چهار شنبه 13 تیر 1403 7/3/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

شنبه 23 مهر 1401 ، 32 : 17

کد خبر : 25921

از 0 نفر 0

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس: در لایحه پیشنهادی دولت، افزایش ۹۰۰ هزار تومانی برای بازنشستگان لشکری و کشوری در سال 1402

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس: در لایحه پیشنهادی دولت، افزایش ۹۰۰ هزار تومانی برای بازنشستگان  لشکری و کشوری در سال 1402

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: طرح ساماندهی کارکنان دولت در هفته‌های پیش رو در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد و پیش‌بینی شده تا نیمه سال ۱۴۰۲ به ثمر برسد.+ تحلیل خبر

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: طرح ساماندهی کارکنان دولت در هفته‌های پیش رو در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد و پیش‌بینی شده تا نیمه سال ۱۴۰۲ به ثمر برسد.
به گزارش خبرنگار مهر، خلیل بهروزی فر در گفتگوی ویژه خبری شبکه باران با اشاره به اعتراضات مجلس نسبت به افزایش ۱۰ درصدی حقوق کارکنان دولت اظهار کرد: افزایش دستمزدها باید متناسب با تورم و افزایش قیمت مایحتاج باشد و این افزایش ۱۰ درصدی تناسبی با شرایط فعلی ندارد لذا دولت لایحه‌ای در همین باره به مجلس ارائه کرده و وارد صحن علنی شد و کلیات آن به تصویب رسید اما مجدداً برگشت خورد.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: در لایحه دولت، افزایش ۹۰۰ هزار تومانی برای بازنشستگان لشکری و کشوری، ۱۵ درصد افزایش برای افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و از دهک ۴ تا ۱۰ افزایش ۱۰ درصدی در نظر گرفته شد.
وی افزود: در کمیسیون اجتماعی برای بازنشستگان لشکری و کشوری ۱‌.۵ درصد افزایش حقوق، برای مستمری‌بگیران کمیته امداد و بهزیستی ۵۰ درصد و یک بند به لایحه دولت اضافه شده که جانبازان و ایثارگران و والدین شهدا تا ۵۰ درصد افزایش داشته باشند.
بهروزی فر با اشاره به طرح ساماندهی کارکنان دولت که قرار است روز یکشنبه هفته آینده بررسی شود، گفت: در صحن مجلس دو فوریت طرح را درخواست کرده‌ایم و در هفته‌های پیش رو در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد و پیش‌بینی می‌شود تا نیمه سال ۱۴۰۲ به ثمر برسد.

تحلیل خبر

کارمندان بازنشسته یا همان کارگزاران حکومت که عمر خود را در مسیر خدمت به مردم و دولت مصروف داشته‌اند و اینک در سن ناتوانی و کهولت و ضعف قوای جسمانی به سر می‌برند، نباید در گردش دوران و سختی‌های حاصل از اقتصاد بیمار کشور به فشارهای مضاعف و طاقت‌فرسا گرفتار شوند.
زمانی که اسب تورم، چهار نعله می‌تازد، بازنشستگان عصا به دست چگونه توانایی رسیدن به آن را دارند؟ موقعی که قیمت کالاها و خدمات از عید سال جاری دو تا چهار - پنج برابر گران‌تر شده است، افزایش قطره چکانی حقوق بازنشستگان، می‌تواند کدام حوائج مادی و معنوی آنان را برآورده سازد؟
پیشنهاد لایحه افزایش
900 هزار تومانی حقوق بازنشستگان چقدر می‌تواند مشکلات متعدد آنان را حل کند؟ مخصوصاً بازنشستگان اداراتی که با کمترین میزان حقوق بازنشسته شده‌اند، چه راهی برای جبران تورم 500 - 400 درصدی را دارند؟
همیشه مسئولان قول داده‌اند که متناسب با نرخ تورم حقوق شاغلان و بازنشستگان کشوری و لشکری را افزایش خواهند داد، آیا افزایش 900 هزار تومانی پیشنهادی برای سال 1402 متناسب با افزایش نرخ تورم کنونی است چه برسد به سال آینده؟!
به نظر می‌رسد جلب «رضایت مردم و از جمله بازنشستگان» مهم‌ترین مسئولیت مسئولان ارشد کشور است که اگر در آن موفق نشوند به معنای شکست در تمام عرصه‌های دیگر مدیریتی است.
امید است مسئولان ذیربط اهم و مهم کنند و از جاهایی که بودجه و اعتبار غیرضروری و انباشته دارند، بکاهند و آن را مصروف جلب رضایتمندی مردم و از جمله بازنشستگان کنند و پرتوی از آرامش را به نیم قرن دوم زندگی آنان بتابانند.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « یادداشت / تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها