چهار شنبه 13 تیر 1403 7/3/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

جمعه 16 تیر 1402 ، 32 : 16

کد خبر : 26902

از 0 نفر 0

استاندار فارس تاکید کرد؛

ضرورت شناسایی و احصای مشکلات مردم

ضرورت شناسایی و احصای مشکلات مردم

استاندار فارس در حاشیه ملاقات مردمی در شهرستان گراش بر ضرورت شناسایی و احصای مشکلات مردم تاکید کرد و اظهار داشت: می‌بایست با همه توان در خدمت مردم، جوانان و نوجوانان باشیم.+ تحلیل خبر

استاندار فارس در حاشیه ملاقات مردمی در شهرستان گراش بر ضرورت شناسایی و احصای مشکلات مردم تاکید کرد و اظهار داشت: می‌بایست با همه توان در خدمت مردم، جوانان و نوجوانان باشیم.
به گزارش روزنامه طلوع به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس محمدهادی ایمانیه در شصتمین سفر شهرستانی خود در شهرستان گراش از جمله رویکردهای اصلی دور دوم سفر استاندار فارس به شهرستان‌های استان، دیدار مستقیم با مردم و فعالان اقتصادی در قالب میز خدمت است.
ایمانیه با حضور در میز خدمت مردم و فعالین اقتصادی، رو در روی ۳۰ تن از مردم این شهرستان نشست و پس از شنیدن خواسته‌های ایشان، نسبت به حل مشکلات آنان دستورات لازم را صادر کرد؛ عمده مباحث مطرح شده از جانب مردم شهرستان گراش، به مسائلی مرتبط با ادارات خدمات رسان همچون آب و برق، تسهیل در سرمایه‌گذاری و تکمیل منازل مسکونی اختصاص داشت.
وی، بر ضرورت شناسایی و احصاء مشکلات مردم تاکید کرد و اظهار داشت: می‌بایست با همه توان در خدمت مردم، جوانان و نوجوانان باشیم و در جهت حل مشکلات و درخواست‌های آنان گام برداریم. استاندار فارس یکی از مهمترین وظایف مسئولین را ایجاد ارتباط دوسویه مردمی عنوان کرد و افزود: هدف نهایی و غایت اصلی حکومت اسلامی، کسب رضایتمندی عموم مردم است که این مُهِم جز با ارتباط بی‌واسطه با مردم میسر نخواهد شد.

تحلیل خبر

شناسایی مشکلات مردم، کار سختی نیست

دکتر محمدمهدی جعفری زاده

در یک کار علمی و پژوهشی، اولین گام «طرح مسئله یا بیان مسئله» است. اگر همین شیوه علمی را در کارهای اجرایی و مدیریت سازمان‌ها و ادارات، بخواهیم اِعمال کنیم و «مشکلات مردم» را محور فعالیت قرار دهیم، ابتدا باید این مشکلات را به خوبی (بدون بزرگ نمایی یا کوچک نمایی» شناسایی، دسته بندی و اولویت‌بندی کنیم و هر کدام را به طور واقعی «تعریف و بیان» کرده، تمام زوایای آن را مورد توجه قرار دهیم. پس از اجرای موفقیت آمیز این مرحله، سراغ مرحله دوم و آن «حل مسئله» برویم. راه‌های حل‌ مسئله هم باید یکی یکی بررسی و بهترین راه حل از میان راه‌حل‌های ممکن انتخاب و بدون فوت وقت و فرصت سوزی به اجرا گذاشته شود.
در مقام اجرا نیز باید بهترین روش که کم‌هزینه‌ترین با بالاترین میزان بهره‌وری باشد، انتخاب و اعمال شود.
بعضی مواقع مشاهده می‌شود در همان قدم اول که طرح مسئله است، سعی می‌کنند که کمّ و کیف مشکلات را به میل خود، ناچیز و بی‌اهمیت جلوه دهند و آن را سبک و ساده بشمرند. اگر مدیری در این مرحله چنین دیدگاه و برخوردی با مشکلات داشت، این ضریب‌خطا در مرحله بعدی هم تشدید خواهد شد و نهایتاً از همان ابتدا، خشت اول، کج نهاده می‌شود. چنینی مدیری، خروجی نهایی دوران مدیریتش زیانبار خواهد بود.
استانداران که مدیران میانی در سطح کشور و مدیران ارشد در سطح استان خود هستند باید از مدیران کل و فرمانداران بخواهند که از ابتدای مدیریتشان این چند مرحله را تدوین و تنظیم و طی برنامه‌ای به آنها ارائه دهند. (شناسایی، دسته بندی و اولویت‌بندی مشکلات حوزه مدیریت خویش - تعریف و بیان درست آنها - ارائه راه‌حل‌ها و نهایتاً ارائه بهترین راه حل - انتخاب بهترین شیوه اجرا و سنجش بازخوردهای آنها)
آنگاه استاندار براساس خروجی چنین برنامه‌هایی، عملکرد مدیران‌کل و فرمانداران را ارزیابی و اجازه استمرار مدیریت را به آنان بدهد.
به هرحال د نیا، دنیای طرح و برنامه و مدیریت حساب شده و علمی است و برای هر کاری حتی در حد یک روستا باید این شیوه‌های مدرن به کار گرفته شود تا دریچه‌ای گشوده شده و هوای تازه‌ای استشمام شود.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها