چهار شنبه 13 تیر 1403 7/3/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

دوشنبه 12 تیر 1402 ، 56 : 17

کد خبر : 26890

از 0 نفر 0

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس:

در انتخابات آتی به هیچ کس اجازه مداخله در امر انتخابات را نمی‌دهیم

در انتخابات آتی به هیچ کس اجازه مداخله در امر انتخابات را نمی‌دهیم

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با بیان اینکه همه باید تابع قانون و پایبند به آن باشیم اظهار داشت: در انتخابات آتی به هیچ وجه در مقابل حقوق مردم کوتاه نخواهیم آمد و به هیچ کس اجازه مداخله در امر انتخابات را نمی‌دهیم.+ تحلیل خبر

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با بیان اینکه همه باید تابع قانون و پایبند به آن باشیم اظهار داشت: در انتخابات آتی به هیچ وجه در مقابل حقوق مردم کوتاه نخواهیم آمد و به هیچ کس اجازه مداخله در امر انتخابات را نمی‌دهیم.
به گزارش روزنامه طلوع به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری فارس، اسماعیل قزل سفلی در جلسه مشترک ستاد انتخابات و هیات نظارت فارس در شیراز افزود: ما به عنوان مجموعه وزارت کشور وظیفه داریم که با هدایت افکار عمومی و استفاده از همه ظرفیت‌ها زمینه حضور گسترده مردم و در ادامه صیانت از آرای آنها را فراهم کنیم.او ادامه داد: باید از هم اکنون شرایطی را فراهم آوریم که با اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی، تمام مسیرهای تخلف محکم مسدود شده و شرایط به گونه‌ای باشد که همه به فکر رقابت سالم باشند.
وی با بیان اینکه همه باید تابع قانون و پایبند به آن باشیم اظهار داشت: در انتخابات آتی به هیچ وجه در مقابل حقوق مردم کوتاه نخواهیم آمد و به هیچ کس اجازه مداخله در امر انتخابات را نمی‌دهیم.
رئیس ستاد انتخابات فارس گفت: در حوزه امنیت هم وظیفه داریم به عنوان مجریان انتخابات تدابیری را با استفاده از تمام ظرفیت‌ها اتخاذ کنیم تا به رغم وجود چالش‌های احتمالی شاهد برگزاری انتخاباتی امن و سالم باشیم.
قزل سفلی افزود: ما به عنوان مجریان انتخابات همراه با مجموعه شورای نگهبان به عنوان ناظران انتخابات تلاش خواهیم کرد که با هماهنگی و ارتباط دائم کمیته‌های مختلف ستاد انتخابات و هیات نظارت در زمینه آموزش و توانمندی سازی مجریان و ناظران فرآیند انتخابات را اجرا کنیم.

تحلیل خبر

«انتخابات» مهمترین شاخص حکومت‌های مردم‌سالار

دکتر محمدمهدی جعفری زاده

حکومت‌های دموکراتیک (مردم سالار) که نقطه مقابل حکومت‌های دیکتاتوری (خودکامه) هستند دارای شاخص‌ها و ویژگی‌هایی بوده که آنها را از یکدیگر متمایز می‌کند. از جمله شاخص‌های حکومت‌های دموکراتیک برگزاری انتخابات آزاد طبق خواسته‌ها، علایق، دیدگاه‌ها و مطالبات متنوع مردم است.
شاید بتوان گفت از میان شاخص‌های معروف حکومت‌های دموکراتیک همچون آزادی بیان، آزادی مطبوعات، آزادی عقیده، آزادی اجتماعات، آزادی احزاب و ... از همه مهمتر «آزادی انتخابات» است.
چرا که ملت «قدرت خود» را طی یک فرآیند آگاهانه و نیابتی به صورت مشروط و موقت به «فرد» یا «افرادی» واگذار کرده و آن «فرد» یا «افراد» را در مقابل خود، پاسخگو می‌کند و پس از گذشت پایان دوره نیابت، یا مجدداً آن را برای مدتی دیگر تمدید می‌کند یا به «فرد» و «گروه» دیگر به صورت مسالمت آمیز منتقل کرده و این دست به دست شدن قدرت با اراده ملت در ادوار مختلف ادامه دارد.
پس به این نتیجه می رسیم که در حکومت‌های دموکراتیک، گردش آزاد قدرت، با اراده مردم است و ساز و کار آن هم در سایه «انتخابات آزاد» صورت می‌گیرد و لذا هیچ فرد و گروهی نمی‌تواند برای همیشه به قدرت، «چسبندگی» داشته باشد. حال اگر «انتخابات» به هر دلیل و توجیهی اعتبارخود را نزد ملت از دست بدهد و مردم با میل و رغبت در آن، حضور گسترده نداشته باشند و به اصطلاح با صندوق آرا قهر کنند، یکی از مهمترین و اساسی‌ترین شاخص نظام دموکراتیک و مردم سالار مخدوش شده و گردش آزاد قدرت با مانع مواجه خواهد شد.
پس «انتخابات آزاد» شرط اصلی تحقق مردم سالاری و از حقوق اساسی ملت است.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها