چهار شنبه 13 تیر 1403 7/3/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

یکشنبه 25 تیر 1402 ، 10 : 17

کد خبر : 26934

از 0 نفر 0

سرپرست اداره کل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری فارس:

باید از ظرفیت نمایندگان فارس در مجلس برای توسعه استان استفاده شود

باید از ظرفیت نمایندگان فارس در مجلس برای توسعه استان استفاده شود

سرپرست اداره کل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری فارس و دبیر ستاد انتخابات این استان گفت: باید از ظرفیت نمایندگان استان در مجلس که یک ظرفیت خوب است در مسیر توسعه استان استفاده شود تا روند توسعه استان نیز شتاب بیشتری به خود گیرد.+ تحلیل خبر

سرپرست اداره کل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری فارس و دبیر ستاد انتخابات این استان گفت: باید از ظرفیت نمایندگان استان در مجلس که یک ظرفیت خوب است در مسیر توسعه استان استفاده شود تا روند توسعه استان نیز شتاب بیشتری به خود گیرد.
به گزارش روزنامه طلوع به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری فارس، محمد رضایی در همایش گام دومی‌های انقلاب که با محوریت مطالبه مأموریت جهاد تبیین در ادارات فارس با رویکرد مسائل روز جامعه برگزار شد افزود: شرایط امور کشور شرایط حساسی است و همه ما در جبهه انقلاب اسلامی مسئولیتی داریم و باید در مقابل این مسئولیت پاسخگو باشیم.
او ادامه داد: یکی از مهمترین موضوعاتی که باید مدنظر قرار دهیم وحدت در جبهه انقلاب، جبهه وفاداران به نظام اسلامی و تمام کسانی است که به امام، انقلاب، ولایت مطلقه فقیه و آرمان شهدا توجه ویژه دارند.
وی، ضمن تاکید بر لزوم توجه به چارچوب‌هایی مدنظر رهبر معظم انقلاب در بحث ایجاد امید در جامعه گفت: وظیفه عملیاتی کردن منویات معظم له بر عهده همه ما مسئولان است و هر کس که تریبونی در اختیار دارد باید این مطالب را تبیین و تبلیغ کند.
رضایی گفت: با توجه به انتخابات حساس و پراهمیت امسال، همبستگی ملی بین مردم و مسئولان نیز بسیار مهم است.
وی اظهار کرد: همه گروه‌های سیاسی که در چارچوب نظام اسلامی تعریف شده‌اند در یک رقابت عادلانه و در موعد قانونی خود وارد میدان شوند و تبلیغات کنند تا یک مشارکت خوب شکل گیرد.
او ادامه داد: برخی افراد با توجه به ارتباطی که با رسانه‌های بیگانه دارند سعی کرده‌اند با انعکاس برخی مطالب و بزرگ کردن عده‌ای از افراد که از نظام طرد شده‌اند یا بهتر بگویم خود را طرد کرده‌اند در مقابل عملکرد بسیار مثبت دولت در برخی حوزه‌ها در جامعه ایجاد ناامیدی و یاس کنند.
دبیر ستاد انتخابات فارس، با اشاره به تعامل و همکاری خوب دولت و مجلس برای حل مشکلات کشور گفت: باید از ظرفیت نمایندگان استان در مجلس که یک ظرفیت خوب است در مسیر توسعه استان استفاده شود تا روند توسعه استان نیز شتاب بیشتری به خود گیرد. همچنان که این تعامل دستاوردهای خوبی در حوزه توسعه استان تاکنون داشته است.
رضایی افزود: همت دولت مردمی سیزدهم به ویژه در استان فارس توجه ویژه به گام دوم انقلاب و تقویت جریان انقلابی بخصوص جریان جوان انقلابی و پرورش مدیرانی در تراز انقلاب با استفاده از ظرفیت جوانان مؤمن استان است، ظرفیتی که در برخی دولت‌ها تا حدودی مورد غفلت واقع شد و امروز با تاکیدات رهبر معظم انقلاب و نگاه دولت انقلابی، وظیفه توجه ویژه به این جوانان متدین، انقلابی و متخصص برای حل مشکلات کشور را داریم.

تحلیل خبر

نقش نمایندگان مجلس شورای اسلامی در «توسعه کشور و استان»

دکتر محمدمهدی جعفری زاده

گرچه نمایندگان مجلس شورای اسلامی ظرفیت‌هایی دارند که می‌توانند برحسب جایگاه قانونی خویش در ساختار قدرت جمهوری اسلامی، بر قوه مجریه و قضاییه و بخش‌های دیگر اثرگذار باشند ولی این اثرگذاری طبق تعریف، به طور مستقیم، به وضع قوانین و نظارت بر حسن اجرای آن محدود شده است و اجرای آن قوانین برعهده قوه مجریه می‌باشد.
نمایندگان مجلس اگر وظایف وضع و تصویب قوانین را به خوبی و با مهارت و کارشناسی علمی و جامع انجام بدهند، نقشه راه و مسیر و اهداف را به مدیران اجرایی می‌نمایاند و از سردرگمی و آزمون و خطا در مرحله اجرا جلوگیری می‌کند.
اگر مجلس آدرس اشتباه به قوه مجریه و قضاییه دهد و قوانین نامناسب تصویب کند، آنها را به بیراهه می‌برد و به جای «توسعه»، عقب ماندگی به ارمغان می‌آورد. البته صرف تصویب قوانین کافی نیست بلکه مهمتر از تصویب قوانین، نظارت بر حسن اجرای آن است وگرنه قوانین، نوشته‌هایی می‌شوند که بر کاغذ باقی خواهند ماند. موقعی هم که قوانین اجرا نشود و معطل و بلااستفاده باقی بماند، خوب و بد یا قوی و ضعیف آن فرقی نمی‌کند و نمی‌تواند راهبر و راهنمای عمل باشد.
ناگفته پیداست که برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در کشور ما، یک کارکرد غیررسمی هم دارند و آن «دخالت» در عزل و نصب‌ها به جای «نظارت» بر عملکرد دولت است و علاقه دارند که در عزل و نصب‌ها سهمیه داشته باشند، که گاهی از آن به بده و بستان بین نمایندگان مجلس و دولت تعبیر می‌شود.
در استان فارس که نمایندگانش هم به علت تعداد زیاد حوزه انتخابیه و هم به دلیل اسم و رسم و جایگاه «فارس» در کشور، از موقعیت خوب و اثرگذاری بهره‌مندند، می‌توانند با وضع قوانین مترقی و نظارت جدی بر اجرای آن در سطح کشور و استان، راه «توسعه کشور و استان» را هموار کنند و در مقام مستشاری، با دولت به برگزیدن قویترین مدیران استان اقدام کرده و در عمل راهنما و پشتوانه آنان باشند و هرجایی که دیدند مدیری در اجرای قانون، ناتوان است و در مسیر توسعه می‌لنگند، از طریق وزارتخانه متبوعش، خواهان جایگزینی مدیر قویتری شوند.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها