چهار شنبه 13 تیر 1403 7/3/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

یکشنبه 30 بهمن 1401 ، 19 : 17

کد خبر : 26513

از 0 نفر 0

قول رئیسی به مردم و رهبر انقلاب:

وضع تورمی فعلی را کنترل خواهیم کرد

وضع تورمی فعلی را کنترل خواهیم کرد

رئیس جمهور با بیان اینکه با مشارکت مردم هیچ مشکلی غیرقابل حل نیست، گفت: به رهبری و مردم عزیز کشورمان عرض می‌کنیم که وضع تورمی فعلی را بی‌تردید کنترل خواهیم کرد.+ تحلیل خبر

رئیس جمهور با بیان اینکه با مشارکت مردم هیچ مشکلی غیرقابل حل نیست، گفت: به رهبری و مردم عزیز کشورمان عرض می‌کنیم که وضع تورمی فعلی را بی‌تردید کنترل خواهیم کرد.
رئیس جمهور تاکید کرد که وضع تورمی فعلی را بی‌تردید کنترل خواهیم کرد.
به گزارش ایسنا، سید ابراهیم رییسی در دیدار مسئولان نظام با رهبر انقلاب طی سخنانی با بیان اینکه فلسفه بعثت، انسان‌سازی و جامعه‌سازی قرآنی است، گفت: پس از انقلاب اسلامی دشمنان همچون صدر اسلام با جنگ نظامی، اقتصادی، سیاسی و تبلیغاتی مقابل ملت ما صف‌آرایی کرده‌اند اما مردم ایران با استقامت مثال‌زدنی خود انواع توطئه‌های سلطه‌گران را ناکام گذاشته‌اند.
رئیسی با قدردانی از حماسه‌سازی اخیر مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن، آن را مسئولیتی مضاعف برای کلیه دست‌اندرکاران مسائل کشور برشمرد و تأکید کرد: با مشارکت مردم هیچ مشکلی غیرقابل حل نیست و به رهبری و مردم عزیز کشورمان عرض می‌کنیم که وضع تورمی فعلی را بی‌تردید کنترل خواهیم کرد.
رئیس جمهور همچنین با اشاره به محاسبات غلط دشمنان درباره ملت ایران از جمله در حوادث پاییز گذشته، تصریح کرد: غربی‌ها تا دیروز مدعی دنبال کردن توافق بودند اما وقتی ناچار به پذیرش خواسته‌های به حق مردم ایران شدند، با آغاز اغتشاشات میز مذاکره را ترک کردند و با روی آوردن به آشوب، گفتند ادامه کار را در خیابان دنبال می‌کنیم اما جمهوری اسلامی ایران با حضور عزت‌مندانه و سازنده در مجامع بین‌المللی، منافع ملت را استیفا خواهدکرد.

تحلیل خبر

از تورم 48 درصدی تا تک رقمی

دکتر محمدمهدی جعفری‌زاده

بدون شک هیچ رئیس جمهوری در هیچ کشوری، تمایل ندارد که اقتصاد کشورش در چنبره قدرتمند تورم گرفتار شود اما صرف خواستن، هیچ مشکلی را حل نمی‌کند بلکه باید «برنامه کنترل تورم» ارائه دهند و بگویند طی این برنامه در فلان مدت زمان، این مقدار از نرخ تورم را خواهیم کاست و اگر نتوانستیم، آنگاه در مقابل مجلس و مردم پاسخگو خواهیم بود. مثلاً تورم 50 درصدی را طبق برنامه ارائه شده در مدت 6 ماه به 40 درصد و در 6 ماه بعدی به 30 درصد کاهش خواهیم داد و نهایتاً در مدت 3 سال «تک رقمی» خواهیم کرد. برای تحقق این برنامه هم، باید همه چیز، حساب شده جلو برود و عوامل مزاحم و مداخله‌گر منفی به موقع شناسایی و خنثی شده و نهایتاً «مطلوب» حاصل گردد.
رئیس جمهور باید تیم اقتصادی دولت خود را مأمور «تهیه و اجرای چنین برنامه‌ای» کند وگرنه با از دست دادن فرصت‌ها و تکرار روزمرگی، نه تنها، نرخ تورم کاهش نخواهد یافت بلکه همانند سال گذشته تاکنون اسب تورم و افزایش قیمت‌ها، ارزش پول ملی را زیر نعل خود، بیشتر لگدکوب خواهد کرد.
البته همه متخصصان علم اقتصاد و تجارت و مدیران علمی می‌دانند که «تورم» تحت تأثیر ده‌ها عامل سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و ... است و تا زمانی که همگی تحت مدیریت واحد در چارچوب علم اقتصاد قرار نگیرند امکان کنترل تورم نخواهد بود.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « یادداشت / تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها