چهار شنبه 13 تیر 1403 7/3/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

شنبه 26 شهریور 1401 ، 58 : 17

کد خبر : 25780

از 0 نفر 0

رئیس جمهور: توجه به نخبگان فقط با حرف و سخن تحقق نمی‌یابد

رئیس جمهور: توجه به نخبگان فقط با حرف و سخن تحقق نمی‌یابد

رئیس‌جمهور بر تأمین نیازها و مطالبات نخبگان و دانشگاهیان تأکید کرد و گفت: توجه به نخبگان فقط با حرف و سخن تحقق نمی‌یابد و باید نیازهای معیشتی و شغلی آن‌ها را نیز تأمین کنیم تا زمینه خدمت و فعالیت آن‌ها در کشور تسهیل شود.+ تحلیل خبر

رئیس‌جمهور بر تأمین نیازها و مطالبات نخبگان و دانشگاهیان تأکید کرد و گفت: توجه به نخبگان فقط با حرف و سخن تحقق نمی‌یابد و باید نیازهای معیشتی و شغلی آن‌ها را نیز تأمین کنیم تا زمینه خدمت و فعالیت آن‌ها در کشور تسهیل شود.
رئیس‌جمهور با اشاره به استقبال گسترده هر ساله مردم از زیارت امام رضا (ع) در ایام ۲۸ صفر، به معاون اول رئیس‌جمهور مأموریت داد با تشکیل جلسه شورای زیارت، پیش‌بینی‌های لازم برای تسهیل حضور زائران رضوی را انجام دهند.
به گزارش فارس، سید ابراهیم رئیسی در جلسه هیئت دولت با اشاره به افتخارات بزرگ علمی در دانشگاه‌های کشور، تبیین این اقدامات و دستاوردها را برای امیدآفرینی در جامعه به ویژه در میان قشر نخبگانی ضروری دانست و از همه دستگاه‌های اجرایی کشور بویژه نهادهای تبلیغاتی و رسانه‌ای خواست با بیان واقعیات این پیشرفت‌ها و همچنین معرفی چهره‌های موفق در کشور، دشمن را در رسیدن به اهداف خود در ناامید کردن جامعه ناکام گذاشته و جامعه نخبگانی را بیش از پیش امیدوار کنند.
رئیس‌جمهور در عین حال بر تأمین نیازها و مطالبات نخبگان و دانشگاهیان تأکید کرد و گفت: توجه به نخبگان فقط با حرف و سخن تحقق نمی‌یابد و باید نیازهای معیشتی و شغلی آن‌ها را نیز تأمین کنیم تا زمینه خدمت و فعالیت آن‌ها در کشور تسهیل شود.
رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت و آثار تربیتی زیارت، زیارت اربعین را انسان‌ساز و زمینه‌ساز شکل‌دهی جامعه تراز اسلامی دانست و یکبار دیگر از تلاش‌های همه کسانی که در برگزاری هر چه باشکوه‌تر این مراسم عظیم جهانی مشارکت داشته‌اند، تجلیل و قدردانی کرد.
رئیسی به حضور میلیونی زائران در مراسم پیاده‌روی اربعین امسال اشاره کرد و به دستگاه‌های مسئول مأموریت داد تمهیدات و پیش‌بینی‌های لازم برای تسهیل تردد و بازگشت زائران به کشور را در نظر گیرند.
رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به استقبال گسترده هر ساله مردمی از زیارت امام رضا (ع) در ایام شهادت آن حضرت در ۲۸ صفر، به معاون اول رئیس‌جمهور مأموریت داد با تشکیل جلسه شورای زیارت، پیش‌بینی‌های لازم برای تسهیل حضور زائران رضوی را نیز انجام دهند.

تحلیل خبر

در شرایطی به سر می‌بریم که نخبگان کشور حتی برای یک نقل و انتقال ساده از استانی به استان دیگر با موانع اداری زیادی مواجه هستند تا جایی که انسان تأسف می‌خورد که با این فضای اداری خشک و انعطاف‌ناپذیر، چگونه انتظار می‌رود که برای نخبگان کارهای مهمتری را انجام دهند؟!
نخبگان برای خلق نوآوری و اختراعات باید تمام اوقات شبانه روز، ذهنشان درگیر کشف مجهولات باشد.
کار نخبگی زمان و مکان و شغل نمی‌شناسد. آنان استراحت فکری و روحی و جسمی ندارند، گاهی مواقع حتی اشتهای غذا خوردن، فرصت تفریح رفتن، حوصله درگیری با کارهای اداری، وقت خرید مایحتاج زندگی و ... را ندارند. خانواده‌های اینان می‌دانند که نخبه خانواده آنها، در چه شرایط سختی به دنبال ابتکار، اختراع، نوآوری و کشف مجهولات دنیای علم و تکنولوژی هستند. اما در محیط شغلی هیچ امتیازی نسبت به سایر افراد، برای آنها قائل نیستند و باید مثل بقیه سرگرم کارهای روزمره باشند! مثل اینکه نظام اداری، بیشتر از این را نمی‌پسندد و درک درستی از نخبگان و فعالیت نخبگی ندارد. به زنان باردار حاضرند شش ماه تا یکسال مرخصی بدهند و برای بعضی افراد، کار نیمه وقت و پاره وقت با مزایای تمام وقت قائلند اما برای یک نخبه یک ساعت مرخصی استحقاقی اضافی را در نظر نمی‌گیرند.
به قول رئیس جمهور «توجه به نخبگان فقط با حرف و سخن تحقق نمی‌یابد.»
با این سیستم اداری چاق و کم تحرک و فرصت سوز که داریم به نظر می‌رسد زمانی کارهای نصف و نیمه‌ای برای نخبگان انجام دهند که تعداد زیادی از آنها مهاجرت کرده باشند و همگی زانوی غم در بغل گرفته و فقط افسوس بخوریم....


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « یادداشت / تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها