چهار شنبه 13 تیر 1403 7/3/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

جمعه 15 اردیبهشت 1402 ، 20 : 17

کد خبر : 26702

از 0 نفر 0

واکنش سخنگوی دولت به اظهارنظر مقام وزارت کار درباره فروش جزایر:

هر فرد و سازمانی که مشکل اقتصادی دارد از جیبش هزینه کند، از کیش و قشم و خاک ایران سخن نگوید

هر فرد و سازمانی که مشکل اقتصادی دارد از جیبش هزینه کند، از کیش و قشم و خاک ایران سخن نگوید

هیئت وزیران دستگاه‌های اجرایی را مجاز دانست تا اموال خود را به منظور حمایت از شرکت‌های دانش بنیان به به‌صورت امانی در اختیار آنان قرار دهند.+ تحلیل خبر

هیئت وزیران دستگاه‌های اجرایی را مجاز دانست تا اموال خود را به منظور حمایت از شرکت‌های دانش بنیان به به‌صورت امانی در اختیار آنان قرار دهند.
به گزارش عصر ایران، بهادری گفت؛ هر فرد و سازمانی که مشکل اقتصادی دارد از جیبش هزینه کند و از کیش و قشم و خاک ایران سخن نگوید.علی بهادری سخنگوی دولت در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در واکنش به اظهارنظر یکی از مقامات مسئول درباره فروش جزایر کیش و قشم برای حل مشکلات صندوق‌های بازنشستگی اظهار داشت: ایرانی نشان داده است که جانش را فدای یک وجب از خاک کشورش می‌کند. ما در خانه‌ها، خانواده‌ها و مدارس‌مان آموختیم که بگوییم جان‌مان فدای وطن.وی خاطرنشان کرد: هر فرد و سازمانی که مشکل اقتصادی دارد از جیبش هزینه کند و از کیش و قشم حرف نزند.

تحلیل خبر

فروش خاک ایران؟! هرگز!

دکتر محمدمهدی جعفری زاده

یکی از مقامات وزارتخانه‌ای اعلام کرده برای حل مشکل بازنشستگان، باید کیش و قشم و خوزستان را بفروشند. حال این اظهارنظر، یا خودسرانه و دیدگاه شخصی وی بوده که در این صورت باید فردی که چنین دیدگاهی نسبت به فروش خاک کشور دارد، بدون درنگ از مقامش عزل شود و جهت محاکمه قضایی با وی برخورد بسیار جدی صورت گیرد. چون حتی یک کارمند عادی هم در بدو استخدام و در مرحله گزینش اگر چنین اظهارنظری کند، صلاحیتش مردود اعلام می‌شود.
اما اگر اظهارنظر وی خودسرانه نبوده بلکه با هماهنگی و به صورت حساب شده بوده، باید همه زنجیره‌ای که به وی ختم می‌شود، مورد بازخواست جدی قرار گرفته و پاسخگوی ملت باشند و نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عنوان وکلای ملت باید بی‌تفاوت از کنار این موضوع عبور نکنند بلکه با ریشه‌یابی آن به عمق مسئله واقف شوند.
هیچ مسئولی حق ندارد در مورد فروش خاک ایران حتی یک کلام به زبان آورد چه برسد به اینکه آن را اجرایی و عملیاتی کند.
اینکه سخنگوی دولت گفته: «هر فرد و سازمانی که مشکل اقتصادی دارد از جیبش هزینه کند، از کیش و قشم و خاک ایران سخن نگوید» در پاسخ وی باید گفت: هیچ مسئولی نمی‌تواند از جیب خودش مشکل یک وزارتخانه و سازمان را حل کند و چنین انتظاری معقول و منطقی نیست بلکه آن مسئول باید در مقابل اشخاص حقوقی و حقیقی که از صندوق بازنشستگی برداشت کرده‌اند و این صندوق پردرآمد و توانمند را این گونه ضعیف و تهیدست کرده‌اند، سینه سپر کرده و طلبی‌های گسترده آن را به نفع بازنشستگان مطالبه کند.
روش صحیح این است نه فروش بخشی از خاک ایران! و نه هزینه کردن از جیب شخصی مسئول!


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها