چهار شنبه 13 تیر 1403 7/3/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

چهار شنبه 14 تیر 1402 ، 25 : 17

کد خبر : 26898

از 0 نفر 0

استاندار فارس:

آمادگی برای گسترش همکاری‌های فرهنگی و اقتصادی فارس با کشور بولیوی

آمادگی برای گسترش همکاری‌های فرهنگی و اقتصادی فارس با کشور بولیوی

استاندار فارس در دیدار با «رومینا گوادالوپه پرز راموس» سفیر بولیوی در ایران درخصوص گسترش همکاری‌های فرهنگی و اقتصادی این استان با کشور بولیوی اعلام آمادگی کرد.+ تحلیل خبر

استاندار فارس در دیدار با «رومینا گوادالوپه پرز راموس» سفیر بولیوی در ایران درخصوص گسترش همکاری‌های فرهنگی و اقتصادی این استان با کشور بولیوی اعلام آمادگی کرد.
به گزارش روزنامه طلوع به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری فارس، محمدهادی ایمانیه با اشاره به روابط دوستانه دو کشور ایران و بولیوی افزود:
یکی از بهترین زمینه‌های تبادلات فرهنگی بین دو کشور که استان فارس می‌تواند جزو پیشتازان این تبادل فرهنگی باشد، بحث رفت و آمد گردشگر است که ما از این اتفاق استقبال می‌کنیم.
استاندار فارس اظهار کرد: زمینه دیگر تبادلات فرهنگی بین ایران و بولیوی مباحث علمی و دانشگاهی است که در این زمینه نیز استان فارس دارای دانشگاه‌های بزرگ و فعالی هم در حوزه‌های مهندسی و علوم پزشکی است.
ایمانیه گفت: در همین راستا، هم برای تبادل و پذیرش دانشجو و هم ارائه خدمات مرتبط با سلامت آماده همکاری هستیم.
وی همچنین با اشاره به ظرفیت‌های استان در حوزه‌های فنی، مهندسی و عمرانی استان، بر همکاری در حوزه‌های مربوطه تاکید کرد.
نماینده عالی دولت در استان فارس گفت: یکی از زمینه‌های دیگر همکاری، بحث صنایع دستی است که در این زمینه نیز آماده برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی و سایر محصولات استان در کشور بولیوی هستیم و در مقابل از برپایی نمایشگاه محصولات کشور بولیوی در استان فارس هم استقبال می‌کنیم.
ایمانیه، با اشاره به ارائه خدمات فرودگاهی از جمله در بحث صدور ویزا نیز گفت: شهروندان و گردشگران کشور بولیوی می‌توانند در فرودگاه بین‌المللی شیراز از خدمت صدور ویزا در محل فرودگاه استفاده کنند.

تحلیل خبر

راهی که می‌توان آن را هموار کرد

دکتر محمدمهدی جعفری زاده

مدتی است برخی از ادارات مهم استان فارس تلاش می‌کنند که به نام‌ها و تحت عناوین مختلف با کشورهای دیگر ارتباط برقرار کرده و مراودات اقتصادی - فرهنگی - فنی - پزشکی و درمانی و ... داشته باشند. هرچند نفس این مراودات با هر کشوری که بتواند ما را «یک قدم به جلو» کمک کند، خوب و شایسته است ولی نباید این مراودات و ارتباطات صرفاً به کشورهای جهان سومی محدود شود بلکه باید افق همکاری‌ها و بینش‌ها را به سمت کشورهای پیشرفته اروپایی سوق داد. بدون شک منافعی که در مراودات اقتصادی - فرهنگی - علمی و ... از قِبَل ارتباط با کشورهای پیشرفته نصیب استان فارس خواهد شد به مراتب بیشتر از کشورهای جهان سوم می‌باشد.
اگر مشکل تحریم بین‌المللی نداشتیم خیلی بهتر و راحت‌تر می‌توانستیم، استان فارس را دروازه داد و ستد جهانی کنیم و از این وضعیت روزمرگی، رخوت و ضعف بیرون آییم.
مسببین و عاملان داخلی و خارجی تحریم‌ها به کشور و از جمله به استان فارس ظلم کردند وگرنه چنانچه طی دهه‌های گذشته مدیریت درستی حاکم بود و شرایط تحریم وجود نداشت، امروز استان فارس می‌توانست در قد و قواره «یک کشور» زیبا و شهره در جهان بدرخشد. افسوس و صدافسوس که نشد و با شرایط فعلی نیز نخواهد شد.
علی‌ایحال پیشنهاد ما این است که به هر طریقی شده زمینه این ارتباطات و مراودات با کشورهای پیشرفته را فراهم کرده و مسئولان استان از اینکه ارتباطات خود را در این سطح گسترش دهند نهراسند. چرا که «همت بلند دار که مردان روزگار / با همت بلند به جایی رسیده‌اند» گام‌ها را بلند، همت‌ها را بلند و بینش‌ها را وسیع و گسترده سازند تا به نتایج ناب برسند.
بدون شک برای عملیاتی کردن تفاهم‌نامه‌ها و توافقنامه‌های فیمابین به «کارگروهی پیگیر» و بسیار جدی با تفکر علمی و توانمندی اجرایی مناسب، نیاز است که لحظه به لحظه آنها را به نتایج عینی ملموس برساند. این شیوه اداری ما که سالهاست مرسوم است که: «نشستند و گفتند و برخاستند» بر این ارتباطات خارجی حاکم نباشد تا طرف مقابل جدیت ما را در مقام عمل متوجه شده و خواسته‌های ما را جامه عمل بپوشاند و با یک روند برد- برد منافع طرفین تأمین و زمینه توسعه و پیشرفت همه جانبه فراهم آید.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها