟ در دادگاه تجدیدنظر هم آقای پهلوان‌زاده حضور پیدا نکرد.

تحلیل خبر

قانون و مقررات هر چقدر هم دقیق و محکم تدوین شده باشند، تا زمانی که از ضمانت اجرایی برخوردار نباشند، نمی‌توانند مؤثر واقع شوند. تعیین ساز و کار اجرا و نظارت بر اجرای قوانین چیزی است که همیشه مورد توجه قانون‌گذاران قرار می‌گیرد، اما اگر در مصاف عمل، عینیت پیدا نکند، فضا برای سوءاستفاده قانون‌شکنان و قانون‌گریزان فراهم می‌شود، بنابراین نظارت بر اجرای قوانین هم درست به همان اندازه وضع قوانین دارای اهمیت است.
در مورد اتفاقی که در فدراسیون شطرنج افتاده، باز هم مسئله نظارت مطرح است. اینکه رئیس کنونی فدراسیون شطرنج اشاره می‌کند که مالیات 14 میلیاردی برای این فدراسیون محاسبه شده، نشان می‌دهد همانگونه که امکان بررسی و محاسبه برای کارشناسان امور مالیاتی وجود داشته، پس به راحتی می‌شده فعالیت‌های اقتصادی این فدراسیون را رصد و مورد بازرسی قرار داد. حال این سؤال مطرح می‌شود که چرا دستگاه‌های متعدد نظارتی بر اساس ساز و کارهای نظارتی مشخص و تعیین شده با چنین موردی برخورد نکرده‌اند و این تخلف باید از زبان رئیس جدید فدراسیون رسانه‌ای شود؟ شاید بگویند این تخلف قبلاً کشف شده و در حال پیگیری در مراجع ذی‌صلاح است، اما اتفاقاً باید چنین تخلفاتی قاطعانه، به سرعت رسیدگی و نتیجه آن به عموم مردم اطلاع‌رسانی شود، تا بقیه قانون‌شکنان و قانون‌گریزان جسارت تکرار چنین تخلفاتی را نداشته باشند.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « یادداشت / تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها