چهار شنبه 13 تیر 1403 7/3/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

دوشنبه 2 مرداد 1402 ، 17 : 16

کد خبر : 26963

از 0 نفر 0

استاندار فارس تاکید کرد؛

ضرورت ارتباط مستقیم، بی‌واسطه و مستمر مسئولین با مردم

ضرورت ارتباط مستقیم، بی‌واسطه و مستمر مسئولین با مردم

استاندار فارس بر ضرورت ارتباط مستقیم، بی‌واسطه و مستمر مسئولین با مردم تاکید کرد و گفت: گفتگوی مستقیم با مردم منجر به حل مشکلات ایشان می‌شود.+ تحلیل خبر

استاندار فارس بر ضرورت ارتباط مستقیم، بی‌واسطه و مستمر مسئولین با مردم تاکید کرد و گفت: گفتگوی مستقیم با مردم منجر به حل مشکلات ایشان می‌شود.
به گزارش روزنامه طلوع به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس محمدهادی ایمانیه در سیزدهمین حضور در مرکز سامانه ارتباط الکترونیکی دولت و مردم بصورت برخط مشکلات و دغدغه‌های ۱۸ نفر از هم‌استانی ها را شنید و نسبت به حل آنان دستورات لازم را صادر کرد.
استاندار فارس یکی از راه‌های ارتباط مستقیم و بی‌واسطه با مردم را دسترسی برخط از طریق مرکز سامد عنوان کرد و گفت: عمده مشکلات مردم در این سیزده جلسه حضور در مرکز ارتباط الکترونیکی دولت و مردم به حوزه‌های اشتغال، تسهیلات بانکی و موانع موجود در ادارات و سازمان‌های اجرایی استان است؛ در تلاشیم در حد امکان موانع و مشکلات مردم را حل کرده و گرهی از مشکلات باز کنیم. ایمانیه با تاکید بر اینکه، حضور مستقیم و بی‌واسطه مسئولان در بین مردم از ابتدایی‌ترین شاخصه‌های حکومت مبتنی بر مردم‌سالاری دینی است، اظهار داشت: گفت و گوی مستقیم با مردم شاید در کوتاه مدت منجر به نتیجه قابل انتظار از طرف ارباب رجوع نشود اما با لمس مستقیم مشکل مردم مسیرهای رفع و بهبود آن را به اولویت نخست خود تبدیل خواهیم کرد.

تحلیل خبر

چه موقع مدیران و مسئولان، متوجه واقعیات می‌شوند؟

دکتر محمدمهدی جعفری زاده

بدون شک شأن، شخصیت و جایگاه علمی، مذهبی و اجتماعی تعداد زیادی از ارباب رجوع، از وزرا، مدیران کل، استانداران و سایر مسئولان، والاتر و رفیع‌تر است و لذا باید ساز و کاری فراهم بشود که چنانچه کارکنان و کارشناسان ادارات، پاسخگوی منطقی این افراد و سایر مردم ذیحق، نبودند، بتوانند جهت مشکل گشایی با بالاترین مقام اداره مربوطه، ملاقات کنند و در پیچ و خم امور اداری معطل و منتظر نمانند.
متاسفانه طبق تحقیقات و اخبار منتشره در دهه‌های مختلف از 8 ساعت کار روزانه در ادارات دولتی فقط 22 دقیقه کار مفید انجام می‌گیرد و بقیه اتلاف وقت است.
معلوم است که در چنین فضای کاری با بهره‌وری بسیار کم، مراجعات مردم بی‌پاسخ، بی‌نتیجه، ناقص خواهد ماند و درمجموع مطلوب و مورد رضایت ارباب رجوع نخواهد بود.
خبرگزاری مهر در 29 اردیبهشت 1391 نوشت: «متاسفانه آمارهای ارائه شده در مورد میزان ساعت کار مفید کارکنان شاغل در بخش دولتی کشور به هیچ وجه قابل قبول نیست چرا که برآورد شده است متوسط ساعت کار مفید افراد در بخش دولتی در طول یک روز فقط 22 دقیقه است.»
این کم کاری و افت بهره‌وری در کار، مستقیماً ترکش آن به سوی مردم پرتاب می‌شود و زمینه را جهت تولید نارضایتی عمومی فراهم می‌آورد.
یکی از کارهای مهمی که مدیر هر اداره باید انجام دهد ارتباط مستقیم با مردم است تا از کمیت و کیفیت عملکرد زیردستان و کارکنان خود مطلع باشد و به فوریت جهت اصلاح امور اقدام کند. بی خبری مدیر از اوضاع اداره‌اش و صرفاً شنیدن گزارش‌های باب طبع از زیردستانش، او را به بیراهه می‌کشاند و در حالی که مردم با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می‌کنند، مدیر برحسب گزارش‌های غیرواقعی و احیانا متملقانه برخی زیردستانش، خیال می‌کند همه چیز در بهترین حالت، پیش می‌رود و دنیا در امن و امان است. آنگاه زمانی متوجه واقعیات می‌شود که سر و صدای مردم و شعار آنها از کنار پنجره اتاقش می‌شنود و تکان می‌خورد.
ارتباط چهره به چهره و حضوری مدیر با مردم، دنیای واقعی را به وی می‌نمایاند و او را به فکر چاره‌یابی می‌اندازد. امید که ارباب رجوع با خوشحالی و رضایت خاطر، ادارات را ترک کنند.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « یادداشت / تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها