شنبه 1 اردیبهشت 1403 4/20/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

چهار شنبه 17 اسفند 1401 ، 07 : 18

کد خبر : 26566

از 0 نفر 0

اژه‌ای:

اقدام‌ عاملان مسمومیت دانش‌آموزان، مصداق مُفسد فی‌الارض است

اقدام‌ عاملان مسمومیت دانش‌آموزان، مصداق مُفسد فی‌الارض است

به نظر می‌رسد این اقدام سازمان یافته است

رئیس قوه قضاییه گفت: اگر عوامل مسمومیت تعدادی از دانش‌آموزان در مدارس برخی از استان‌ها شناسایی شوند، اقدام آنها، مصداق مُفسد فی‌الارض است.+ تحلیل خبر

رئیس قوه قضاییه گفت: اگر عوامل مسمومیت تعدادی از دانش‌آموزان در مدارس برخی از استان‌ها شناسایی شوند، اقدام آنها، مصداق مُفسد فی‌الارض است.
به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای، در دیدار با اقشار مختلف مردم استان در تالار کوثر شهر اصفهان افزود: در صورت شناسایی و دستگیری این عاملان، قوه قضاییه به‌صورت ویژه و خارج از وقت به این موضوع رسیدگی می‌کند و تمام کسانی که به هر نحو از جمله مشاور، معاون، مُسبب و شریک در این مسائل باشند، بدون هیچ اغماضی تحت پیگرد قاطع قرار می‌گیرند.
وی اظهار داشت: مسئله مسمومیت دانش‌آموزان در روزهای اخیر که نخستین مورد آن در آذر ماه از شهر قم شروع شد و هنوز هم ادامه دارد توسط دستگاه‌های امنیتی، اطلاعاتی و بویژه وزارت کشور و بهداشت که مسئولیت ویژه در این حوزه دارند، تحت بررسی و پیگیری قرار دارد.
رییس قوه قضاییه افزود: این مسئله در درجه نخست با جان انسان‌ها و در درجه بعد با روان آنها ارتباط دارد و به نظر می‌رسد این اقدام سازمان یافته است و دشمن یا آن را ایجاد کرده است و یا حداقل از آن بهره‌برداری می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: سرویس‌ها و نهادهای مختلف و دشمنان شناخته شده کشور در ماه‌های اخیر موضع‌گیری‌هایی کردند و در این میان، برخی افراد وابسته به دشمن هم التهاب، ترس و دلهره بیشتر را به جامعه تزریق می‌کنند. وی با تاکید بر اینکه نهایت تلاش برای شناسایی عوامل و علت این مسئله در دستور کار مسئولان است، تاکید کرد: در این راستا هر روز گزارش‌های صاحب‌نظران بخش‌های سلامت، اطلاعات و امنیت با استفاده از بهترین آزمایشگاه‌ها و گرفتن تست لازم از دانش‌آموزان جمع آوری می‌شود تا نسبت به شناسایی عوامل مشکوک اقدام شود.
رییس قوه قضاییه در عین حال تصریح کرد: برای برخورد با کسانی که در این زمینه به التهاب‌آفرینی، دروغ‌پراکنی و شایعه‌سازی می‌پردازند در هر استان حداقل یک شعبه اختصاص یافته است.
وی تاکید کرد: با کسانی که همراهی‌شان با دشمن با داشتن سوءنیت آنها احراز شود، حتی اگر هم غفلت کرده باشند، به دلیل اهمیت موضوع برخورد خواهد شد.
افراد بی‌حجاب مجازات می‌شوند
رئیس قوه قضاییه همچنین با اشاره به اینکه کشف حجاب به مثابه دشمنی با نظام و ارزش‌های آن ست و افرادی که اقدام به این ناهنجاری کنند، مجازات خواهند شد، افزود: کشف حجاب مصداق خلاف عفت عمومی و مبانی شرع و قانون است و دشمن از آن حمایت می‌کند.
وی یادآور شد: همه مسئولان در تلاش هستند تا با حمایت قوه قضاییه و مُجریه از همه امکانات استفاده کنند تا با افرادی که برای همراهی با دشمن و اقدام به این گناهی که عفت و نظم‌عمومی را خدشه‌دار می‌کند برخورد کنند.

تحلیل خبر

مفسدان سازمان یافته

دکتر محمدمهدی جعفری‌زاده

در چند ماه گذشته تاکنون که دانش آموزان بی‌گناه، مورد حمله مواد مسمومیت‌زای جنایت‌کاران واقع شده‌اند، تقریباً این حملات ضدانسانی به تمام استان‌های کشور کشیده شده است. ما در «تحلیل خبر» شماره قبل روزنامه طلوع نوشتیم و امروز هم رئیس قوه قضاییه گفته‌اند «به نظر می‌رسد این اقدام سازمان یافته است».
اما نشانه‌های سازمان یافتگی و عملیات شبکه‌ای عبارتند از:
1-«گستردگی آن» در استان‌ها و شهرستان‌های متعدد کشور
2-«همزمان بودن» این عملیات در ده‌ها مدرسه نقاط مختلف کشور
3-«ماهیت مسمومیت» و استفاده از سم‌های خفیف و غیرکشنده
4-«ایجاد ترس و وحشت» در میان دانش آموزان و خانواده‌های آنها
5- حملات هماهنگ به مدارس «دخترانه»
6-....
همه قرائن و شواهد به سادگی گویای عملیات سازمان یافته و شبکه‌ای و مرتبط عواملی است که ترسی از تکرار آنها ندارند. اینکه چرا این شبکه‌ها به راحتی موفق به تکرار جنایت علیه فرزندان معصوم این مرز و بوم می‌شوند و چرا از شناسایی و تعقیب و مجازات سنگین (به قول رئیس قوه قضاییه مفسد فی الارض بودن) ابایی و ترسی ندارند همه را به بهت و تعجب واداشته است! آیا اینان این قدر قوی و مرموز هستند که طی چند ماه، صدها عملیات جنایی انجام دهند و شناسایی نشوند و مرتب آن را در گوشه به گوشه کشور تکرار کنند؟ آیا این‌ها می‌خواهند بگویند مدیران و مسئولان، توانایی کنترل کشور را از دست داده‌اند؟ آیا دشمن مردمند یا دشمن حکومت؟ دشمنان خارجی یا داخلی؟ ماهیت و اعتقادات و اهداف آنها چیست؟ و بالاخره تا چه موقع می‌خواهند این روش ضدانسانی، ضداخلاقی و تروریستی را ادامه دهند؟
در این شرایط بد اقتصادی که کشور دنبال جذب سرمایه‌های خارجی است و بعد از نفت، گردشگران خارجی بیشترین سرمایه را می‌توانند وارد کشور کنند آیا آنها با مشاهده ناامنی در مدارس کشور، از سفر به ایران منصرف نمی‌شوند؟
آیا آنها نمی‌گویند ایران حتی برای ایرانی‌ها امن نیست چه رسد برای گردشگران خارجی؟ آیا همه اینها ضربه چند وجهی به اقتصاد، فرهنگ، سیاست، دیانت و هویت تاریخی مردم ایران نیست؟
این سؤالات و ده‌ها سؤال دیگر در اذهان مردم ایران و حتی مردم جهان هر روز تکرار می‌شود و منتظر پاسخ هستند.
امید که هرچه زودتر، این مفسدان، شناسایی، معرفی و مجازات شوند تا کشور ما در جهان به عنوان یک کشور ناامن معرفی نشود و دانش آموزان و خانواده‌های آنها نفس راحتی بکشند و جامعه به آرامش و امنیت پایدار برسد.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « یادداشت / تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها