سه شنبه 4 اردیبهشت 1403 4/23/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

یکشنبه 14 اسفند 1401 ، 56 : 18

کد خبر : 26557

از 0 نفر 0

مدیر آموزش و پرورش شهرستان کوار استان فارس خبر داد؛

مسمومیت دانش‌آموزان در شهرستان کوار استان فارس

مسمومیت دانش‌آموزان در شهرستان کوار استان فارس

انتقال ۲۷ نفر به بیمارستان/ احتمال افزایش آمار وجود دارد

مدیر آموزش و پرورش شهرستان کوار گفت: حال همه دانش‌آموزانی که احساس سرگیجه و سردرد داشتند خوب است و جای هیچ نگرانی نیست.+ تحلیل خبر

مدیر آموزش و پرورش شهرستان کوار گفت: حال همه دانش‌آموزانی که احساس سرگیجه و سردرد داشتند خوب است و جای هیچ نگرانی نیست.
به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، علی‌اصغر رشیدی گفت: ساعت ۹ صبح روز شنبه ۱۳ اسفندماه دانش‌آموزان یک کلاس درس در دبیرستان دوره دوم متوسطه فاطمه الزهرا (س) شهرستان کوار اعلام می‌کنند که موادی داخل بخاری کلاس ریخته شده است.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان کوار استان فارس گفت: معلم این کلاس بلافاصله اقدام به تخلیه کلاس درس می‌کند و با مشاهده این رفتار بقیه دانش‌آموزان دیگر این آموزشگاه نیز از کلاس درس خارج می‌شوند.
رشیدی گفت: در این حین سه تن از دانش‌آموزان از یک کلاس دیگر، احساس سردرد و سرگیجه می‌کنند که بلافاصله توسط اورژانس به مرکز درمانی کوار منتقل می‌شوند.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان کوار استان فارس گفت: تعدادی دیگر از دانش‌آموزان هم که یا دارای بیماری زمینه‌ای مانند آسم یا آلرژی بودند و یا دچار اضطراب و استرس شدند نیز به این مرکز درمانی منتقل می‌شوند.
رشیدی گفت: تاکنون ۲۷ دانش‌آموز این آموزشگاه به مرکز درمانی اعزام شدند که به جز یک نفر که همچنان تحت نظر پزشک هست بقیه هیچ مشکلی ندارند و حالت عادی دارند.
وی گفت: هم‌اکنون تیم‌های بهداشتی در محل مدرسه مستقر هستند و مشغول بررسی علل و عوامل هستند.
وی گفت: سلامت دانش‌آموزان خط قرمز ما است و به محض اینکه دانش‌آموزی احساس مشکلی کند سریعاً برای رفع نگرانی وی و خانواده‌اش او را به مراکز درمانی اعزام خواهیم کرد لذا احتمال افزایش آمار نیز است.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان کوار استان فارس گفت: این آموزشگاه ۶۱۴ دانش‌آموز دارد.

تحلیل خبر

پروژه‌های مسموم سازی دختران

دکتر محمدمهدی جعفری‌زاده

پروژه‌های مسموم سازی دختران در مدارس کشور که از قم شروع و به استان‌های دیگر کشیده شد، اینک به جنوب کشور از جمله استان خوزستان (مدرسه هفتگل) و استان فارس (مدرسه کوار) نیز رسیده است.
صرف نظر از اینکه این اقدام غیرانسانی و ناجوانمردانه کار چه کسانی است اما آنچه دیده می‌شود گسترش آن به نقاط مختلف کشور در مدارس دخترانه می‌باشد که بدون سازماندهی و ارتباطات شبکه‌ای، امکان اجرای آن در نقاط متفاوت کشور نیست. تاکنون در این زمینه دادستان کل کشور احتمال عمدی بودن آن را داده، وزارت بهداشت، استفاده از سم خفیف در این حملات را تأیید کرده، امام جمعه قم آن را کار افرادی خائن قلمداد نموده، چند تن از مراجع تقلید آن را محکوم کرده و خواستار برخورد جدی با آن شده‌اند و خلاصه هیچ کس در کشور آن را قابل قبول ندانسته است.
کشوری که با بحران‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و اعتقادی در داخل و در سطح منطقه و جهان مواجه است نباید اجازه دهد که افرادی (چه دوست نما، چه دشمن) بحران‌های جدیدی را بیافریند. این بحران‌های چند لایه، اگر به سراسر کشور کشیده شود، آثار و پیامدهای آن قابل پیش‌بینی و کنترل نیست و لذا مسئولان ذیربط باید هرچه زودتر اولاً این شبکه مسموم سازی را کشف کنند. ثانیاً به انگیزه‌های آنان واقف شوند. ثالثاً حامیان آنها را شناسایی و به مردم معرفی کنند. رابعاً با برخورد جدی، اجازه تکرار و استمرار این عمل غیرانسانی و غیراخلاقی را ندهند.
بدون شک این پروژه‌های غلط و نفرت پراکن، براساس آموزه‌های کمونیست‌ها که معتقد بودند «هدف، وسیله را توجیه می‌کند» طراحی شده و هیچگاه آنها را به اهدافشان نخواهد رساند بلکه به نتایج معکوس خواهند رسید.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « یادداشت / تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها