جمعه 14 اردیبهشت 1403 5/3/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

سه شنبه 27 تیر 1402 ، 53 : 16

کد خبر : 26942

از 0 نفر 0

حمایت از سرمایه‌گذاران مهمترین عامل جذب سرمایه

حمایت از سرمایه‌گذاران مهمترین عامل جذب سرمایه

مخبر: سرمایه‌گذاران باید احساس کنند دستگاه‌های متولی پشتیبان و حامی آنها هستند

در مراسمی با حضور معاون اول رئیس‌جمهور از ۷۰۰ بسته سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی به ارزش ۴۳۰ هزار میلیارد تومان رونمایی شد.+ تحلیل خبر

در مراسمی با حضور معاون اول رئیس‌جمهور از ۷۰۰ بسته سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی به ارزش ۴۳۰ هزار میلیارد تومان رونمایی شد.
به گزارش ایسنا، محمد مخبر در این جلسه از تکریم سرمایه‌گذاران و تسهیل فرایندهای سرمایه‌گذاری بعنوان مهمترین عامل در جذب سرمایه یاد کرد و گفت: روان‌سازی فرایندها باید به نقطه‌ای برسد که سرمایه‌گذاران درگیر بروکراسی و موانع دست و پاگیر اداری نشوند.
معاون اول رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه سرمایه‌گذاران باید احساس کنند که حاکمیت و دستگاه‌های متولی پشتیبان و حامی آنها هستند و هیچ مانعی پیش روی آنها نیست، تصریح کرد: مدیران عامل مناطق آزاد و سایر مدیران اقتصادی کشور باید به دنبال ارتباط نزدیک با سرمایه‌گذاران باشند و به استقبال و پیشواز سرمایه‌گذاران بروند تا آنها آرامش فکری و اطمینان خاطر پیدا کنند.
مخبر با قدردانی از وزیر امور اقتصادی و دارایی و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی به خاطر طراحی و تدوین بسته‌های سرمایه‌گذاری، خاطرنشان کرد: لازمه دستیابی به رشد
۸ درصدی اقتصادی، سرمایه‌گذاری سالانه ۲۰۰ میلیارد دلار است که ۱۰۰ میلیارد دلار از طریق منابع داخلی قابل تحقق است ولی ۱۰۰ میلیارد دلار دیگر حتماً باید از محل سرمایه‌گذاری خارجی تأمین شود.

تحلیل خبر

سرمایه‌گذاری در فارس و جنوب کشور از حداقل تا حداکثر

دکتر محمدمهدی جعفری زاده

اگر به استان‌های جنوبی کشور همچون فارس، بوشهر، خوزستان، هرمزگان و کهگیلویه و بویراحمد نگاه کنیم مجموعه جامع و کاملی از پتانسیل‌ها و امکانات دریایی، نفتی، گازی، پتروشیمی، اتمی، کشاورزی، درمانی، میراث فرهنگی و آثار باستانی، مراکز علمی و دانشگاهی، مراکز صنعتی و تولیدی، فناوری، رسانه‌ای، هنری و ادبی، مغزهای متفکر و ... را می‌بینیم که اگر با سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی پیوند بخورند و تحت مدیریتی خلاق، نوآور و علمی قرار بگیرند، می‌توانند نه تنها جنوب کشور بلکه کل ایران را متحول کرده و بر شهپر پیشرفت و ترقی و توسعه بنشانند.
همچنان که بعضی از شهرهای امارات با پیشرفت‌های چشمگیر در پرتو سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی توانسته‌اند در قد و قواره یک کشور خود را نشان دهند و در جهان مطرح باشند، با اینکه کمترین امکانات جنوب کشور ما را هم ندارند؛ یقیناً استان‌های جنوبی ما با این همه امکانات، پتانسیل‌ها، منابع و ذخایر خدادادی می‌توانند آنچنان «خیزی» بردارند که طی یک دهه بتوانند برای همه جهان «الگو» شوند.
بدون شک همه این امکانات و پتانسیل‌ها یک طرف، اما مدیریت خلاق، نوآور و علمی از طرف دیگر می‌تواند با همه آنها برابری کند و حتی بالاتر و والاتر از آنها در آسمان جنوب بدرخشد.
مگر ژاپن چه چیزی دارد که «ژاپن» شده است جز همان مدیریت بی همتا و یا کم نظیر؟ اگر مدیرانی وقت خود را صرف امور بی‌ارزش یا کم‌ارزش کنند با همه داشته‌های حوزه مدیریتی‌شان، نتیجه‌ای جز فقر و بدبختی و عقب‌ماندگی عاید مردم نمی‌شود. شرط لازم در جذب سرمایه این است که سرمایه‌گذاران دایما با اقتصادی متزلزل، اداراتی دست و پاگیر، امنیت شغلی ناپایدار، گرفتاری‌های پرسنلی، فشارهای جانبی، کمبود مواد اولیه و سایر موانع سرراه مواجه نباشند و تمرکز افکار و اندیشه‌هایشان را بر روی «به روز کردن محصولات خود» بگذارند به نحوی که در هنگام صادرات محصولات خود، همه دنیا از آنها استقبال کنند. بدین صورت هم منافع سرمایه‌گذار تضمین و تأمین می‌شود و هم منافع کشور.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها