چهار شنبه 13 تیر 1403 7/3/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

یکشنبه 11 تیر 1402 ، 10 : 18

کد خبر : 26886

از 0 نفر 0

معاون پیشگیری از جرم دادگستری فارس:

امروز سازمان‌ها و مدیران ما نیاز به تعریف و تمجید ندارند و بیشتر نیازمند تعمیر هستند

امروز سازمان‌ها و مدیران ما نیاز به تعریف و تمجید ندارند  و بیشتر نیازمند تعمیر هستند

معاون پیشگیری از جرم دادگستری فارس افزود: امروز سازمان‌ها و مدیران ما نیاز به تعریف و تمجید ندارند و بیشتر نیازمند تعمیر هستند و باید ایراد و نقص‌های موجود را بررسی و رفع نمود.+ تحلیل خبر

معاون پیشگیری از جرم دادگستری فارس افزود: امروز سازمان‌ها و مدیران ما نیاز به تعریف و تمجید ندارند و بیشتر نیازمند تعمیر هستند و باید ایراد و نقص‌های موجود را بررسی و رفع نمود.
به گزارش روزنامه طلوع به نقل از روابط عمومی مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز علی فاتحی در اولین جلسه آشنایی با همیاران مهربان ترافیک بر اهمیت موضوع ترافیک و تأثیر آن بر جسم و روان مردم تاکید کرد و گفت: موضوع ترافیک شهری مقوله‌ای بسیار حائز اهمیت است که تأثیر مستقیمی بر جسم و روان مردم می‌گذارد تا آنجا که می‌تواند به عنوان یک مسئله امنیتی لحاظ شود.
گفت: یکی از مولفه‌های امنیت روانی جامعه، روان بودن حمل و نقل ترافیک به خصوص در سطح شهر و کلان‌شهرهایی چون شیراز است.
وی به ترافیک سنگین شهری در سال تحصیلی گذشته در برخی از خیابان‌های شیراز اشاره نمود و افزود: ترافیک سنگین در سال تحصیلی گذشته چنان بود که به نظر می‌رسید؛ شهر یا مدیر ندارد یا مدیر با کفایتی در شهر نیست چون مدیریت شهری و استانی نتوانسته بود قبل از شروع سال تحصیلی برای ایاب و ذهاب دانش‌آموزان برنامه‌ریزی مناسبی انجام دهد و این موضوع ترافیک‌های سنگینی ایجاد کرد و موجب شد تا بسیاری از شهروندان ساعت‌ها در ترافیک بمانند.
وی ابراز امیدواری نمود تا مدیران متولی از اکنون برای پیشگیری از ترافیک ناشی از تعطیلی مدارس چاره‌اندیشی نمایند.
معاون قضایی و اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری اضافه کرد: بسیاری از مواقع دولت به معنای عام کلمه فارغ از هر جناح و وابستگی یا نمی‌خواهد و یا نمی‌تواند برخی از امور را به درستی انجام دهد و اینجاست که مردم باید خود ورود کنند و برخی از امور را در دست بگیرند.
وی به فعالیت خود در حوزه اجتماعی اشاره نمود و افزود: باید به سمت و سوی مردم گام برداریم. اداره مشارکت‌های مردمی که در ذیل اداره معاونت پیشگیری از جرم دادگستری قرار دارد موظف است؛ خود به سراغ مردم برود و از آنها بخواهد تا به مجموعه اداری کمک و یاری رسانند چون ایمان داریم هرجا مردم حضور دارند؛ کارها بهتر انجام شده است. فاتحی تاکید کرد: خدمت به مردم و مشارکت دادن مردم در امور جامعه نیازمند فرهنگ‌سازی است.
معاون قضایی و اجتماعی فارس گفت: نهادهای مردمی بر اساس اختیارات قانونی خود می‌توانند کم‌کاری مدیران را گزارش دهند و در جهت رفع مشکلات مردم حرکت نمایند.
فاتحی از مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز خواست تا با ارائه دستاوردهایی که از حضور همیاران مهربان ترافیک در شهر شیراز حاصل شده و با ورود میدانی معاونت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دادگستری علاوه‌بر پشتیبانی از همیاران در جهت رفع نواقص احتمالی و استفاده بهتر از این ظرفیت گام موثری برداشت.
وی با اشاره به انتخاب دستگاه قضایی فارس به عنوان دستگاه برتر کشور، بر ظرفیت استان فارس و شهر شیراز تاکید کرد و گفت: می‌توان با اصلاح برخی از رفتارها در بین مدیران، به جای این‌که زمان زیادی از جلسات را صرف تملق و تشکر از خدمات انجام شده مدیرانی نماییم که وظیفه خود را انجام داده‌اند به بیان ضعف آن مدیر یا سازمان بپردازیم.
فاتحی گفت: می‌خواهیم در کنار مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز افرادی را آموزش دهیم تا در بحث فرهنگ‌سازی، مشارکت نمایند و در کنار همیاران مهربان ترافیک گام موثری در کاهش تصادفات شهری و آسیب‌های اجتماعی ناشی از آن بردارند.
معاون پیشگیری از جرم دادگستری ضمن ابراز تأسف بزرگترین ضعف مدیران را نگرانی از حضور مردم عنوان کرد و افزود: مدیران از حضور مردم و کارهای مردمی واهمه دارند و خود نیز توان لازم برای انجام امور را ندارند. مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز در مراسم یازدهمین مرحله آموزشی همیاران مهربان ترافیک جمعی از نیروهای مردمی جدید که به زودی در پوشش همیار مهربان ترافیک در سطح شهر شیراز فرهنگ سازی می‌کنند؛ گفت: پلیس راهور در تمام طول خدمت همیاران مهربان ترافیک همراه و همگام با مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز بوده است.

تحلیل خبر

تعمیر و بازسازی مدیران

دکتر محمدمهدی جعفری زاده

به روز شدن و رفع عیوب و نقایص مدیران، یکی از نشانه‌های زنده بودن و لازمه ادامه حیات پرنشاط یک جامعه است.
به یک مدیر می‌توان از دو دیدگاه نگریست: نگاه مکانیکی و نگاه دینامکی. در نگاه مکانیکی مدیر همچون یک ماشین فرض می‌شود که صرفاً یک کار ثابت و تکراری روزمره دارد و جهت انجام همین مقدار از فعالیت نیز نیاز به رفع عیوب و نقایصی دارد که در حین فعالیت بر او عارض می‌شود. اگر این عیوب رفع نشود و تعمیرات لازم انجام نگیرد به نقطه‌ای خواهد رسید که حتی همان کار روزمره و تکراری هم با کمیت و کیفیت گذشته انجام نخواهد داد.
اما در نگاه دینامکی مدیر همچون یک درخت و موجود زنده است که باید دایما با آفات خود مبارزه کند و شاخه‌های خشک را از خود بزداید تا بتواند شاخه‌ها و برگ‌های جوانتری بزند و توانایی ثمره دادن در خود را افزایش دهد و دیگران بتوانند از حلاوت و شیرینی میوه‌هایش بهره‌مند شوند.
هر درختی هرچقدر پرثمر و شاداب و در حال رشد باشد باز زوائد و شاخه‌های خشکیده و اضافه‌ای دارد که نیازمند هرس است، در اینجا دیگر شاید خودش نتواند آنها را از خود ساقط کند و باید صاحب درخت به رفع عیوبش بپردازد.
مدیر هم گاهی خودش با نگاه نقادانه و هنرمندانه به خود، عیب‌هایش را شناسایی کرده و آنها را برطرف می‌کند ولی احتمال دارد بخش‌های دیگری از عیوبش را نتواند ببیند و لازم است دیگران به وی تذکر دهند تا این هرس با اشاره مردم و همت خودش انجام گیرد و تعمیرات مدیریتی مورد نیاز در لایه‌های آشکار و پنهان شخصیت و عملکرد او صورت پذیرفته و بازسازی شود. معاون پیشگیری از جرم دادگستری فارس به خوبی گفته که مدیران نیاز به تعریف و تمجید ندارند و بیشتر نیازمند «تعمیر» هستند. وی اظهار داشته: «می‌توان با اصلاح برخی از رفتارها در بین مدیران، به جای این که زمان زیادی از جلسات را صرف تملق و تشکر از خدمات انجام شده مدیرانی نماییم که وظیفه خود را انجام داده‌اند به بیان ضعف آن مدیر و یا سازمان بپردازیم» یقیناً این روش اصلاح گری و نقد مدیران می‌تواند موتور تحرکه آنها باشد و دائما آنها را بازسازی و به روز کند.بدون شک آنگاه که مدیری تعمیر شود سازمانش را نیز تعمیر خواهد کرد.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها