چهار شنبه 13 تیر 1403 7/3/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

دوشنبه 4 اردیبهشت 1402 ، 09 : 18

کد خبر : 26665

از 0 نفر 0

میرسلیم:

اولین حق ۵۰ میلیون نفری که بعد از انقلاب متولد شده‌اند آگاهی از شایستگی‌ها و آسیب‌پذیری‌های ماست

اولین حق ۵۰ میلیون نفری  که بعد از انقلاب متولد شده‌اند آگاهی  از شایستگی‌ها  و آسیب‌پذیری‌های ماست

میرسلیم می‌گوید: اولین حق ۵۰ میلیون نفری که بعد از انقلاب متولد شده‌اند آگاهی از شایستگی‌های ماست.+ تحلیل خبر

میرسلیم می‌گوید: اولین حق ۵۰ میلیون نفری که بعد از انقلاب متولد شده‌اند آگاهی از شایستگی‌های ماست.
مصطفی میرسلیم نماینده مجلس در توییتی نوشت: بیش از ۵۰ میلیون نفر بعد از پیروزی انقلاب در ایران متولد شده‌اند. اولین حق آنها آگاهی است: آگاهی از آرمان‌ها، آگاهی از قابلیت‌ها و شایستگی‌های ما، آگاهی از آسیب‌پذیری‌های ما.

تحلیل خبر

این 50 میلیون نفر متولد بعد از انقلاب

دکتر محمدمهدی جعفری زاده

از جمعیت بیش از 84 میلیون نفری کشور، طبق گفته میرسلیم نماینده مجلس، 50 میلیون نفر بعد از انقلاب متولد شده‌اند. این 50 میلیون نفر در فضای فرهنگی، سیاسی و مذهبی جمهوری اسلامی تنفس کرده‌اند و تحت آموزش و تربیت نهادهای مختلف فرهنگی همچون آموزش و پرورش، وزارت علوم، حوزه‌های علمیه، مطبوعات، خبرگزاری‌های داخلی و صدا و سیمای جمهوری اسلامی بوده‌اند و لذا باید به خوبی بتوانند راه را از بیراهه تشخیص داده و در مسیر رشد و تعالی و معنویت همه جانبه گام بردارند. اینکه این 50 میلیون نفر چقدر توانسته‌اند مسیر صحیح را تشخیص دهند و به طریق حق و صواب روند، مسئول آن، مجموعه فوق الذکر هستند. چقدر این نسل از شایستگی خودشان و پیشینیان‌شان، ظرفیت جامعه‌شان، نیازهای واقعی‌شان، شناخت آرمان‌هایشان، آگاهی از آسیب‌شناسی و آسیب‌پذیری‌شان و... مطلع هستند، باز به نسل‌های قبل برمی‌گردد. امروز نباید بین 34 میلیون نفری که قبل از انقلاب متولد شده‌اند با این 50 میلیون نفر سدّ سکندر بکشیم و خیال کنیم این دو طیف کاملاً با هم متفاوتند بلکه باید تفاوت دیدگاه‌های آنها را امری طبیعی تلقی کرده و در یک گفتمان بین نسلی به بهترین دیدگاه نائل شویم. بالاخره هر انسانی به مرور زمان به تکامل فکری می‌رسد و پنداشته‌ها و اندیشه‌های خود را غربال می‌کند، خواه نسل سابق باشد یا نسل جدید.
هرگونه موضع‌گیری و مقاومت یک نسل در تقابل با نسل دیگر، نه تنها نتیجه مطلوبی نخواهد داشت بلکه بسیاری مواقع نتیجه معکوس داده و دامنه تنش و اصطکاک بین آنها را افزایش می‌دهد.
باید دید که آرمان‌های نسل جدید چه تفاوت‌هایی با آرمان‌های نسل قبل دارد و چگونه می‌توان آنها را به هم نزدیک کرد؟ نیازهای این دو چگونه است؟ آسیب شناسی و آسیب پذیری هر یک کدام است؟ توانمندی و ظرفیت هر کدام برای کشور چقدر است؟ به هر حال باید در یک گفتمان منطقی بین نسلی به بهترین نتایج مشترک رسید تا همگی با آرامش خاطر و دید باز و همپوشانی فکری بتوانند جامعه‌ای مطلوب داشته باشند.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها