جمعه 15 تیر 1403 7/5/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

چهار شنبه 19 بهمن 1401 ، 02 : 18

کد خبر : 26484

از 0 نفر 0

پیشنهاد جنجالی یک حامی طرح صیانت:

اعدام فروشندگان وی‌پی‌ان(فیلترشکن)!

اعدام فروشندگان وی‌پی‌ان(فیلترشکن)!

ویدیویی از «روح‌الله مؤمن نسب» از طرفداران سفت و سخت طرح موسوم به «صیانت» منتشر شده که می‌گوید پیشنهاد کرده که کسانی وی‌پی‌ان می‌فروشند+ تحلیل خبر

ویدیویی از «روح‌الله مؤمن نسب» از طرفداران سفت و سخت طرح موسوم به «صیانت» منتشر شده که می‌گوید پیشنهاد کرده که کسانی وی‌پی‌ان می‌فروشند تا بقیه بتوانند فیلم پورن ببینند را به‌عنوان مفسد فی‌الارض اعدام کنید، بقیه دست‌وپایشان را جمع می‌کنند.

تحلیل خبر

کدام آسیب اجتماعی با این شیوه، درمان شده است؟

دکتر محمدمهدی جعفری‌زاده

بعضی از افراد تندرو، خیال می‌کنند تنها راه‌ درمان آسیب‌های اجتماعی برخورد خشونت‌آمیز تا سرحد اعدام است!
در حالی که آسیب‌های اجتماعی همانند بیماری‌های جسمانی نیاز به مداوای علمی دارد. در برخی جوامع بدوی و عقب مانده تا سالیان متمادی، مردم معتقد بودند که عامل بعضی از بیماری‌های جسمی و روانی، حلول جن در بیماران است و می‌گفتند باید آنها را این قدر کتک زد که جن از بدن و روان آنها بیرون رود! این رسوبات فکری و باورهای خرافی، به شکل‌های مختلف در برخی از افراد تندرو جامعه ما نیز مشاهده می‌شود و لذا معتقدند در جامعه، بعضی افراد پیدا می‌شوند که بیماری‌های فکری و اعتقادی دارند و با تنبیه آنها می‌توان از گسترش آن بیماری به بقیه افراد جامعه جلوگیری کرد. ملاک شناخت مبتلایان به چنین بیماری‌های اجتماعی هم، صرفاً قضاوت خود افراد تندرو است و هرچه آنها تشخیص دهند عین حق و صواب است و باید اجرا شود.
اگر عقلانی به آسیب‌های اجتماعی بنگریم هر کدام علل و ریشه‌هایی دارند که باید با مداوای علمی و مدبرانه آنها، مشکلات را حل کرد. این افراد تندرو به جای مبارزه با علت‌ها، سراغ معلول‌ها رفته و در شناسایی همین‌ها هم ناتوانند و باز به کژ راهه می‌روند. اینان خیال می‌کنند همه کسانی که در فضای مجازی و دنیای اینترنت فعال هستند، عموماً دنبال فساد می‌گردند در حالی که امروزه اینترنت و فضای مجازی هم محل کسب و کار، هم محل تحقیق و پژوهش، هم وسیله گرفتن اطلاعات بهداشتی، درمانی، ورزشی، فرهنگی، اقتصادی و مطلع شدن از آخرین یافته‌های علمی بشر و خلاصه منشور فهم و آگاهی و ارتباطات ملی و جهانی و ... است و باید برای راه‌یابی به آن، افراد را تشویق و ترغیب کرد نه مجازات!
عقل و منطق به ما حکم می‌کند که هیچگاه راه اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی را مسدود و ناهموار نکنیم.

 


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها