چهار شنبه 13 تیر 1403 7/3/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

دوشنبه 25 مهر 1401 ، 27 : 18

کد خبر : 25939

از 0 نفر 0

گردشگری فارس با قطع اینترنت مختل شد

گردشگری فارس با قطع اینترنت مختل شد

تداوم قطعی اینترنت در کشور طی روزهای گذشته باعث شد تا اصناف مختلف از زیان قطع اینترنت بر کسب‌وکارهای خود سخن بگویند و حالا گلایه از قطع اینترنت در کشور به حوزه گردشگری کشیده شده است.+ تحلیل خبر

تداوم قطعی اینترنت در کشور طی روزهای گذشته باعث شد تا اصناف مختلف از زیان قطع اینترنت بر کسب‌وکارهای خود سخن بگویند و حالا گلایه از قطع اینترنت در کشور به حوزه گردشگری کشیده شده است.
به گزارش خبرنگار ایلنا، به دنبال قطع شدن اینترنت بین‌الملل و عدم دسترسی به پیام‌رسان‌های خارجی در کشور طی روزهای گذشته، فروشندگان خدمات سفر و مشتریان آن‌ها با مشکلات زیادی روبه‌رو شدند.
آن طور که فعالان صنعت گردشگری گفته‌اند به دلیل قطعی اینترنت بسیاری از شرکت‌های خدمات مسافرتی کشور به دلیل ناتوانی در انجام مکاتبات و پیگیری وضعیت تورهایشان کنسل شده است.
سید حسن سیادتان در گفت و گو با «ایلنا» و با بیان اینکه این مهم سبب شده تا درصد اشغال هتل‌های استان به شدت کاهش یابد، می‌افزاید: قطعی اینترنت و اختلال در آن باعث شده تا هتلداران با مشکلات متعددی در رزرو و واریزهای بانکی مواجه شوند.
وی با بیان اینکه در رزرو مسافران ایرانی هم با مشکلات متعددی مواجه شده‌ایم، بیان می‌کند: در شرایط فعلی سطح اشغال هتل‌های استان فارس به 20 درصد رسیده در حالی که قبل از این اتفاقات سطح اشغال هتل‌های استان حدود 60 الی 65 درصد بود.
به گفته وی آسیب و لطمه تمام اتفاقات به بخش گردشگری وارد می‌شود.
قطع اینترنت باعث تعطیلی فعالیت دفاتر و آژانس‌های مسافرتی شد
رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی فارس نیز با اشاره به اینکه فضای مجازی یکی از الزامات بخش گردشگری و آژانس‌ها و دفاتر مسافرتی است، می‌گوید: قطع اینترنت و تعطیلی فضای مجازی باعث شده تا فعالیت دفاتر و آژانس‌های مسافرتی تعطیل شود.
محمود فخری در گفت و گو با «ایلنا» با اشاره به اینکه در حال حاضر آژانس‌های مسافرتی متضرر شده‌اند، می‌افزاید: قطعی فضای مجازی باعث شده تا بیشترین آسیب به آژانس‌های مسافرتی و گردشگری وارد شود و هیچ کس هم به داد این قشر نمی‌رسد.
وی افزود: با توجه به اینکه بعضی از دفاتر خدمات مسافرتی جهت ارائه امکانات و خدمات به مسافران و گردشگران از روزهای گذشته اقدام به رزرو صندلی کرده بودند اما این اتفاقات سبب شده تا پروازها کنسل شود و ایرلاین ها هم زیر بار بازگشت پول به آژانس‌های مسافرتی نمی‌روند.
وابستگی صنعت گردشگری به اینترنت بیش از دیگر صنوف است
رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی فارس هم با بیان اینکه قطعی اینترنت نه تنها بر گردشگری بلکه بر تمام فعالیت‌های اقتصادی تأثیر می‌گذارد، می‌گوید: وابستگی صنعت گردشگری به اینترنت به مراتب بیش از دیگر صنوف و فعالیت‌ها است.
سهراب شرفی در گفت و گو با «ایلنا» با اشاره به اینکه تمام اتفاقات مانند شلوغی‌های اخیر کشور سبب شده تا همه افرادی که مقصدشان به ایران بوده هتل‌ها و پروازهای خود را کنسل کنند، می‌افزاید: قطعی اینترنت تنها گزینه تأثیر بر صنعت گردشگری نیست بلکه هر نوع اتفاقی بر صنعت گردشگری در ایران تأثیر می‌گذارد.
عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی فارس در ادامه با بیان اینکه صنعت گردشگری نیازمند یک فضای امن و توام با رفاه عمومی است، می‌افزاید: متاسفانه این اتفاقات باعث بیکاری، ضرر و زیان و خسارت‌های غیرقابل جبران بر هتل‌ها، آژانس‌های هوایی و ..... می‌شود و بر تولیدی‌ها و سوغات سراها هم تأثیر می‌گذارد.
شرفی ادامه می‌دهد: دولتمردان باید برای این موضوع چاره‌ای بیندیشند چرا که در شرایط فعلی قطعی اینترنت سبب شده شرکت‌های خرد و کوچک و مشاغل خانگی تحت تأثیر قرار بگیرند.

تحلیل خبر

بعضی افراد خیال می‌کنند وجود اینترنت یک امر اضافی و تشریفاتی و سرگرمی برای مردم است درحالی که اینترنت در تمام ابعاد اقتصادی- اجتماعی- فرهنگی - بهداشتی و درمانی- سیاسی - ورزشی- تفریحی- اعتقادی - علمی و... نقش بی‌بدیل و بدون جایگزین دارد. همه دانشمندان، اساتید، دانشجویان و محققان برای انجام تحقیق و پژوهش و آگاهی از نوآوری‌های علمی روز در جهان باید لحظه به لحظه به اینترنت جهانی دسترسی داشته باشند تا بتوانند نقش علمی خود را در جامعه و در شغل و حرفه خود به خوبی ایفا کنند. بازار جهانی و فعالیت‌های اقتصادی بخش خصوصی و دولتی در گرو استفاده به روز از اینترنت است. روابط فرهنگی و تعمیق آگاهی بین ملت‌ها و گسترش افکار و اندیشه‌ها در پرتو اینترنت انجام می‌گیرد. اطلاع از نوآوری‌های بهداشتی و درمانی و علوم پزشکی که پشت مرزهای ما در جریان است و شناخت آنها، می‌تواند خدمات
به روز بهداشتی و درمانی در اختیار مردم قرار دهد از دریچه جهانی اینترنت می‌گذرد. ورزش جهانی، گردشگری و توریسم کشورها و اقبال چشمگیر گردشگران داخلی و خارجی از داشته‌های باستانی و میراث فرهنگی از این معبر امکان‌پذیر است. خلاصه امروزه، اهمیت اینترنت جهانی به مراتب بیشتر از بسیاری از مایحتاج اولیه جوامع انسانی است.
نمی‌توان در و دروازه جهان را بر روی خود بست و در زندگی جزیره‌ای، بدون ارتباطات بین‌المللی به شیوه انسان‌های دویست سال پیش زندگی کرد.
امروز میلیون‌ها و حتی میلیاردها شغل به طور مستقیم یا غیرمستقیم محتاج اینترنت است و نمی‌توان آنها را نادیده گرفت. هرچه زمان می‌گذرد این وابستگی بیشتر شده و در تمام تار و پود زندگی مردم بیشتر رسوخ می‌کند.
اینکه بنا به گفته مسئولان از زمان قطع اینترنت، هیچگونه رزرو مسافر خارجی برای مقصد ایران وجود نداشته، زنگ خطری است که اگر تکرار شود، همه گردشگران متمایل به ایران، به سوی کشورهای دیگر روانه خواهند شد.
صنعت گردشگری در بعضی از کشورها همانند منابع عظیم نفت و گاز و پتروشیمی درآمدزاست.
گردشگر، امکانات، رفاه و امنیت می‌خواهد، جایی می‌رود که منزلت او را قدر نهند و تحمیلی بر او نشود، مورد آزاد و اذیت قرار نگیرد، اینترنت در اختیار او باشد و خلاصه شرایط باب طبعش فراهم باشد و از دیدن مناظر و عجایب و معماری و ... کشور مقصد، لذت ببرد و شناخت عمیق پیدا کند. ایران کشوری است که جاذبه‌های گردشگری برای توریست‌های خارجی بسیار زیاد و گسترده دارد و نباید آنها را به فراموش‌خانه اذهان مردم جهان بسپاریم.
هر گردشگری که وارد کشور می‌شود دستش پر از طلا و مغزش آماده دریافت فرهنگ باستانی و فعلی ماست. نباید این زمینه‌ها را ویران کنیم و گردشگران خواهان ایران را دو دستی تقدیم کشورهای دیگر کرده و سرگرم خیالات و تفکرات دفع کننده گردشگران باشیم.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « یادداشت / تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها