چهار شنبه 13 تیر 1403 7/3/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

چهار شنبه 11 آبان 1401 ، 35 : 18

کد خبر : 26058

از 0 نفر 0

وزیر اقتصاد: امید از دست رفته را به فعالان اقتصادی برمی‌گردانیم

وزیر اقتصاد: امید از دست رفته را به فعالان اقتصادی برمی‌گردانیم

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه این وزارتخانه خود را موظف می‌داند تا امید از دست رفته را به فعالان اقتصادی باز برگرداند، گفت: یکی از مهم‌ترین اهداف دولت سیزدهم حل مشکلات کسب و کارهای است.+ تحلیل خبر

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه این وزارتخانه خود را موظف می‌داند تا امید از دست رفته را به فعالان اقتصادی باز برگرداند، گفت: یکی از مهم‌ترین اهداف دولت سیزدهم حل مشکلات کسب و کارهای است.
به گزارش ایرنا، سید احسان خاندوزی در آیین رونمایی از طرح حمایت از کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال کشور که با حضور عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات برگزار شد، اظهار داشت: در ۲ ماه گذشته کسب و کار، روزهای سختی را گذراندند و برای ما سخت بود افرادی که به صورت خود اشتغال و تکیه بر ظرفیت‌های فناوری به کسب درآمد سالم مشغول بودند، فضای ناآرامی‌ها ضربه جدی به آنها وارد کرد.
وی افزود: بسیاری از خانوارها به این علت دچار تنگنای معیشتی شدند؛ شاید صدای آنها به گوش نرسیده باشد، اما پیام‌هایی که دریافت می‌کردیم، نشان می‌داد که محدودیت‌ها باعث از بین رفتن معیشت افراد بود. امیدواریم جزئیات بسته حمایت از کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال کشور رونمایی شد بتواند کام مردم را شیرین کند.
خاندوزی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف دولت سیزدهم این است که حقوق کسب و کارهای بالقوه‌ای که مشکلاتی سر راه دارند را برطرف کند تا کسب و کارها به بالفعل تبدیل شده و بتوانیم صدای آنها باشیم؛ البته برخی اوقات دستگاه‌های دیگر از ما برای حمایت از حقوق کسب و کارها گلایه می‌کنند.وزیر اقتصاد ادامه داد: تئوری اقتصادی دولت سیزدهم این است که قدرت را به بدنه فعالان اقتصادی برگردانیم و خودمان را موظف می‌دانیم امید از دست رفته فعلان اقتصادی را به آنها باز گردانیم.
وی خاطرنشان کرد: برخی فعالان حوزه انرژی درخواست داشتند طلب آنها با بدهی که از دستگاه دیگر دارند، تهاتر شود. این در متن قانون رفع موانع وجود دارد، اما متاسفانه دستگاه‌های اجرایی در این زمینه کوتاهی کردند و مخالف آن بودند اما این مساله در کمیسیون اقتصادی دولت مصوب شده است. خاندوزی گفت: در وزارت اقتصاد اصرار داریم که باید صدای بخش خصوصی باشیم و با دستگاه‌ها در این باره مذاکره کنیم.

تحلیل خبر

وزیر اقتصاد باید برای برون رفت اقتصاد کشور از این وضعیت خراب، راهکار عملی و برنامه ارائه دهد و برای تحقق آن ضرب‌الاجل و وقت تعیین کند. اینکه از سر دلسوزی می‌گوید: «در دو ماه گذشته کسب و کارها، روزهای سختی را گذراندند و برای ما هم سخت بود... بسیاری از خانوارها به این علت دچار تنگنای معیشتی شدند» حرف خوبی است ولی کافی نیست. حال که ایشان متوجه شده‌اند که مشاغل متکی بر فناوری و اقتصاد دیجیتال، با محدودیت‌های اینترنتی و فضای مجازی، به کلی تعطیل شده‌اند باید تلاش برای رفع موانع کنند و شرایط رونق دوباره این مشاغل را فراهم سازند.
مردم مجبورند نان بخورند، اجاره مسکن بدهند، دارو و درمان برای خانواده مهیا کنند، هزینه تحصیل فرزندانشان را آماده کنند و بالاخره آبرومندانه زندگی کنند. تنش بین اعضای خانواده به خاطر نداری، درگیری بین موجر و مستأجر و اینکه موجرها نیز خودشان اقساط بانکی دارند، ناآرام شدن محیط بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها و مطب پزشکان به خاطر دست خالی مردم و ... هرکدام در افزایش سطح نارضایتی مردم مؤثر است. اینترنت و فضای مجازی فقط برای سرگرمی یا شعارهای سیاسی نیست بلکه امروز تبدیل به بازار کار شده و عده زیادی از این طریق ارتزاق می‌کنند. نباید فقط یک جانبه به آن نگاه کرد. پیام‌رسان‌های داخلی هم این قدر ضعیف هستند که بیشتر مواقع حتی توانایی انتقال پیام‌های عادی مردم هم ندارند.
اگر چیزی حذف می‌شود یا بهتر از آن جایش گذاشته شود تا مورد اقبال عموم مردم قرار گیرد وگرنه جز خسارت برای کشور و مردم و دولت، نتیجه‌ای ندارد.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها