چهار شنبه 13 تیر 1403 7/3/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

دوشنبه 26 تیر 1402 ، 24 : 17

کد خبر : 26938

از 0 نفر 0

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس خبر داد؛

توسعه تجارت فارس در کشور عراق شتاب می‌گیرد

توسعه تجارت فارس در کشور عراق شتاب می‌گیرد

با هدف تقویت مراودات و تعاملات تجاری - اقتصادی این دو سایت نمایشگاهی دفتر نمایشگاه بین‌المللی بصره در شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس افتتاح شد.+ تحلیل خبر

با هدف تقویت مراودات و تعاملات تجاری - اقتصادی این دو سایت نمایشگاهی دفتر نمایشگاه بین‌المللی بصره در شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس افتتاح شد.
به گزارش روزنامه طلوع به نقل از روابط عمومی شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس، دفتر نمایشگاه بین‌المللی استان بصره عراق با حضور جمعی از مسئولان شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی بصره و نهاوندی مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس آغاز به کار کرد.
مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس ادامه داد: بر اساس سیاستگذاری های ملی و بین‌المللی برخی از مراکز نمایشگاهی ایران به عنوان پایلوت توسعه و ترویج زیرساخت‌های صادراتی در حال فعالیت هستند که نمایشگاه بین‌المللی فارس هم در زمره این نمایشگاه‌ها قرار دارد.او اضافه کرد: نمایشگاه‌ها در ترویج و توسعه صادرات غیرنفتی کشور، توسعه بازار داخلی، اشتغال‌زایی و انتقال تکنولوژی و دانش، هم‌افزایی صنایع و خدمات و صادرات نقش مهمی را ایفا می‌کند.
مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس با اشاره به برگزاری دو نمایشگاه در حوزه کشاورزی، دام، شیلات و ساختمان و زیرساخت در بصره عراق گفت: این دو نمایشگاه بین‌المللی در تاریخ‌های 28 تا 31 شهریور ماه امسال در نمایشگاه بین‌المللی بصره برگزار خواهد شد.
نهاوندی بیان کرد: این نمایشگاه‌ها فرصت بسیار مناسبی است تا تولیدکنندگان این حوزه‌ها با حضور در این نمایشگاه ضمن رونمایی از آخرین دستاوردهای خود؛ بازار تجاری و صادراتی مناسبی را برای کسب و کار خود ایجاد کنند.
او ادامه داد: با راه‌اندازی این دفتر در سایت نمایشگاهی فارس مراحل ثبت نام و روند برگزاری نمایشگاه تسریع و تسهیل خواهد شد.
نهاوندی گفت: این دفتر همه روزه از شنبه تا چهارشنبه در سایت نمایشگاهی فارس برپاست و علاقه‌مندان می‌توانند برای اطلاعات بیشتر برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی در کشور عراق و سایر کشورها با شماره‌های 09370151242 و 09179250867 تماس بگیرند و یا به وبگاه www.basraexpo.com مراجعه کنند.

تحلیل خبر

توسعه تجارت استانی با کدام شرکای تجاری خارجی؟

دکتر محمدمهدی جعفری زاده

توسعه تجارت خارجی و تلاش برای گسترش شرکای تجاری در کشورهای دیگر، بخش اعظم فعالیت‌های اقتصادی یک کشور محسوب می‌شود. به عبارت بهتر، اگر خواهان توسعه تجارت داخلی هستیم، باید راه‌های ارتباطی با کشورهای را دیگر در قالب صادرات و واردات روزافزون ایجاد کنیم.
تجارت داخلی همانند یک جزیره تنها و بی‌ارتباط با اطرافش نیست بلکه باید همه تولیدکنندگان داخلی را متوجه این امر کرد که از همان ابتدای تولید، افق دیدشان در رقابت با محصولات خارجی تنظیم شود و به هیچ عنوان خود را محدود و منحصر به داخل کشور نکنند. با این دیدگاه راهبردی و بلند‌مدت، تولید‌کننده داخلی به تولید کالاهای بی کیفیت اکتفا نمی‌کند بلکه خود را در رقابت بین المللی با میلیون‌ها مراکز تولیدی پیشرفته و مترقی می‌بیند و سعی می‌کند که در این مسابقه جهانی، حرفی برای گفتن داشته باشد.
امروز متاسفانه تولیدکنندگان ما، حتی در رقابت سازنده و تکاملی با تولیدکنندگان داخلی هم نیستند و فقط به فکر گذر‌زمان و ادامه فعالیت روزمره، بدون هیچ برنامه خلاقانه و نوآور بوده و همین باعث زمین‌گیر شدن آنها و حتی پس از مدتی، ورشکستگی و بی‌اعتنایی بازار مصرف نسبت به تولیدات آنها می‌شود.
اگر در نمایشگاه‌های ما همزمان که محصولات و تولیدات داخلی به نمایش گذاشته می‌شود محصولات و تولیدات «کشورهای پیشرفته» هم با حضور آنها به معرض نمایش مردم درآید، آنگاه مراکز تولیدی و فعالان اقتصادی و مردم متوجه این تفاوت‌ها خواهند شد و انگیزه واقعی برای رقابت با بازارهای جهانی در اذهان آنها جرقه خواهد زد.
تا زمانی که ما تولیدات خودمان را با کشورهای عقب‌مانده مقایسه می‌کنیم و در یک نمایشگاه فقط محصولات آنها و خودمان را نمایش می‌دهیم، هیچ اتفاقی در زنجیره تکاملی کالاها و خدمات ما نخواهد افتاد و لذا محصولات ما، امروز با 10 - 20 سال پیش هیچ فرقی نکرده بلکه حتی از کیفیت آنها نیز متاسفانه کاسته شده است.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها