چهار شنبه 13 تیر 1403 7/3/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

شنبه 1 بهمن 1401 ، 28 : 17

کد خبر : 26433

از 0 نفر 0

جواد لاریجانی: جسد برجام اگر دفن می‌شد این‌گونه بو نمی‌داد

جواد لاریجانی:  جسد برجام اگر دفن می‌شد  این‌گونه بو نمی‌داد

یک تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان اینکه برجام سند فضاحت جبهه اصلاحات است، گفت: استراتژی دولت فعلی برای اینکه کارمان را بدون برجام ادامه دهیم استراتژی خوبی است.

یک تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان اینکه برجام سند فضاحت جبهه اصلاحات است، گفت: استراتژی دولت فعلی برای اینکه کارمان را بدون برجام ادامه دهیم استراتژی خوبی است.
به گزارش فارس، محمدجواد لاریجانی تحلیلگر مسائل سیاسی، درباره آینده برجام گفت: جسد برجام متاسفانه دفن نشده و بو می‌دهد! و اگر دفنش می‌کردند بو نمی‌داد!
وی ادامه داد: برجام یک کج‌راه است و ما نباید به این کج‌راه دل ببندیم و نباید به آن دلبستگی صورت گیرد.
لاریجانی تاکید کرد: ما امروز بهای برجام را پرداختیم و باید تلاش کنیم که کالای آن را دریافت کنیم و کالای برجام هم برای ما این است که تحریم‌ها باید برداشته شود و طرف مقابل حتی باید به خاطر تأخیر در اجرای تعهداتش خسارت هم پرداخت کند، بنابراین استراتژی ما باید این موضوع باشد که الان وجود ندارد.
این تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: البته باید مذاکرات را ادامه دهیم ما مذاکرات را قطع نکرده‌ایم مذاکرات را طرف مقابل قطع کرده است و ما آماده مذاکره هستیم.
وی افزود: برجام برای این درست شد که توانمندی هسته‌ای ما را صفر کند که این شدنی نیست. بنابراین ما مذاکرات را ادامه می‌دهیم اگرچه ظاهرش این نیست!
این تحلیلگر مسائل سیاسی یادآور شد: در انتخابات آینده کسانی که از جناح اصلاح‌طلب می‌خواهند وارد میدان شوند احتمالاً می‌خواهند بگویند که شما بهترین فرصت‌ها را از دست دادید و اگر ما بودیم برجام را فلان می‌کردیم و بهمان می‌کردیم! ولی برجام سند فضاحت جبهه اصلاحات است.
وی گفت: استراتژی دولت فعلی استراتژی درستی است یعنی ما باید کارمان را بدون برجام ادامه دهیم. مصوبه مجلس هم بسیار درست است ما نباید اجازه دهیم توانمندی هسته‌ای کشورمان صفر شود که به حمدالله هم نمی‌شود.

تحلیل خبر

به جای برجام؟!

دکتر محمد مهدی جعفری زاده

زمانی که فردی به عنوان تحلیلگر می‌خواهد پدیده‌ای را تحلیل کند، پیش شرط آن، این است که خود را از حب و بغض‌ها، منافع شخصی و خانوادگی، تعصب و لجاجت، گرایش‌های جناحی و حزبی، تفکر جزیره‌ای، اشتباهات هاله‌ای، اطلاعات غلط، القائات غیرعلمی، عصبانیت، توهین به اندیشه‌های دیگران، واژه‌های خارج از اخلاق، تخیلات و اوهامات و ... برهاند.
آنگاه پس از پاکسازی خود از این عوامل منفی، مزاحم و مداخله‌گر، آزاد و رها از همه چیز، به تحلیل پدیده‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، اعتقادی و ... بپردازد و از اینکه تحلیلش باعث خوشایند چه کسانی و یا برآشفتگی چه افرادی می‌شود، پرهیز کند.
شاید همه تحلیلگران نتوانند خود را از همه این قید و بندها نجات دهند ولی تا آنجا که مقدور است باید به حذف آنها پایبند باشند چرا که به هر میزانی که این رگه‌های ناخالصی در تحلیل‌شان به چشم بخورد به همان میزان از ارزش آن تحلیل کاسته خواهد شد و در قضاوت مردم، افکارشان مقبولیت کمتری خواهد داشت.
حال اگر بپذیریم که برجام بد است چه چیزی را به جای آن گذاشته‌اید که بهتر از آن بوده و توانسته باشد مشکلات کشور را حل کند؟ اینکه بعضی افراد می‌گویند: این بد است، آن بد است، همه چیز بد است، چه چیز «خوبی» را به جای آنها ارایه داده‌اند که مشکل‌گشای شرایط سخت مردم و کشور باشد؟ اصلاً فرض کنیم برجامی در کار نبود، طرح جایگزین خود را به مردم معرفی کنید و حلّال مشکلات ملت شوید.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « یادداشت / تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها