چهار شنبه 13 تیر 1403 7/3/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

جمعه 30 دی 1401 ، 51 : 17

کد خبر : 26432

از 0 نفر 0

محسنی اژه‌ای: در فکر این هستیم که مردم را خوشحال کنیم

محسنی اژه‌ای:  در فکر این هستیم که مردم  را خوشحال کنیم

رئیس قوه قضاییه گفت: ما در دستگاه قضایی به مناسبت در پیش بودن ایام پر خیر و برکت ماه رجب‌المرجب و چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، در فکر آن هستیم که مردم را خوشحال و مسرور کنیم.+ تحلیل خبر

رئیس قوه قضاییه گفت: ما در دستگاه قضایی به مناسبت در پیش بودن ایام پر خیر و برکت ماه رجب‌المرجب و چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، در فکر آن هستیم که مردم را خوشحال و مسرور کنیم.
به گزارش ایسنا به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای، طی سخنانی در نشست با رؤسای کمیته‌های تخصصی ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، اظهار کرد: ما در دستگاه قضایی به مناسبت در پیش بودن ایام پر خیر و برکت ماه رجب‌المرجب و چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، در فکر آن هستیم که مردم را خوشحال و مسرور کنیم و همانگونه که خداوند در ایام ماه رجب چتر رحمت خود را برای همه بندگان حتی بنده‌های خطاکار می‌گستراند ما نیز اقدامی را در قبال افرادی که خطا و گناه کردند اما پشیمان هستند و می‌خواهند درصدد جبران برآیند، انجام دهیم.
محسنی اژه‌ای در جریان این نشست با اشاره به در پیش بودن ایام پر خیر و برکت ماه رجب‌المرجب و قرین شدن ایام دهه فجر انقلاب اسلامی با این ماه پرفضیلت، اظهار کرد: در ماه رجب‌المرجب، ماه اَصَبّ، خداوند فضا را به نحوی گشوده‌اند که ما بندگان این اجازه را داریم که به پیشگاه حق‌تعالی عرضه داریم «أَعْطِنِی بِمَسْأَلَتِی إِیَّاکَ جَمِیعَ خَیْرِ الدُّنْیَا وَ جَمِیعَ خَیْرِ الْآخِرَةِ». خداوند در این ایام نه فقط به بندگان متقی خود عنایت دارد بلکه بندگان خطارکار را هم مشمول غفران و رحمت خود می‌گرداند.رئیس دستگاه قضا با اشاره به جنگ ترکیبی تحمیل شده از ناحیه دشمن به ملت ایران گفت: دشمن در این جنگ ترکیبی به اهداف خود نرسید و این امر به سبب بصیرت و هوشیاری مردم و درایت مقام معظم رهبری و تلاش‌های مسئولان و نیروهای امنیتی و انتظامی بود؛ البته دشمن در این مسیر ایذاء و آزار رساند؛ بر همین اساس، با عنایت به در پیش بودن جشن پیروزی انقلاب اسلامی، هر دستگاهی به سهم خود باید برای شیرینی ذائقه و حلاوت مردم، قدمی بردارد.
رئیس قوه قضاییه در ادامه به مقوله اهمیت موضوعاتی نظیر «محتوای تبلیغات»، «مبلغ»، «روش تبلیغات»، «ادبیات تبلیغ»، «لحاظ مخاطب» و «شرایط و مقتضیات زمان» پرداخت.

تحلیل خبر

ایجاد خوشحالی توسط همه قوا

دکتر محمد مهدی جعفری زاده

برای خوشحال کردن مردم نه فقط قوه قضاییه با آزاد کردن زندانیان ناآرامی‌های اخیر، قدم مثبتی برمی‌دارد بلکه قوه مجریه و قوه مقننه و همه مسئولان و دستگاه‌های ذیربط هر کدام به سهم خود باید ببینند چطور می‌توانند مردم را خوشحال کنند. بدیهی است خوشحالی زمانی حاصل می‌شود که ریشه و علل نارضایتی‌های مردم به خوبی شناسایی و دردهای آنها درمان شود. برای این کار باید مسئولان ذیربط دو کار تحقیقی انجام دهند: یکی تحقیق با جامعه آماری سراسر کشور به روش انتخاب «نمونه» علمی، در اینجا عمل نمونه‌گیری (Sampling) باید به گونه‌ای باشد که نمونه‌ها بتوانند دیدگاه کل جامعه را منعکس نمایند. (مثلاً استفاده از نمونه‌گیری خوشه‌ای که در جامعه ناهمگن انجام می‌گیرد) در این مرحله سوالاتی باید طرح شود که هم میزان رضایت مردم را از وضع موجود به خوبی سنجید و هم ریشه‌ها و علل نارضایتی‌ها را به خوبی بیان کرد. بدین طریق واقعیت نظرات مردم برای مسئولان بازتاب داده می‌شود. اهمیت این مرحله در اینجاست که متاسفانه دوباره عده‌ای به انگیزه‌های مختلف، آدرس عوضی به مسئولان می‌دهند و همان شیوه‌های «خواب کردن و هیپنوتیزم مسئولان» را در دست طرح مجدد دارند. تا اینجای کار مربوط به «وضع موجود» بود اما کار دوم در تحقیق، ارائه راه‌حل‌های مردم و نخبگان برای رسیدن به «وضع مطلوب» است. اجرای خوب این مرحله می‌تواند افق‌های جدیدی را در مقابل مسئولان بگشاید و نهایتاً با کار کارشناسی علمی به راه‌حل‌های اطمینان آوری برسند و از روش آزمایش و خطا فاصله بگیرند. در این مسیر نه فقط قوه قضاییه با آزاد کردن زندانیان، قدمی برای خوشحالی خانواده زندانیان برمی‌دارد بلکه توسط سایر قوا به درمان دردهای مختلف جامعه، توجه اساسی می‌شود. البته این کاری سنگین و چند بعدی است.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « یادداشت / تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها