چهار شنبه 13 تیر 1403 7/3/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

سه شنبه 13 تیر 1402 ، 58 : 17

کد خبر : 26894

از 0 نفر 0

شهردار کلانشهر شیراز در جلسه هم‌اندیشی با اصحاب رسانه مطرح کرد؛

مدیریت شهری باید همواره شنونده نقدها و نظرات باشد

مدیریت شهری باید همواره شنونده نقدها و نظرات باشد

امیدآفرینی در شرایط کنونی باید به یک اصل تبدیل شود

شهردار کلان‌شهر شیراز با بیان اینکه امیدآفرینی در شرایط کنونی باید به یک اصل تبدیل شود، گفت: به عنوان نماینده مردم وارد شورا شدم و هیچ تمایلی برای تصدی پست شهرداری نداشتم، حدود ۹ ماه از شهردار شدنم می‌گذرد و از زمانی که شهردار شدم نه پشیمان هستم نه دو دل.+ تحلیل خبر

شهردار کلان‌شهر شیراز با بیان اینکه امیدآفرینی در شرایط کنونی باید به یک اصل تبدیل شود، گفت: به عنوان نماینده مردم وارد شورا شدم و هیچ تمایلی برای تصدی پست شهرداری نداشتم، حدود ۹ ماه از شهردار شدنم می‌گذرد و از زمانی که شهردار شدم نه پشیمان هستم نه دو دل.
سرویس خبری/خدیجه غضنفری-عکس /نصراله پناهی: به همت بسیج رسانه استان فارس شهردار شیراز در جلسه هم‌اندیشی با اصحاب رسانه با شنیدن انتقادات و نظرات آنها و با هدف بهبود وضعیت کنونی مدیریت شهری در جمع اصحاب رسانه گفت: مدیریت شهری باید همواره شنونده نقدها، نظرات و دریافت کننده دیدگاه‌ها و راهکارها باشد.
اسدی با بیان اینکه امیدآفرینی در شرایط کنونی باید به یک اصل تبدیل شود، گفت: به عنوان نماینده مردم وارد شورا شدم و هیچ تمایلی برای تصدی پست شهرداری نداشتم، حدود ۹ ماه از شهردار شدنم می‌گذرد و از زمانی شهردار شدم نه پشیمان هستم نه دو دل.
وی ادامه داد: برای تحول شهردار شدم و وامدار هیچ‌کس نیستم.
شهردار کلانشهر شیراز اضافه کرد: اعتقاد دارم امروز این شهرداری به سمت یک شهرداری مقتدر حرکت خود را آغاز کرده است و به این مهم خواهد رسید.
وی با بیان اینکه ترافیک امروز مشکل همه کلانشهرها و سراسر جهان است افزود: امیدواریم طی ماه‌های آینده شاهد اقداماتی اثرگذار در زمینه ترافیک در شهر شیراز باشیم.
شهردار کلانشهر شیراز از ایجاد خط بی آر تی خبر داد و گفت: این طرح حد فاصل شهرک گلستان تا میدان نمازی در دستور کار قرار دارد.
اسدی از اجرایی شدن طرح ترافیک در قالب تردد زوج و فرد در شیراز خبر داد و افزود: این طرح به صورت آزمایشی طی یک ماه آینده اجرایی خواهد شد.
شهردار شیراز از اجرایی شدن مرحله حفاری خط سوم مترو شیراز، خبر داد و گفت: با استفاده از دستگاه تی‌بی‌ام حفاری خط سوم مترو شیراز تا قبل از پایان تابستان جاری اجرا می‌شود.
اسدی احداث هر یک کیلومتر تونل مترو را ۲۰۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد.
شهردار شیراز از نوسازی ناوگان تاکسیرانی خبر داد و افزود: هزار دستگاه تاکسی، بهسازی ناوگان اتوبوسرانی با ورود ۵۰۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی شهری شیراز اضافه می‌شود.
اسدی با بیان اینکه برای نخستین بار، ۳ هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان از کل بودجه این مجموعه، از محل درآمدهای پایدار حاصل خواهد شد، گفت: در زمینه کسب درآمدهای پایدار، برنامه‌های مختلفی را خواهیم داشت.
شهردار شیراز با اشاره به کمربندی جنوب شیراز بیان داشت: ۱۸ کیلومتر کمربندی برای ساماندهی به شهرداری شیراز واگذار شده است که به زودی شاهد اجرای اصلاحات و اقداماتی خواهیم بود.
اسدی از برنامه‌ریزی و اختصاص ۳۵ میلیارد تومان برای احداث مجموعه شهربازی در پارک آزادی شیراز و همچنین یک شهربازی متوسط مقیاس در محدوده کوه نور و احداث پارک ۱۱۰۰ هکتاری خبر
داد.
شهردار کلان‌شهر شیراز دستفروشی را یک پارادکس شهری دانست و گفت: از یک سو، افرادی هستند که به عنوان دستفروش شناخته می‌شوند، کسانی که به دنبال کسب معیشت حلال هستند، اما از طرفی، تضییع حقوق شهروندان به دلیل اشغال معابر سواره و پیاده مطرح است و وظیفه شهرداری تنها معابر پیاده و ساماندهی آن است و در معابر سواره، وظیفه دیگر سازمان‌هاست.
او با بیان اینکه طی ۹ ماه گذشته حتی یک نیروی انسانی به شهرداری شیراز اضافه نشده است، گفت: سال گذشته ۳۵۰ نفر از نیروهای شهرداری بازنشسته شدند و این یک رکورد محسوب می‌شود.
اسدی ضمن یادآوری اینکه طی این مدت یک بازنشسته دیگر دستگاه‌ها در شهرداری تحت هیچ قرارداد و عنوانی جذب نشده است، گفت: من آمده‌ام که شهرداری را درست کنم و براین عهد هستم.
براساس این گزارش مهمترین موضوعات مطرح شده اصحاب رسانه با حضور رضایی رئیس بسیج رسانه استان فارس و شهردار کلانشهر شیراز استفاده از ظرفیت بافت تاریخی برای رونق گردشگری و اقتصاد شیراز، ساماندهی و مدیریت مناسب دستفروشان و بارفروشان و ترافیک‌های ایجاد شده در نقاط مختلف شهر، کمبود فضاهای استاندارد پارک خودرو، اثرگذار نبودن اقدامات در زمینه فرهنگی و اجتماعی به ویژه آموزش و ارتقای فرهنگ شهروندی، لزوم توجه به زیبایی‌های بصری شهر و نشاط‌آفرینی و تسهیل دسترسی به اماکن رفاهی، خدماتی، زیارتی و سیاحتی بود.
در این نشست مدیرمسئول روزنامه طلوع سه پیشنهاد و راهکار آن را مطرح کرد: یکی پیشنهاد احداث شهرک بین المللی گردشگری در وسعت 57 کیلومتر اماکن همجوار شاهچراغ(ع) با بهره‌گیری از بخش خصوصی داخلی و خارجی، دوم طراحی یک شکل هندسی برای کلانشهر شیراز و سوم تشکیل کارگروهی سالم و امانتدار جهت پیشگیری از تخلفات پرسنل و مدیران زیرمجموعه شهرداری با نظرخواهی مستمر از ارباب رجوع پیرامون چگونگی انجام کارشان در مراحل مختلف.
در پایان این جلسه ازپوستر ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذربا حضور رئیس بسیج استان فارس و شهردار کلان شهر شیراز رونمایی شد.

تحلیل خبر

لزوم تحقق مدیریت علمی و نوین در شهرداری‌ها

دکتر محمدمهدی جعفری زاده

شاید بتوان گفت شهرداری تنها نهادی است که مردم در تمام مراحل زندگی‌شان با آن پیوستگی روزمره دارند. به تناسب این ارتباط و پیوستگی وسیع مردم با شهرداری، این نهاد مدیریتی خاص، بسیار چابک و پرتحرک می‌طلبد. بر همین سیاق مطالبات و توقعات مردم از شهرداری‌ها بسیار بیشتر از سایر ادارات است.
این حجم کار گسترده، خواه ناخواه، با انتقادات و گلایه‌های بیشتری نیز مواجه بوده و مدیران و مجریان آن نیز باید پاسخگوی مردم و روشنگر اذهان آنها باشند. نشست هم‌اندیشی اصحاب رسانه با شهردار شیراز، انگیزه‌ای شد که اشاره‌ای به این مهم داشته باشیم.
مدیریت علمی و نوین، اگر در هر اداره و نهادی با تأخیر، اجرایی شود، خسارت زیادی به جامعه وارد می‌کند اما در شهرداری این تأخیر، آثار زیانبارتر و فوری‌تری دارد لذا مجموعه مدیریت شهری باید به روزتر از همه ادارات و مؤسسات دولتی وعمومی، پیشقراول بهره‌گیری از مدیریت علمی و نوین باشند. اگر در یک پروژه، محاسبات دقیق علمی انجام نگیرد خروجی آن، قابل قبول جامعه نخواهد بود و با عدم استقبال مردم، شهرداری مجبور است آن را کنار گذاشته و پروژه و طرح جدیدی را جایگزین کند آنگاه نتیجه این آزمایش و خطا تلف شدن میلیون‌ها و شاید میلیاردها تومان بودجه و اعتبارات شهرداری باشد که از جیب مردم بیرون آمده است. اتلاف وقت و فرصت سوزی، هرز رفتن نیروهای کار و ... از دیگر پیامدهای مدیریت غیرعلمی و اشتباه این پروژه و امثالهم خواهد بود. در بعضی از شهرها پل‌هایی ساخته‌اند که ریزش کرده، المان‌ها و مجسمه‌ها و تندیس‌هایی طراحی و نصب کرده‌اند که بی‌شباهت با سوژه بوده و آن را برداشته‌اند، خیابان‌ها، کوچه‌ها و آسفالت‌هایی را اجرا کرده‌اند که دارای اشکالات قابل توجه و گاهی پرخطر بوده است، طرح‌هایی برای ورزش، نرمش و تفریح اجرا کرده‌اند که بعدها به دلایلی تعطیل و رها شده و خسارت‌های هنگفتی به شهروندان تحمیل کرده است و ...
اگر مدیریت‌های شهرداری در دوره‌های مختلف حساب شده، علمی و استراتژیک باشد هیچگاه نباید این افت و خیزها و ضرر و زیان‌ها به شهرداری و مردم تحمیل شود. امید که مدیریت شهری و شورای اسلامی به این نکات اساسی توجه ویژه‌ای داشته باشند.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها