چهار شنبه 13 تیر 1403 7/3/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

جمعه 23 دی 1401 ، 52 : 17

کد خبر : 26423

از 0 نفر 0

افزایش ۴۲ درصدی بودجه صداوسیما ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه صداوسیما در سال آینده

افزایش ۴۲ درصدی بودجه صداوسیما ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه صداوسیما  در سال آینده

بررسی جداول بودجه نشان می‌دهد که بودجه صداوسیما در سال ۱۴۰۲ بیش از ۴۲ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.+ تحلیل خبر

بررسی جداول بودجه نشان می‌دهد که بودجه صداوسیما در سال ۱۴۰۲ بیش از ۴۲ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.
رویداد۲۴ بودجه سازمان صداوسیما برای سال آینده بیش از هفت هزار و ۵۳۱ میلیارد تومان بسته شده است. بر این اساس بودجه صداوسیما در سال ۱۴۰۲ بیش از ۴۲ درصد افزایش یافته است. بودجه این سازمان قرار است به حوزه‌های مستندات خبری، تولید و پخش خبر، پخش سیما و حمایت از تولید محتوا در فضای مجازی و این قبیل موارد خرج شود.
سهم صداوسیما از بودجه سال ۱۴۰۰ نسبت به سال پیش از آن، حدود ۵۶ درصد افزایش یافته بود. موضوعی که موجب واکنش بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی شد.

تحلیل خبر

افزایش 42 درصدی بودجه صدا و سیما در چه صورت «ممدوح» و چه موقع «مذموم» است؟
خزانه کشور متعلق به تک تک مردم است یعنی نه فقط پول‌هایی که دولت مستقیماً از مردم می‌گیرد مانند مالیات و عوارض و ... بلکه درآمدهایی هم که دولت از طریق منابع، ذخایر و امکانات کشور تحصیل می‌کند، همه مال ملت و از جیب آنهاست لذا همه اینها به شرطی «ممدوح و پسندیده» است که «خروجی و نتایج آنها باعث جلب رضایت مردم شود». صدا و سیما هم از این قاعده مستثنی نیست. درصورتی افزایش بودجه آن ممدوح است که مردم از عملکرد آن راضی باشند. چه موقع مردم از کارکرد و رویکرد صدا و سیما راضی خواهند بود؟ موقعی که آن قدر در همه ابعاد جذاب عمل کند و تریبون آنها باشد که مردم نیازهای خود را در رسانه‌های خارجی نبینند. ما در ایران چون رادیو و تلویزیون‌های خصوصی نداریم و فقط یک صدا و سیما داریم و آن هم دولتی است لذا تمام انتظارات و توقعات و مطالبات مردم را باید پاسخگو باشد. اگر
42 درصد به بودجه صدا و سیما در سال آینده اضافه شود و دوباره نتواند در کارش موفق باشد و مردم، جذب برنامه‌های آن نشوند، همه این بودجه‌ها نه تنها به هدر رفته و مذموم است بلکه در جهت عکس اهداف ملی، مصرف شده است. بدون شک این رویکرد هم به ضرر ملت و هم حکومت است و هر دو باید از صدا و سیما بخواهند که طرح نویی دراندازد وگرنه تکرار گذشته، فقط ملال‌آور و در مسیر بازندگی خواهد بود.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « یادداشت / تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها