چهار شنبه 13 تیر 1403 7/3/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

شنبه 21 آبان 1401 ، 41 : 16

کد خبر : 26130

از 0 نفر 0

مجری شبکه جمهوری آذربایجان در اظهارنظری خصمانه: از این به بعد به هردو آذربایجان سلام می‌کنیم

مجری شبکه جمهوری آذربایجان در اظهارنظری خصمانه:  از این به بعد به هردو آذربایجان سلام می‌کنیم

خبر شبکه خزر باکو بولتن خبری را با سلام به آذربایجانی‌های دو سوی ارس آغاز کرد و گفت قبلاً از عنوان آذربایجان جنوبی استفاده نمی‌کردیم تا ایران را ناراحت نکنیم، ولی از این پس به هر دو آذربایجان سلام خواهیم کرد.+ تحلیل خبر

 

خبر شبکه خزر باکو بولتن خبری را با سلام به آذربایجانی‌های دو سوی ارس آغاز کرد و گفت قبلاً از عنوان آذربایجان جنوبی استفاده نمی‌کردیم تا ایران را ناراحت نکنیم، ولی از این پس به هر دو آذربایجان سلام خواهیم کرد.

تحلیل خبر

نه تنها کشور آذربایجان بلکه هیچ کشوری به خاک ایران طمع نکند چرا که مردم ما با هر زبان و نژاد و قوم و قبیله و دین و مذهبی، از اعماق قلب به ایران عزیز عشق می‌ورزند و حاضرند جان خود را فدای وطنشان کنند. فرزندان دلاور ایران با طیفی از ادیان و مذاهب و زبان و نژاد و قبایل گوناگون 8 سال مردانه در دفاع از وطن و کشورشان جنگیدند و صدها هزار شهید و جانباز و مجروح دادند و متجاوزان بعثی را از خاک خود بیرون راندند. در جبهه‌ها، فرزندان جان بر کف آذری، بلوچ، کرد، گیلکی، لر، عرب، فارس، شیعه، سنی، مسیحی، یهودی، زرتشتی، همگی کنار هم و متحد از وطنشان دفاع کردند.
اگر امروز هم اعتراضی وجود دارد در هیچکدام از شعارها، کسی علیه تمامیت ارضی ایران شعار نمی‌دهد، بلکه همه با احترام و مجد و بزرگی از کشورشان نام می‌برند.
برخی کشورهای خارجی دلخوش نکنند که ایران تجزیه خواهد شد و سهمی از این خاک به آنها می‌رسد؛ هرگز چنین مباد. اگر حکومت‌های نالایق و ناتوان در برخی از مقاطع تاریخ، با قراردادهای ننگین بخش‌هایی از خاک ایران را واگذار کردند، اینک ملت استوار و سربلند کشورمان در داخل و خارج از مرزها، اجازه چنین سرنوشت تلخی را نمی‌دهند.
آذری‌های وطن دوست ما، خودشان جواب زیاده‌خواهی‌های کشورهایی که چشم طمع به خاکشان را دارند داده و می‌دهند و خودشان بهترین مدافعان و سنگربانان آذربایجان عزیز هستند.

 


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « یادداشت / تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها