جمعه 7 اردیبهشت 1403 4/26/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

شنبه 23 اردیبهشت 1402 ، 26 : 19

کد خبر : 26729

از 0 نفر 0

امام جمعه موقت تهران:

ائمه نماز جمعه باید مراقب اظهارنظرهای خود باشند

ائمه نماز جمعه باید مراقب اظهارنظرهای خود باشند

جامعه ما ظرفیت ابتلا به این حواشی اعصاب خردکن را ندارد/دشمن روی گسل‌های داخلی سرمایه‌گذاری کرده است

به گزارش تابناک، امام جمعه موقت تهران گفت: ما ائمه نماز جمعه باید مراقب اظهارنظرهای خود باشیم و نمایندگان مجلس و مسئولان دولتی هم باید مراقبت کنند. جامعه ما ظرفیت ابتلا به حواشی اعصاب خردکن را ندارد و همه باید پای کار حل مسائل کشور باشند.+ تحلیل خبر

به گزارش تابناک، امام جمعه موقت تهران گفت: ما ائمه نماز جمعه باید مراقب اظهارنظرهای خود باشیم و نمایندگان مجلس و مسئولان دولتی هم باید مراقبت کنند. جامعه ما ظرفیت ابتلا به حواشی اعصاب خردکن را ندارد و همه باید پای کار حل مسائل کشور باشند.
حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به مسئله جمعیت و نقش آن در تحقق آرمان‌های صادق آل محمد‌(ع) گفت: اینکه جامعه ما بتواند زینت باشد باید درباره کمیت و کیفیت جمعیت خود مراقبت کند و امیدواریم سیاست‌های جمعیت در محور خانواده با قوت توسط مسئولان و عموم مردم مورد توجه قرار گیرد تا از مرحله خطرناکی که پیش رو داریم به سلامت عبور کنیم.
وی درباره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: این یک رویداد بزرگ در حوزه کتاب و کتابخوانی و نشر است و با استقبال گسترده‌ای از سوی مردم مواجه می‌شود؛ این فرصت ارزشمندی است که جدای از انتشار آثار فرهنگی یک توجه عمومی به موضوع کتاب و کتابخوانی است. این مسئله مهمی است و با وجود میدان داری رسانه‌های جدید کتاب جایگاه خودش را دارد و کتابخوانی باید به یک فرهنگ عمومی در جامعه ما تبدیل شود.وی ادامه داد: در نماز عید فطر حکمت رهبری جلوه مجددی داشت؛ در خطبه دوم دیدید که راهبردهای پیش روی امت را بیان کردند. مسئله تقویت اراده ملی مطرح است که در برابر جنگ اراده‌هایی است که از سوی دشمن گسترده انجام می‌گیرد.
دیگری همکاری و همدلی ملی با تاکید بر مسئولان کشور و قوای سه گانه بود. دشمن برای ایجاد گسل‌های داخلی برنامه‌ریزی کرده است و مسئله سوم هم تاکید بر حل مسائل کشور و پرهیز از حاشیه‌سازی‌ها بود. حاج علی اکبری خاطرنشان کرد: خیلی از حاشیه‌سازی‌ها هر چند از سوی دشمن هم هست، اما داخلی است. کسانی که مراقب زبان و موقعیت‌های خود نیستند با حرف‌هایشان بهانه دست دشمن می‌دهند و اینها را باید مراقبت کرد. در شرایطی که باید فرصت خدمت به مردم جدی گرفته شود و افکار عمومی نیاز به آرامش دارد این اتفاق‌ها را متاسفانه شاهد هستیم. ما ائمه نماز جمعه نیز باید مراقب اظهارنظرهای خود باشیم و نمایندگان مجلس و مسئولان دولتی هم باید مراقبت کنند. جامعه ما ظرفیت ابتلا به این حواشی اعصاب خردکن را ندارد و همه باید پای کار حل مسائل کشور باشند.
وی درباره مهار تورم و رونق تولید که مهمترین مسئله کشور ‌ است اظهار کرد: همه باید روی این موضوع تمرکز کنند و با اتحاد و همدلی این مثال قابل حل است.

 

تحلیل خبر

اظهارنظرهای نسنجیده و کاهش آستانه تحمل مردم

دکتر محمدمهدی جعفری زاده

همانگونه که هر «فرد» در فردیت خود و به واسطه ویژگی‌های شخصیتی و رفتاری‌اش با افراد دیگر تفاوت دارد و با توجه به ناکامی‌ها، مشکلات، شکست‌ها، محرومیت‌ها و فشارهای جسمانی و روحی و روانی که در دوره‌های مختلف زندگی بر افراد وارد شده، میزان عصبانیت، زودرنجی، پرخاشگری و آستانه تحمل متفاوتی را در رفتار آنها می‌توان مشاهده کرد، «جامعه» هم به همین صورت است.
جامعه‌ای که همه چیزش سرجای خود است و نیازهای گوناگونش در حالت مطلوب و پسندیده برآورده می‌شود و همه مردم، احساس مثبتی نسبت به زندگی دارند، جامعه‌ای آرام، پرحوصله و با آستانه تحمل بالاست. در این جامعه تنش و پرخاشگری و جرائم خشن در حداقل خود بوده و دادگاه‌ها خلوت و کم مشتری هستند. سال گذشته در خبرها آمده بود که در ژاپن، اکثر وکلای دادگستری به علت مراجعات کم مردم، بیکار هستند و محاکم قضایی آنها، کمترین تعداد پرونده را دارند.
اما همانگونه که امام جمعه موقت تهران گفته است در کشور ما مردم به علت مشکلات متعدد، دارای ظرفیت کم و آستانه تحمل به شدت پایین هستند و نباید ائمه جمعه و مسئولان رده‌های مختلف اظهارنظرهایی کنند که مردم را بیشتر عصبانی کند.
امروز هر گروهی از مردم دارای چند مشکل ترکیبی هستند؛ عده‌ای مشکل مسکن دارند، عده‌ای گرفتار بیکاری یا شغل کم‌درآمد هستند، عده‌ای مشکل ازدواج یا طلاق دارند، گروه کثیری مشکل خوراک، پوشاک، دارو و درمان دارند، عده‌ای در پرداخت اقساط و بدهی‌های خود مانده‌اند و ... در مجموع همه مردم حتی افراد برخوردار، درگیر یک یا چند مشکل اجتماعی هستند و اعصاب ضعیف و فروپاشیده‌ای دارند. چنین ملتی با این همه مشکلات، آنچنان آستانه تحمل پایینی دارند که امکان دارد با یک «جمله» و حتی با «یک کلمه» نپخته و نسنجیده مسئولان و تریبون داران، از کوره به در رود و عکس‌العمل‌های غیرقابل‌پیش‌بینی داشته باشد.
پس مسئولان، مواظب سخنان و رفتار خود باشند و با اعصاب مردم بازی نکنند که بازخوردهای نامعلومی خواهد داشت.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « یادداشت / تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها