چهار شنبه 13 تیر 1403 7/3/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

یکشنبه 18 تیر 1402 ، 45 : 16

کد خبر : 26910

از 0 نفر 0

فریدون عباسی، عضو کمیسیون انرژی و نماینده کازرون:

من هم از قیمت‌های سرسام‌آور دارو گله‌مندم

من هم از قیمت‌های سرسام‌آور دارو گله‌مندم

تا دو روز پیش، تنها برای خرید چند قلم دارو نزدیک به یک میلیون تومان هزینه کردم

فریدون عباسی، عضو کمیسیون انرژی، در پاسخ به این که آیا فشارهای اقتصادی ناشی از تحریم‌ها را در زندگی شخصی خود احساس کرده‌اید یا خیر؟ به تابناک گفت: نمایندگان مجلس و مسئولین دولتی نیز متوجه فشارهای اقتصادی در زندگی شخصی خود هستند و مردم را درک می‌کنند.+ تحلیل خبر

فریدون عباسی، عضو کمیسیون انرژی، در پاسخ به این که آیا فشارهای اقتصادی ناشی از تحریم‌ها را در زندگی شخصی خود احساس کرده‌اید یا خیر؟ به تابناک گفت: نمایندگان مجلس و مسئولین دولتی نیز متوجه فشارهای اقتصادی در زندگی شخصی خود هستند و مردم را درک می‌کنند.
به گزارش تابناک او ادامه داد: زمانی که ثبات اقتصادی در جامعه نباشد، کل افراد جامعه متضرر شده و منجر به بروز نارضایتی می‌شود. من از قیمت‌های سرسام‌آور دارو گله‌مندم. تا دو روز پیش، تنها برای خرید چند قلم دارو نزدیک به یک میلیون تومان هزینه کردم.
باید یادآور شد که طبق آخرین اعلام رسمی مرکز آمار، تورم نقطه‌ای تا پایان اردیبهشت به ۵۴.۶ درصد رسیده است. حتی مرکز پژوهش‌های مجلس هم اعلام کرد که طبق افکارسنجی صورت گرفته، مردم نرخ تورم را در محدوده ۸۶ درصد احساس می‌کنند؛ لذا برخی صاحب نظران بر این باورند که باید برای بیان ادعای عبور از تحریم‌ها، مستندات بهتر و متقن تری ارائه کرد.

تحلیل خبر

نمایندگان مجلس و دولت فکر عاجلی برای دارو و درمان کنند

دکتر محمدمهدی جعفری زاده

مشکل بحرانی دارو که در چندماه گذشته توسط عموم متخصصان و کارشناسان حوزه دارو و برخی از مسئولان و نمایندگان مجلس هشدار داده شده، هنوز اقدام جدی و فراگیر برای حل آن نشده است.
گرانی سرسام‌آور داروها، از نوع معمولی تا نوع خاص آن، که خانواده‌ها را با هزینه میلیونی تا میلیاردی مواجه ساخته و زندگی آنها را در تنگنا و فشار شدید قرار داده از یک طرف و کمبود و نایاب شدن داروهای مورد نیاز بیماران از طرف دیگر، هر انسانی را آزرده خاطر می‌سازد.
اگر امروز نماینده یکی از حوزه‌های انتخابیه استان فارس از اوضاع دارو گله مند است و می‌گوید هزینه چند قلم دارویش، یک میلیون تومان شده، مسلماً چنانچه سایر نمایندگان مجلس در این شرایط و شرایط سخت‌تری همچون بیماران خاص قرار بگیرند آنگاه بدون فوت وقت با طرح سه فوریتی، فکری به حال ملت خواهند کرد.
البته دسترسی نمایندگان مجلس و مسئولان کشور به داروهای مورد نیازشان هیچگاه به سختی میزان دسترسی 85 میلیون جمعیت کشور نیست و هرگز متوجه نخواهند شد که دنبال دارو گشتن و از این داروخانه به آن داروخانه رفتن و مخصوصاً در کلانشهرها با طی مسافت‌های زیاد و عبور از ترافیک‌های نفس‌گیر و نهایتاً با دست خالی به خانه برگشتن چه حالی دارد! به ویژه موقعی که علی‌رغم همه خستگی‌ها و نیافتن دارو، می‌بینند که بیمارشان جلوی چشمشان تقلا می‌کند و زجر می‌کشد و نمی‌توانند کاری برای وی کنند، در چه شرایط روحی و روانی قرار می‌گیرند.
به قول روانشناسان در چنین شرایط و موقعیتی (situation) حتی صبورترین انسان‌ها، معلوم نیست چه عکس‌العمل‌هایی را از خود بروز دهند و واقعاً قابل پیش‌بینی نیست. پس جهت مهار این عکس‌العمل‌های غیرقابل پیش‌بینی، نمایندگان مجلس و دولت با اقدامی شایسته، مشکلات دارو و درمان را (هم از نظر قیمت و هم سطح دسترسی مردم) حل کنند و آن را به تأخیر نیندازند.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « یادداشت / تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها