چهار شنبه 13 تیر 1403 7/3/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

شنبه 16 اردیبهشت 1402 ، 07 : 20

کد خبر : 26706

از 0 نفر 0

نماینده مجلس:

هیئت رئیسه مجلس، نمایندگان دریافت کننده خودرو بدون‌ نوبت را معرفی کند

هیئت رئیسه مجلس، نمایندگان دریافت کننده خودرو بدون‌ نوبت را معرفی کند

رحیمی جهان آبادی از هیئت رئیسه مجلس خواستار اعلام اسامی همه نمایندگان دریافت کننده خودرو شاسی بلند بدون‌نوبت و به نرخ کارخانه شد.+ تحلیل خبر

رحیمی جهان آبادی از هیئت رئیسه مجلس خواستار اعلام اسامی همه نمایندگان دریافت کننده خودرو شاسی بلند بدون‌نوبت و به نرخ کارخانه شد.
به گزارش ایسنا، جلیل رحیمی جهان آبادی نماینده تربت جام، تایباد، باخرز و صالح آباد در مجلس در مطلبی در صفحه توییتر خود از هیئت رئیسه مجلس و بازرسی ریاست جمهوری درخواست کرد اسامی همه نمایندگان یا مسئولان دریافت کننده خودرو شاسی بلند (بدون‌نوبت و به نرخ کارخانه) را اعلام کنند.این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد که هیئت رئیسه مجلس در راستای شفافیت این اسامی را منتشر کند.
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن درویشیان نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امر مبارزه با فساد در گفت‌وگو با یک خبرگزاری درباره اظهارنظر و شبهه یکی از نمایندگان مجلس در خصوص تحویل خودروهای شاسی بلند یک خودروساز خاص به نمایندگان قبل از استیضاح، اظهار کرد: بررسی‌های قبلی انجام شده و مدارک به‌دست آمده حاکیست تفاهم‌نامه‌ای از تابستان ۱۴۰۰ و قبل از تشکیل کابینه دولت سیزدهم بین یک شرکت شبه کاغذی غیرمرتبط (رادین مبین غرب) با آن خودروساز منعقد و طبق مستندات بدست آمده، با کارسازی یکی از مسؤلان وقت در مجلس نسبت به واگذاری بیش از یکصد خودرو به قیمت کارخانه و بدون قرعه‌کشی به تعدادی از ایشان و براساس معرفی و واسطه‌گری شرکت صوری مذکور انجام شده و این رویه تا اواسط ۱۴۰۱ ادامه یافته که طبق بررسی انجام شده، وزیر وقت صمت اطلاعی از وقوع و یا کم و کیف آن نداشته و ظاهراً تعدادی از نمایندگان هم از آن بی‌اطلاع بوده‌اند.

تحلیل خبر

به نام مردم، به کام...!

دکتر محمدمهدی جعفری زاده

کسانی که از مردم رأی می‌گیرند تا در مجلس شورای اسلامی، زبان گویا و مدافع حقوق آنها باشند و با تصویب بهترین و مترقی‌ترین قوانین و نظارت بر حسن اجرای آن، کشور را به بلندای پیشرفت و توسعه و آبادانی نائل کنند، باید دائماً عملکرد خود را ارزیابی و نقادی کرده و هیچ عذری را در تقصیر یا قصور، از خود نپذیرند.
سخیف‌ترین رفتار نماینده این است که به جای تلاش شبانه‌روزی در مسیر فوق، به دنبال منافع شخصی خویش باشد. نماینده‌ای که از این و آن، ماشین و یا دیگر امتیازات خارج از قانون و مقررات و بر مبنای تبعیض و ویژه خواهی می‌گیرد، از آن پس به جای اینکه دنبال مطالبات مردم باشد، گوش به فرمان آن کسانی خواهد بود که به وی این امتیازات شخصی را داده‌اند. متعاقب آن، قوانین نیز در جهت منافع آنها، نه منافع ملی، تصویب یا رد می‌شود و کشور را به بیراهه می‌برد.
به احتمال زیاد چنین نمایندگانی در دوره چهار سال نمایندگی خویش، بیشتر وقت و همّ و غمّ، خود را مصروف منافع شخصی و اطرافیانشان و گروه خاص می‌کنند و از زمین و مسکن و خودرو و سکه و ارز گرفته تا امتیاز استخدام نورچشمی‌ها و اطرافیان خود را در برنامه خود قرار می‌دهند.
همه مردم کم و زیاد نمایندگانی را از حوزه انتخابیه خود می‌شناسند که اطرافیانشان را به مشاغل مختلف گماردند درحالی‌که فرزندان نخبه و لایق این مرز و بوم را حتی در پایین‌ترین مشاغل به کار نگماشتند. بعضی از افراد در جایگاه‌هایی پست‌های مدیریتی را اشغال کردند که در سواد و هوش و مدیریت، بسیار پایین‌تر از دیگران بوده و هستند. این‌ها همه نتیجه رانت خواری ویرانگر است که دود آن مستقیماً به چشم جامعه می‌رود.
کمترین حق مردم حوزه‌های انتخابیه مختلف است که نمایندگانی را که خارج از قانون خودروهای آنچنانی گرفته‌اند، اسامی آنها در رسانه‌های کشور درج شود تا مردم بدانند که کدام نمایندگان «به نام مردم» ولی «به کام خودشان»، روزگار را می‌گذرانند!


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها