چهار شنبه 13 تیر 1403 7/3/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

جمعه 30 تیر 1402 ، 28 : 17

کد خبر : 26951

از 0 نفر 0

معاون استاندار فارس در سمینار بزرگ بازگشت به خود (هویت نوجوان ایرانی):

بازگشت به هویت اصیل ایرانی اسلامی مهم و با ارزش است

بازگشت به هویت اصیل ایرانی اسلامی مهم و با ارزش است

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس گفت: بازگشت به هویت اصیل ایرانی اسلامی مهم و با ارزش است و دشمن هجمه‌های بسیاری با تمام امکانات، قوا و ترفندهای خود صورت می‌دهد تا نوجوانان و جوانان این مرز و بوم را از هویت ایرانی-اسلامی خود دور کند.+ تحلیل خبر

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس گفت: بازگشت به هویت اصیل ایرانی اسلامی مهم و با ارزش است و دشمن هجمه‌های بسیاری با تمام امکانات، قوا و ترفندهای خود صورت می‌دهد تا نوجوانان و جوانان این مرز و بوم را از هویت ایرانی-اسلامی خود دور کند.
به گزارش روزنامه طلوع به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری فارس، عبدالعلی کریمی در سمینار بزرگ بازگشت به خود (هویت نوجوان ایرانی) درخصوص وظیفه نوجوانان، مسئولین و مردم ایران در برابر اقدامات دشمنان هویت جوانان و نوجوانان ایرانی گفت: ابتدا نوجوانان ایرانی باید به خود بیاید و چرایی هدف و اقدامات دشمن برای تغییر هویت خود را شناسایی کند.
کریمی با گذری به قبل از سال ۵۷ و نقش پررنگ جوانان ادامه داد: آن زمان نوجوانان و جوانان همراه با بزرگان خود انقلاب عظیمی را رقم زدند و بعد آن با جنگ تحمیلی مواجه شدیم که بسیاری از همین قشر با سن و سال‌های کم ولی با عزمی راسخ و عقیده ارزشمند با دشمن مبارزه کردند.این مقام مسئول با گرامیداشت یاد شهدای ۱۳ ساله کشور گفت: حضرت امام خمینی (ره) با انقلاب خود به نوجوان و جوان ایرانی هویت بخشیده و به آنها اهمیت داده و آن‌ها را در اداره امور به کار گرفت.
وی افزود: اگر به آن دوران برگردیم، خواهیم فهمید که نوجوانان و جوانان برای حضور در جبهه جنگ و دفاع از کشور سر از پا نمی‌شناختند. معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس بیان کرد: سنگینی جنگ ۸ ساله بر دوش افرادی بین ۱۳ تا ۲۲ سال بود که همین عزیزان جنگ را به پیروزی رساندند و اکنون دوران دفاع گذشت و دوران تثبیت نظام طی می‌شود.
وی ادامه داد: الان در مرحله‌ای هستیم که دشمن با تمام افراد و اعتقاداتش می‌خواهد ما را از آن دوران پشیمان کند و یاس و ناامیدی را در ما جوانان و نوجوانان بوجود بیاورد.
کریمی با گذری بر اقدامات دشمن در فضای مجازی بیان کرد: این فعالیت‌های شبکه‌های اجتماعی و ماهواره‌ای انجام می‌شود تا ذهن و روح شما را تسلیم خود کند چرا که وقتی آن هویت ایرانی- اسلامی را از ما بگیرند بر کشور مسلط و آن را تجزیه می‌کنند تا به راحتی به اهداف و مقاصد خود برسند.
این مقام مسئول خطاب به نوجوان و جوانان گفت: این گردهمایی‌ها و برنامه‌ها بسیار ارزشمند است؛ شما نوجوانان دور هم جمع شوید و مسائل و مشکلات را به بحث و بررسی بگذارید و راهکار و پیشنهادات خود را ارائه دهید و در این زمینه‌ها پویا باشید.

تحلیل خبر

رفتارشناسی جوانان؛هر عملی، عکس‌العملی و هر کنشی، واکنشی دارد

دکتر محمدمهدی جعفری زاده

نوجوانان و جوانان امروز از دهه 60 تا دهه 90 همگی بعد از انقلاب متولد شده‌اند و تحت تربیت و هدایت نسل‌های قبل از خود و در فضای فرهنگی، سیاسی و اجتماعی حکومت اسلامی بزرگ شده‌اند. برحسب قاعده باید این نوجوانان و جوانان طوری تربیت شده باشند که از نسل‌های قبل از انقلاب، مؤمن‌تر، باتقواتر، اصیل‌تر و کمال یافته تر باشند. اگر این گونه هستند که باید بر این کارنامه آموزشی و تربیتی، آفرین گفت و معنایش این است که همه رفتارها، کردارها، گفتارها، اندیشه‌ها و عقاید این نسل مورد تأیید است و دیگر نیاز به سمینارهای بازگشت جوانان به هویت و اصالت خویش وجود ندارد و امری اضافی است و اما اگر این نسل نوجوان و جوان، راه دیگری رفته است و مسیر غیرقابل قبولی را انتخاب کرده و همگی نگران دین و دنیای آنها هستند باید پرسید که چرا
کارنامه‌ ما، مهر قبولی از طرف «خود ما» نخورده و رفوزه شده‌ایم؟ اگر باز در این ریشه‌یابی، خود را گول بزنیم و علل و عوامل انحرافی را بد معرفی کنیم، دوباره به دست خودمان بر سرعت انحراف آنها خواهیم افزود و نه تنها نوجوانان و جوانان را به «خویشتن خویش» برنمی‌گردانیم بلکه آنها را به گردابی خواهیم کشاند که خودمان نیز با آنها غرق خواهیم شد. در این قصه تلخ شک نکنید و قدم‌ها را با تأنی، طمأنینه و تفکر بردارید که در این میدان، هر دو طرف (هم ما و هم آنها) مسیر هستی و نیستی را گزینش خواهیم کرد.
به قول رئیس قوه قضاییه همه تقصیرها را به دشمن نسبت ندهیم بلکه نگاهی به عملکرد و مدیریت خودمان نیز داشته باشیم. اگر دشمن، دشمنی نکند که دشمن نیست پس، از دشمن، غیردشمنی انتظار نداریم ولی خودمان با این نسل چه کار کرده‌ایم؟!
بیاییم در این سمینارها به «نقد خود» بپردازیم و ببینیم که خودمان کجاها اشتباه کرده‌ایم و چقدر به بیراهه رفته‌ایم؟ تفاوت نوجوان و جوان امروز با نوجوان و جوان قبل از انقلاب که جناب معاون استاندار فارس در سمینار به آنها پرداخته‌اند این است که:
-این نسل جدید از صبح که از خانه بیرون می‌آید کنار بعضی خیابان‌ها و در پارک‌ها و بوستان‌ها، زنان و مردان معتادی را می‌بیند که هم سن و سال خودشان هستند و بدون پرده‌پوشی و ننگ و عار، جلوی چشمان آنها، مواد مخدر استعمال می‌کنند!
-در جامعه که می‌گردد و در جمع خانواده، همه بحث‌ها پیرامون گرانی و تورم و مشکلات روزافزون اقتصادی است و مات و حیران نمی‌داند چه بگوید و چه کسانی را مقصر بداند!
-به اخبار و رویدادهای کشور که نگاه می‌کند می‌بیند خبر تلخ اختلاس، رشوه، ورشکستگی جمعی خانواده‌ها در بورس و ...هیچکدام با عقاید اسلامی او سازگار نیست!
-این نسل از دانش آموزان تا دانشجویان دوره دکترایش به فارغ‌التحصیلانش که نگاه می‌کند متاسفانه عده زیادی را بیکار یا شاغل با درآمد بسیار کم، ازدواج نکرده یا ازدواج کرده ناموفق، فاقد مسکن، عاجز از تأمین زندگی خود و ... می‌بیند و بر حیرانی‌اش افزوده می‌شود!
-و... و ....
حال انتظار می‌رود که این نسل با این شرایط اجتماعی چه هویتی داشته باشد؟
در سمینارها ما دنبال چه چیزی می‌گردیم؟ آیا منظور «سمینار برای سمینار» است یا «سمینار برای درمان»؟
در پایان توجه همه مسئولان را به این حدیث شریف جلب می‌کنیم که می‌فرماید: «تفکر ساعه خیر من عباده سبعین سنه، یک ساعت تفکر بهتر از هفتاد سال عبادت است» فکر کنید که چه باید بکنید؟!


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « یادداشت / تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها