پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

چهار شنبه 16 آذر 1401 ، 40 : 17

کد خبر : 26319

از 0 نفر 0

در همایش روز دانشجو در دانشگاه تربیت مدرس قالیباف: برآورده کردن خواسته‌های یک جوان در ۴۰ سالگی‌اش برایش ارزشی ندارد

در همایش روز دانشجو در دانشگاه تربیت مدرس قالیباف: برآورده کردن خواسته‌های یک جوان در ۴۰ سالگی‌اش برایش ارزشی ندارد

ه گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس در نشست با دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس که به مناسبت روز دانشجو در محل این دانشگاه برگزار شد، گفت:باید قبول کنیم که نیازمند نوسازی حکمرانی و حکمرانی نو هستیم و البته اگر حکمرانی در زمان و جغرافیای خود اتفاق نیفتد، فایده ندارد.+ تحلیل خبر

به گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس در نشست با دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس که به مناسبت روز دانشجو در محل این دانشگاه برگزار شد، گفت:باید قبول کنیم که نیازمند نوسازی حکمرانی و حکمرانی نو هستیم و البته اگر حکمرانی در زمان و جغرافیای خود اتفاق نیفتد، فایده ندارد؛ زمانی که جوانی امید نداشته باشد، نتواند ازدواج کند و حتی نتواند آرزوی خرید مسکن و خرید خودرو داشته باشد، برآورده کردن این خواسته‌ها در ۴۰ سالگی نیز برای او ارزشی ندارد بنابراین حکمرانی باید در زمان و جغرافیای خود اتفاق بیفتد.

تحلیل خبر

همه کسانی که حتی یک کتاب در زمینه روانشناسی دوره جوانی مطالعه کرده باشند به خوبی می‌دانند که نیازهای دوره جوانی، منحصر به فرد است و کسانی که در دوران جوانی نتوانسته‌اند به این نیازها پاسخ مناسب و به موقع دهند، در دوران میانسالی و بالاتر، امکان جبران آنها تقریباً منتفی است. یکی از نیازهای مهم جوانان که سرنوشت آنان را تا آخر عمر رقم می‌زند، داشتن شغل مناسب و مقبول آنها است. نداشتن شغل مناسب در سن ازدواج و فرزندآوری خصوصاً برای زنان تأثیر به سزایی دارد. ورود به موقع به مقاطع فوق لیسانس و دکتری باتوجه به محدودیت سنی و استخدام، رکن سوم نیازهای جوانان در سنین خاصی است. اگر به این سه نیاز اصلی جوانان (اشتغال، ازدواج، تحصیلات عالیه) در دهه دوم و تاحدودی در اوایل دهه سوم زندگی، پاسخ متناسب و به موقع داده شد، سایر نیازها خود به خود در پرتو این سه نیاز تقریباً برآورده خواهد شد و امید به آینده در آنها جوانه خواهد زد.
امروز متاسفانه جوانان ما به این سه مقوله با حسرت و شک و تردید نگاه می‌کنند و کسانی که در دهه سوم زندگی خود نتوانسته‌اند به این آرزوها دست یابند، «زمین و زمان» را مقصر می‌دانند و حق دارند؛ چرا که عمر خود را بر باد رفته تلقی می‌کنند.
جوانانی که گرفتار چنین سرنوشتی شده‌اند همه را مقصر می‌دانند؛ خانواده، جامعه، حکومت، اقوام، دوستان و ... در تحلیل ذهنی خویش هر کدام را به مقداری مقصر قلمداد می‌کنند چون معتقدند اگر هر کدام از اینها به نوعی در برون رفت از این مشکلات، همکاری، همفکری و همراهی می‌کردند و مشورت درست و صحیح به جوانان می‌دانند، چه‌بسا روزنه‌ای گشوده می‌شد و آینده آنها به شکل دلخواه و مطلوب رقم می‌خورد.
البته آقای قالیباف می‌خواهند بگویند که دولت باید نوع حکمرانی را عوض کند و به گونه دیگری بقیه راه را بپیماید، تا جوانان در آستانه چهل سالگی عمر خود را بر باد رفته ندانند ولی با حفظ این بینش باید به وی گفت، مجلس هم بیشتر از دولت در وقوع این شرایط مقصر است. بسیاری از نمایندگان مجلس، اصلاً شرایط جوانان و مردم را درک نمی‌کنند و به جای اینکه قوانینی وضع کنند که مشکلات کشور را حل کند، خود به مشکلات بیشتر دامن می‌زنند.
در حوادث اخیر، مجلس چه قدمی برای مردم برداشت تا هم مردم را نجات دهد و هم حکومت را!
جایگاه مجلس در کشورهای پیشرفته این قدر بالاست که با وضع قوانین و نظارت بر اجرای آن، در حکم فرمانده دولت و قوای دیگر است اما متاسفانه مجلس کنونی در کشور ما در مقابله با امواج گرانی، مشکل ازدواج، اشتغال، مسکن، بهداشت و درمان، تحصیل، کسب و کار، تولید، سیاست خارجی، تجارت خارجی، برجام و ... نتوانسته است راه برون‌رفتی را بگشاید.
پس جناب قالیباف باید از مجلس شروع کند و نسخه حکمرانی جدید را در مجلس تهیه و دولت را به اجرای آن ملزم نماید و منتظر چیز دیگری نباشد.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها