چهار شنبه 13 تیر 1403 7/3/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

شنبه 28 آبان 1401 ، 53 : 17

کد خبر : 26184

از 0 نفر 0

وزیر اقتصاد اعلام کرد؛ رتبه نخست ایران از نظر ذخایر نفت و گاز در جهان

وزیر اقتصاد اعلام کرد؛ رتبه نخست ایران از نظر ذخایر نفت و گاز در جهان

وزیر اقتصاد از رتبه نخست ایران در ذخایر هیدروکربوری در جهان خبر داد و گفت: شرکت‌های صنعتی بزرگ مجارستان می‌توانند از قانون جذب سرمایه‌گذاری خارجی در ایران استفاده کنند و با توجه به حمایت دو کشور از روابط تجاری بر حجم مبادلات بیفزایند.+ تحلیل خبر

وزیر اقتصاد از رتبه نخست ایران در ذخایر هیدروکربوری در جهان خبر داد و گفت: شرکت‌های صنعتی بزرگ مجارستان می‌توانند از قانون جذب سرمایه‌گذاری خارجی در ایران استفاده کنند و با توجه به حمایت دو کشور از روابط تجاری بر حجم مبادلات بیفزایند.
به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی کشورمان در نشست تجار و فعالان اقتصادی ایران و مجارستان که در بوداپست برگزار شد، از رتبه اول ایران در ذخایر هیدروکربوری در جهان خبر داد.
وی از بازار بزرگ ۸۰ میلیونی ایران به عنوان بزرگ‌ترین بازار منطقه خاورمیانه نام برد و به پیشرفت‌های ایران در حوزه‌های مختلف اقتصادی به خصوص فناوری اشاره کرد.
وزیر اقتصاد به جزییات قانون جذب سرمایه‌گذاری خارجی در ایران پرداخت که هرگونه ریسک را برای سرمایه‌گذاران خارجی پوشش می‌دهد.
خاندوزی گفت: شرکت‌های صنعتی بزرگ مجارستان می‌توانند از این فرصت استفاده کرده و با توجه به حمایت دو دولت از روابط تجاری بر حجم مبادلات بیفزایند.
وی ایران را کشور دهم جهان از لحاظ جذابیت‌های گردشگری نام برد و از گردشگران مجارستانی برای سفر به ایران دعوت کرد.
وزیر اقتصاد برنامه ایران برای توسعه ظرفیت‌های حمل ونقل، آب، انرژی، کشاورزی و تولید را برای فعالان اقتصادی مجار تشریح و در پایان از میزبانی کشور مجارستان قدردانی کرد.
بررسی فرصت‌های تجاری بین بخش‌های خصوصی ایران و مجارستان
پیتر سیارتو وزیر خارجه مجارستان نیز با اشاره به ظرفیت بالای همکاری‌های اقتصادی دو کشور از بررسی فرصت‌های تجاری بین بخش‌های خصوصی دو کشور خبر داد.
سیارتو با اشاره به توافقات صورت گرفته در سومین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور از حوزه‌های کشاورزی، بهداشت، انرژی، فناوری‌های آب به عنوان مهم‌ترین حوزه‌های مورد توافق خبر داد.
وی از شرکت‌های مجارستانی خواست تا از فرصت همکاری با ایران استفاده کنند.

تحلیل خبر

اینکه وزیر اقتصاد اعلام کرده: «ایران از نظر ذخایر نفت و گاز، رتبه نخست در جهان را دارد» هم باعث خوشحالی است و هم افسوس و تأمل؟! باعث خوشحالی است به دلیل اینکه خداوند همه نعمت‌ها و بیشترین آنها را در جهان به ما داده و باید شکر این همه نعمت‌ها را بکنیم. از جانب خداوند برای این ملت سنگ تمام گذاشته شده و جای هیچگونه گلایه و نگرانی نیست و لذا وظیفه بندگی ما هم به همین تناسب بیشتر است چرا که در مقابل این همه نعمت، حسابرسی از مسئولان و مردم نیز در روز قیامت سنگین‌تر خواهد بود.
مسئولان باید بدانند خداوند آنها را در مورد سرزمینی به حسابرسی می‌کشاند که در قبال این همه نعمت، اگر نتوانسته باشند مردم خود را به بهترین و بالاترین سطح رفاه و امکانات و پیشرفت رسانده باشند، عقوبت سختی می‌کند. در سرزمینی که این همه ذخایر زیرزمینی و روزمینی و پتانسیل‌های عظیم دارد نباید انسان فقیر و محتاجی وجود داشته باشد. باید این مردم با این همه نعمات خداوندی در بهترین شرایط اشتغال - درآمد- ازدواج - بهداشت و درمان - تفریح - مسکن - خوراک و پوشاک - تحصیل - علم - اختراع - اکتشاف - نوآوری - توسعه و پیشرفت - رفاه و از همه مهمتر در عالی‌ترین سطح عدالت، معنویت و تقوا باشند.
اگر در هر کدام از اینها بلنگیم و در استفاده از نعمت‌های الهی عاجز باشیم در وهله اول باید مسئولان و در مرتبه بعد باید مردم پاسخگو باشند چرا که خداوند می‌فرماید: إِنَّ اللَّهَ لَا یغَیرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّی یغَیرُوا مَا بِأَنْفُسِهِمْ «خداوند سرنوشت هیچ ملت و قومی را تغییر نمی‌دهد جز اینکه خودشان سرنوشتشان را تغییر دهند.»
اگر مردم و مسئولان نتوانند با استفاده از این همه ذخایر، معادن، منابع و نعمت‌های خداوندی در ایران، بهترین سرنوشت را برای خود رقم بزنند، هم در دنیا بازنده‌اند و هم در آخرت.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « یادداشت / تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها