چهار شنبه 13 تیر 1403 7/3/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

چهار شنبه 28 دی 1401 ، 59 : 17

کد خبر : 26431

از 0 نفر 0

علت اختلال در ترافیک اینترنت داخل کشور اعلام شد

علت اختلال در ترافیک اینترنت داخل کشور اعلام شد

بررسی‌ها نشان می‌دهد اختلالی در ترافیک داخل کشور رخ داده و همچنان ادامه دارد که این مشکل بنا بر اعلام شرکت ارتباطات، به دلیل بروز مشکلات فنی در راستای توسعه شبکه است.+ تحلیل خبر

بررسی‌ها نشان می‌دهد اختلالی در ترافیک داخل کشور رخ داده و همچنان ادامه دارد که این مشکل بنا بر اعلام شرکت ارتباطات، به دلیل بروز مشکلات فنی در راستای توسعه شبکه است.
به گزارش ایسنا، براساس اطلاعات سایت مرکز تبادل ترافیک داده تهران، یک اختلال دو ساعته در ترافیک داخل کشور رخ داد. در همین رابطه امیر محمدزاده لاجوردی مدیر عامل شرکت ارتباطات زیر ساخت کشور با انتشار پستی در فضای مجازی در این باره گفت: دقایقی پیش شاهد افت ترافیک یکی از مراکز IXP کشور بودیم که توسط همکارانم این مشکل مرتفع شد.
اما شواهد حاکی از آن است که این اختلال در ترافیک داخل کشور همچنان وجود دارد و کندی اینترنت احساس می‌شود. در همین رابطه شرکت ارتباطات زیر ساخت کشور طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: به دلیل بروز مشکلات فنی در راستای توسعه شبکه، شاهد افت موقت کیفیت سرویس IXP خواهیم بود و از شکیبایی شما تا رفع مشکل سپاسگزاریم.
همچنین یکی از دیتاسنترهای داخلی (ابرآروان) هم از مدار خارج شده بود و در این باره به کاربران خود توضیح داد: کاربر دیتاسنتر بامداد، قطعی برق مکرر و بسیار طولانی مدت، هم‌چنین عدم پایداری برق منطقه، در کنار مشکل سوخت‌رسانی، باعث فشار مضاعف و از دسترس خارج شدن ژنراتورها و در نتیجه از مدار خارج شدن دیتاسنتر بامداد ابر آروان شده است.

تحلیل خبر

باور کنید که تقریباً اکثر مشاغل به صورت مستقیم یا غیرمستقیم به کمک اینترنت فعال هستند و هرگونه کندی و اختلال در اینترنت، زیان‌های زیادی به اقتصاد کشور و درآمد مشاغل وارد می‌کند.
کاری که باید در «یک ساعت» به طور معمول انجام گیرد با کندی و اختلال در اینترنت «چند ساعت» به طول می‌انجامد. اگر کسی فکر اقتصادی داشته باشد باید تدبیری بیندیشد که کشورش کار یک ساعته را در عرض چند دقیقه با سرعت و کیفیت بیشتر انجام دهد نه اینکه کار یک ساعته را چند ساعت با اتلاف وقت و انرژی و بازی با اعصاب کاربران با کمترین کیفیت به خاطر خستگی بیش از حد به سرانجام نامطلوب برساند.
سالهاست که دنیای پیشرفته، «دنیای ثانیه‌ها و دقیقه‌هاست» و اجازه نمی‌دهند که چند برابر، زمان بیشتر صرف انجام امور شود. اگر بخواهیم کار یک ساعته را مثلاً دو ساعته انجام دهیم به دویست سال قبل برگشته‌ایم.
شرایط زندگی اجتماعی و الزامات ملی و جهانی به ما اجازه نمی‌دهد که این گونه وقت را تلف کنیم و بعد ادعا کنیم که می‌خواهیم اهل پیشرفت و توسعه بوده و با کشورهای دیگر رقابت اقتصادی - علمی - فناوری - اجتماعی و سیاسی داشته باشیم. در دنیایی که مردم جهان به کمک فناوری‌های پیشرفته با سرعت معجزه‌آسا در حال رقابت با هم هستند ما نمی‌توانیم با کندی و دست به عصا حرکت کنیم.
بعضی‌ها هنوز باور نمی‌کنند که منافع اینترنت چندین برابر، بیشتر از مضار آن است. خیال می‌کنند اینترنت فقط محل فعالیت افراد بیکار و ولگرد و مخالف اخلاق و ... است درحالی که چنین نیست بلکه حتی پژوهشگران دینی، مذهبی، فرهنگی، علمی، اقتصادی، اجتماعی، صاحبان مشاغل، دانشگاهیان، محققین، دانشمندان، مخترعین و همه فعالان در عرصه‌های مختلف، بدون کمک گرفتن از اینترنت با توقف فعالیت مواجه می‌شوند. همانطور که مردم به برق، آب، گاز، تلفن، بنزین، خوراک، پوشاک، دارو و درمان نیاز دارند به اینترنت هم به همان اندازه نیاز دارند و حتی بدون اینترنت همین‌ها هم در خطر خروج از دسترسی قرار می‌گیرد. پس هیچ بهانه‌ای برای کندی و اختلال در اینترنت پذیرفته نیست چرا که با مصالح و منافع کشور و مردم پیوند ناگسستنی یافته است.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « یادداشت / تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها